شاه اردن: به هیچ قیمتی دست از دفاع از فلسطین و مقدسات آن نمی‌کشیم - کراپ‌شده

شاه اردن در نامه‌ای خطاب به ملت خود درباره رخدادهای اخیر این کشور با تاکید بر اینکه فتنه در اردن متوقف شده است، گفت: ما به هیچ قیمتی دست از دفاع از فلسطین، قدس و مقدسات آن نمی‌کشیم.

به گزارش مشرق، «عبدالله دوم» شاه اردن امروز چهارشنبه در نامه‌ای خطاب به ملت خود توضیحاتی را درباره رخدادهای اخیر مربوط به «حمزه بن الحسین» ولی‌عهد سابق ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، او در این نامه، ملت یمن را برادران و خواهران خود و از فرزندان یک خانواده واحد اردنی خطاب کرد و گفت: من به شما اطمینان خاطر می‌دهم که فتنه متوقف شده و اردن با اراده اردنی‌ها و انسجام آنها و رشادت و فداکاری ارتش عربی قهرمان و دستگاه‌های امنیتی این کشور، امن و باثبات است.

عبدالله دوم افزود: کشور ما عادت دارد که با چالش‌هایی روبرو شود و البته که پیروزی بر این چالش‌ها هم عادت ماست و در طول تاریخ خود همه هجمه‌هایی را که سعی در تضعیف میهن داشتند شکست داده‌ایم و از آن، قویتر و متحدتر بیرون آمده‌ایم.

شاه اردن تصریح کرد: ایستادگی بر مواضع هزینه‌هایی دارد، اما به هیچ قیمتی از ادامه راه آباء و اجدادی خود که با فداکاری‌های زیاد و به منظور اعتلای ملت و امت خود و برای دفاع از فلسطین، قدس و مقدسات آن در پیش گرفته‌ایم، دست برنمی‌داریم.

عبدالله دوم گفت: چالش روزهای گذشته سخت‌ترین و خطرناک‌ترین چالش برای ثبات وطن ما نبود، اما برای من دردناک ترین بود؛ زیرا طرف‌های فتنه از داخل بیت ما و بیرون آن بودند و به عنوان یک برادر و ولی امر خاندان هاشمی و به عنوان رهبر این مردم عزیز هیچ وقت تا این اندازه احساس شوک، درد و خشم نداشتم.

او با بیان اینکه در خصوص قضیه شاهزاده حمزه تصمیم گرفت در چارچوب خاندان هاشمی با آن برخورد کند، گفت: این قضیه را به شاهزاده حسن بن طلال عمویم محول کردم و شاهزاده حمزه در برابر خاندان هاشمی متعهد شد که در راه آباء و اجدادی قدم برمی‌دارد و منفعتت اردن و قانون اساسی آن را فراتر از هر چیز دیگر می‌داند و امروز حمزه و خانواده‌اش در کاخ خود تحت مراقبت و توجه من هستند.

شاه اردن با اشاره به اینکه دیگر ابعاد رخدادهای اخیر اردن در دست بررسی است، گفت: ما در چارچوب نهادهای مستحکم کشور خود و به شکل قانونی و عادلانه و شفاف با نتایج تحقیقات برخورد خواهیم داشت.

عبدالله با اشاره به اینکه شرایط همه‌گیری کرونا چالش‌های اقتصادی دشوار کشورش را وخیم‌تر کرده است، گفت: ما سنگینی مشکلاتی که امروز شهروندان با آن روبه رو هستند درک می‌کنیم و با حفظ وحدت و دست در دست یکدیگر چه در داخل خاندان هاشمی و چه فرزندان کشور که همگی عضو خانواده واحد اردنی هستند به مقابله با چالش‌ها می‌رویم و آینده‌ای را که شایسته کشورمان است، می‌سازیم.

اخیرا با متهم شدن شاهزاده حمزه به دست داشتن در توطئه‌ای برای بی ثبات کردن اردن بحرانی در این کشور پدید آمد و دولت اردن این ولی‌عهد سابق و دیگر شخصیت‌هایی اردنی را به توطئه علیه اردن برای ایجاد بی ثباتی متهم کرد و به دنبال آن چندین نفر را بازداشت کرد و شاهزاده حمزه را هم در حبس خانگی قرار داد.

این در حالی است که شاهزاده حمزه اتهام تلاش برای کودتا را تکذیب کرد و سپس با میانجیگری عموی شاه اردن  در نامه‌ای وفاداری خود را به کشور اردن و پادشاه آن اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پیروزه IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    8 3
    بپا که بقیه خاک کشورت را ضمیمه اسراییل نشود.
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    7 3
    این عبدالله لنگه نداره . مراقب باشید . یار غار امریکا و داعش . ضد شیعه و ضد ایرانی . دارای ژن مکر و حیله انگلیسی و خلاصه خطرناک . همین آدم 16 سال پیش خطر ایران و ایرانهراسی رو تحت عنوان نظریه هلال شیعی عنوان کرد و خواستار بازدارندگی ایران شد .
  • IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    9 3
    رفیق گارد امریکا . رفیق مخفی صهیون . دوست عربستان . به نظر من کودتا ساختگیه
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    4 3
    تو رو خدا دست از فلسطین بکش؛ بلکه مردم بدبخت فلسطین بتونن خودشون کاری علیه صهیونیستهای وحشی بکنن. تو و اون پدر فاسدت مگه جز خیانت کاری در حق فلسطین کردین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس