کد خبر 1201005
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۳
گفت‌وگوی تلفنی بایدن با شاه اردن درباره فلسطین

رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با شاه اردن درباره روابط دوجانبه و همچنین مسأاله فلسطین گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، دیوان سلطنتی اردن اعلام کرد که عبدالله دوم شاه اردن امروز یک تماس تلفنی از سوی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دریافت کرد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، بایدن در گفت‌وگوی تلفنی با عبدالله دوم، همبستگی کامل آمریکا با اردن تحت رهبری عبدالله دوم را اعلام کرد و گفت که از اقدامات و تصمیم‌های اردن برای حفظ امنیت و ثبات خود حمایت می‌کند.

در بیانیه کاخ سفید در این باره بر پشتیبانی قوی واشنگتن  از اردن تأکید شده است. کاخ سفید تصریح کرده آمریکا از راه حل دو دولتی هم برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل حمایت می‌کند.

بر اساس این بیانیه، بایدن و عبدالله دوم روابط دوجانبه میان دو کشور و نقش اردن در منطقه را بررسی کردند.

عبدالله دوم امروز همچنین در  پیامی خطاب به ملت خود درباره رخدادهای مربوط به شاهزاده حمزه بن الحسین ولی عهد سابق صحبت کرد.

اخیرا با متهم شدن شاهزاده حمزه به دست داشتن در توطئه‌ای برای بی ثبات کردن اردن بحرانی در این کشور پدید آمد و دولت اردن این ولی‌عهد سابق و دیگر شخصیت‌هایی اردنی را به توطئه علیه اردن برای ایجاد بی ثباتی متهم کرد و به دنبال آن چندین نفر را بازداشت کرد و شاهزاده حمزه را هم در حبس خانگی قرار داد.

این در حالی است که شاهزاده حمزه اتهام تلاش برای کودتا را تکذیب کرد و سپس با میانجیگری عموی شاه اردن  در نامه‌ای وفاداری خود را به کشور اردن و پادشاه آن اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس