برجام

شبکه «پرس تی‌وی» به نقل از یک منبع مطلع نزدیک به تیم ایرانی حاضر در نشست وین گزارش داد که آمریکا راهی جز رفع تمام تحریم‌های ایران به روشی قابل راستی‌آزمایی، ندارد.

به گزارش مشرق، در حالی که چند ساعت به برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ در وین باقی نمانده، تهران بر لزوم رفع کامل تحریم‌ها تاکید دارد.

یک منبع مطلع نزدیک به تیم ایرانی حاضر در نشست وین بامداد سه‌شنبه به شبکه «پرس تی‌وی» گفت که ایالات متحده هیچ انتخابی به‌جز برداشتن تمام تحریم‌های ضد ایرانی، آنهم به شکلی که قابل راستی‌آزمایی باشد، ندارد.

این منبع ایرانی - که نامش فاش نشد - تاکید کرد که پاسخ واشنگتن به پایبندی یکجانبه ایران به الزاماتش ذیل برجام، نباید چیزی جز اقدام یکجانبه آنها برای برداشتن تمام تحریم‌های ضد ایرانی باشد.

پرس تی‌وی به نقل از وی گزارش داد: «تهران هیچ نتیجه‌ای از نشست وین به جز برداشته شدن تمام تحریم‌ها را نمی‌پذیرد. دستور کار تیم ایرانی در گفت‌وگوهای وین مشخص است. ایران فقط زمانی که تمام تحریم‌های آمریکا برداشته و راستی‌آزمایی نیز شدند، اقدامات برای بازگشت به تعهدات برجامی را آغاز می‌کند».

این منبع همچنین افزود: «اگر نشست روز سه‌شنبه به هرچیزی جز رفع تمام تحریم‌های آمریکا منتهی شود، رابرت مالی باید وین را دست خالی ترک کند».

پیش از این اظهارات، «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای حضور در نشست کمیسیون مشترک برجام، شامگاه دوشنبه وارد پایتخت اتریش شد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز در نشست خبری با خبرنگاران به گفت‌وگوهای هیأت ایرانی با گروه ۱+۴ در وین اشاره و بار دیگر تأکید کرد که گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی با هیچ طرفی از آمریکا در وین و در هیچ جای دیگری صورت نگرفته و نخواهد گرفت.

این در حالی است که «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه دوشنبه مدعی شده بود این کشور آماده گفت‌وگوی مستقیم با ایران در نشست وین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    26 0
    تحریم سلاح امریکاست، چرا باید سلاحش رو کنار بذاره؟ اگه میخواستن بردارن، همونطور که با یه امضا خارج شدن با یه امضام می تونن برگردن، مگه برای خروج مذاکره کردن که برای ورود مذاکره کنن؟ چه معنی ایی داره؟!! این کار رو نمی کنن. مگه بخشی رو لغو کنن و مقداری از پول های ایران رو هم ازاد تا رو انتخابات اثر بذارن و مجددا اصلاح طلبای غربزده رو واسه برجام های بعدی روی کار بیارن.
    • دیدگا IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      1 0
      این بدیهی ترین مطلب رو این دیپلمات های امیرکبیرنشان نمیدونن!! متاسفانه تمام بدنه این دولت رو گاندو از دربر گرفته! خدا میدونه کی معلوم بشه که کدوم یکی از اعضای تیم مذاکره کننده با کدوم سرویس اطلاعاتی در ارتباط بوده و مطالب رو به دیپلمات نشانهای ایرانی القاء میکرده!
    • محمد IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      1 0
      دقیقا حق با شماست ،طی ۴۰ سال گذشته خیانت اصلاحات مملکت را به اینجا رساند و در این برهه هم قطعا دست از خرابکاری برنخواهند داشت چون آینده سیاسی آنها در گرو برجام است.« اصلاحات سربازان غرب در ایران هستند و ساده لوحان سربازان اصلاحات هستند»
  • جاویدایران FR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    15 0
    این درسته، درووووووود، درودبرامپراتوری ایران
  • علی IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    21 0
    دوباره همه چی رو قبول میکنن. دروغ میگن مثل ...
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      0 0
      هاپو کومار؟؟؟؟!!!!!
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    پرس تی وی ؟خخخخخخ منبع ناآگاه
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    4 1
    اره والا امریکا یه کشور جهان سومیه زیر بار فشار تحریمه چاره نداره..!! همون ترامپ بدرد شما میخوره اگه ترامپ بود الان کوتاه اومده بودید
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      1 0
      همین کشور جهان سومی بقول تو (((داره آمریکا را از اریکه قدرت بزیر می کشه حیف که اصلاحات پادوهای آمریکا درسی چهل سال گذشته نگذاشتن اقتصاد کشور رونق پیدا کند اگر این طیف خائن نبودند الان قدرت برتر دنیا بود
  • جهان IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    1 0
    فقط پول دارها، دارندگان سکه و دلارو خانه های زیاد، نمی خواهند تحریم ها برداشته شود.چون با ادامه تحریم روز به روز ثروتمند تر می شوند و ما بیچاره ها بیچاره تر ...
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    امریکا چاره ای نداره؟؟؟!! حرفهایی می زنید که زومبه هم خنده اش میگیرد. مطمئن هستم تحریم ها را بر نمی دارند و تحریم ها را بیشتر می کنند و راه هایه دور زدنه تحریم ها را می بندند و به گروههایه تروریستی مثل داعش سلاح و اطلاعات می دهند و در ایران غوغا می کنند که ایران و ایرانی نمی تواند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس