رژیم صهیونیستی فلسطین اشغالی اسرائیل

پایگاه اینترنتی موندووایس می‌نویسد از توسعه‌طلبی گرفته تا حمایت از تروریسم و از ساخت سلاح هسته‌ای گرفته تا حمله به کشتی‌ها در دریا، اسرائیل دقیقاً همان جرائمی را که مرتکب می‌شود به ایران نسبت می‌دهد.

سرویس جهان مشرق - بنا به گزارش‌های رسانه‌ای که مورد تأیید وزارت خارجه ایران نیز قرار گرفته‌اند[۱]، ساعت ۶ صبح روز سه‌شنبه، ۱۷ فروردین ۱۴۰۰، یک کشتی ایرانی به نام «ساویز» در دریای سرخ و حوالی سواحل جیبوتی مورد حمله قرار گرفته است. اگرچه منشأ انفجار و عوامل آن هنوز در دست شناسایی هستند، اما برخی گزارش‌ها حاکی از استفاده از مین‌های چسبان هستند. همچنین روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز به نقل از یک مقام ناشناس در دولت آمریکا تأیید کرده است که اسرائیل مسئول حمله به این کشتی بوده است[۲].

همه جنایت‌های رژیم صهیونیستی؛ از اشغالگری تا ترور و کودک‌کشی +عکس و فیلم

تصویر ماهواره‌ای منتسب به کشتی ایرانی «ام‌وی ساویز» متعلق به ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ در دریای سرخ؛ طبق برخی گزارش‌ها این کشتی که گفته می‌شود مأموریتش کمک به مقابله با دزدان دریایی در منطقه بوده، توسط اسرائیل با استفاده از مین‌های چسبان هدف قرار گرفته است (+)

همین حمله بهانه‌ای شد تا ترجمه‌ی گزارش یک پایگاه تحلیلی آمریکایی-یهودی را خدمت مخاطبان محترم ارائه دهیم. وب‌سایت «موندووایس[۳]» اخیراً در گزارشی تحت عنوان «اگر اسرائیل ایران را به انجام کاری متهم کرد، احتمالاً خودش پیشاپیش دارد آن کار را انجام می‌دهد[۴]» به قلم «تد اسنادیر» کارشناس تاریخ و سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه، ادعاهای اسرائیل علیه ایران، از موضوع هسته‌ای گرفته تا تروریسم، را برشمرده و اثبات کرده است که این ادعاها فرافکنی اسرائیل هستند. به عبارت دیگر، اسرائیل مدت‌هاست تمام جرائم و جنایت‌هایی را که خودش مرتکب می‌شود به ایران نسبت می‌دهد. آن‌چه در ادامه می‌خوانید، ترجمه‌ی گزارش پایگاه اینترنتی موندووایس است.

همه جنایت‌های رژیم صهیونیستی؛ از اشغالگری تا ترور و کودک‌کشی +عکس و فیلم

هشدار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در سازمان ملل درباره‌ی تلاش ادعایی ایران برای دستیابی به بمب هسته‌ای؛ رژیم صهیونیستی، سابقه‌ی طولانی‌ای در نسبت دادن جرائم و جنایت‌های خودش به ایران دارد (+)

بی‌ثابت‌سازی منطقه

اسرائیل ایران را به انجام کارهای نفرت‌انگیز زیادی متهم کرده است؛ اما سوابق تاریخی نشان می‌دهد هر کاری که تل‌آویو ایران را به آن متهم می‌کند، احتمالاً خود اسرائیل پیشاپیش دارد آن را انجام می‌دهد.  به عنوان مثال، اسرائیل بارها ایران را متهم به بی‌ثبات کردن منطقه از طریق توسعه‌طلبی شرورانه، تشکیل اتحادهای مختلف و اعمال نفوذ در سوریه، عراق و لبنان کرده است. این در حالی است که اسرائیل است که با تشکیل اتحادهای مختلف و اعمال نفوذ در سراسر منطقه دارد توسعه‌طلبی می‌کند. اسرائیل، با مراتب متفاوتی از رسمی‌سازی و علنی‌سازی، شبکه‌ی [متحدان] خود را گسترش داده و با عربستان، امارات، بحرین، سودان و مراکش اتحاد تشکیل داده است. و این گسترش [شبکه‌ی متحدان] اسرائیل، از منظر اشاعه‌ی تسلیحاتی و همچنین مشروعیت‌بخشی و تثبیت اشغالگری، در منطقه بی‌ثبات‌کننده بوده است.

همه جنایت‌های رژیم صهیونیستی؛ از اشغالگری تا ترور و کودک‌کشی +عکس و فیلم

به‌رغم تجاوز اسرائیل به شماری از کشورهای عربی، دولت‌های عرب در عربستان، امارات و چند کشور دیگر عملاً با رژیم صهیونیستی هم‌قسم شده‌اند (+)

توافق میان اسرائیل و امارات، برای امارات یعنی [اشاعه‌ی] جنگنده‌های «اف-۳۵»، پهپادهای «ریپر» و هواپیماهای [جنگ الکترونیک] «ای‌اِی-۱۸جی گراولر[۵]» با قابلیت ایجاد اختلال در پدافند هوایی دشمن و در عوض برای اسرائیل یعنی یک بسته‌ی بزرگ تسلیحاتی، احتمالاً شامل هلیکوپترهای جنگی، ماهواره‌های پیشرفته‌ی ارتباطاتی، بمب‌های سنگرشکن، جنگنده‌های اف-۳۵، هواپیماهای سوخت‌رسان «کی‌سی-۴۶اِی[۶]» با قابلیت سوخت‌رسانی همزمان به چندین هواپیماها، و هواگردهای «وی-۲۲[۷]» با قابلیت تبدیل از هلیکوپتر به هواپیما.

همه جنایت‌های رژیم صهیونیستی؛ از اشغالگری تا ترور و کودک‌کشی +عکس و فیلم

بقایای بمبی که رژیم سعودی با استفاده از آن اتوبوس مدرسه‌ی کودکان یمنی را هدف قرار داد؛ این بمب ساخت شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» است (+)

تصاویری از درون خانه‌ای در غزه که یک زن باردار و یک کودک ۱۸ ماهه در آن در نتیجه‌ی حمله‌ی اسرائیل کشته شدند [دانلود]

به علاوه، این توافق‌ها منجر به تثبیت اشغالگری در منطقه شده‌اند. و مسئله صرفاً تثبیت اشغال فلسطین نیست. به عنوان نمونه، هزینه‌ی امضای توافق با مراکش، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت این کشور بر [منطقه‌ی تحت مناقشه‌ی] صحرای غربی بود؛ در حالی که اشغال این منطقه به دست مراکش طبق قوانین بین‌المللی نامشروع است. هم سازمان ملل و هم دیوان بین‌المللی دادگستری رأی به برخورداری صحرای غربی از حق حاکمیت بر خود داده‌اند.

اهانت صهیونیست‌ها به پیکر «محمد الناعم» شهید فلسطینی (حاوی تصاویر دلخراش) (جزئیات بیش‌تر[دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› اهانت بولدوزر صهیونیست‌ها به پیکر شهید فلسطینی

›› مستند بی‌بی‌سی: حق با تک‌تیراندازی است که دختر نوجوان فلسطینی را هدف گرفت

گزارش‌های موجود همچنین حاکی از آن است که اسرائیل می‌خواهد در واشینگتن لابی کند تا دولت بایدن عربستان، مصر و امارات را در مسائل حقوق بشری تحت فشار قرار ندهد، چون تل‌آویو ارزش بالایی برای ائتلافش با این کشورها در مقابله با ایران قائل است[۸]. گزارش‌ها نشان می‌دهد مقامات اسرائیلی می‌خواهند به واشینگتن یادآوری کنند که توافقنامه‌هایی که تل‌آویو در منطقه امضا کرده است، باید اولویت بالاتری نسبت به نگرانی‌ها درباره حقوق بشر داشته باشند.

وقتی پدر یمنی در میان اجساد بمباران یک اتوبوس مدرسه به دست رژیم سعودی، فرزندش «یوسف» را پیدا می‌کند (حاوی تصاویر دل‌خراش)؛ نتانیاهو به دنبال لابی در واشینگتن است تا جلوی سخت‌گیری بایدن به سعودی‌ها در مسائل حقوق بشری را بگیرد [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› مسابقه کودک‌کشی رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی با سلاح‌های آمریکا

›› آن‌چه باید درباره قتل جمال خاشقجی بدانید

بنابراین اگرچه «گسترش نفوذ در منطقه» یکی از اتهام‌هایی است که اسرائیل به ایران وارد می‌کند، اما این گسترش نفوذ اسرائیل است که با اشاعه‌ی تسلیحاتی، مشروعیتبخشی به اشغالگری، و نادیده گرفتنِ نقض حقوق بشر، منجر به بی‌ثباتی در منطقه شده است.

در همین‌باره بخوانید:

›› «برندا شیفر» مأمور اسرائیل برای تجزیه ایران کیست؟

›› «غده سرطانی اسرائیل»؛ رژیم صهیونیستی از فلسطین به کدام نقطه دنیا فرار خواهد کرد؟

استفاده از نیروهای نیابتی

اسرائیل مدت‌هاست ایران را به استفاده از نیروهای نیابتی در سوریه، عراق و لبنان متهم می‌کند. این در حالی است که خود اسرائیل سابقه‌ی سیاهی در استفاده از نیروهای نیابتی دارد؛ دست‌کم از زمانی که از شبه‌نظامیان فالانژ[۹] در لبنان استفاده کرد. اسرائیل که نمی‌خواست علناً سربازانش را به اردوگاه‌های پناهندگان فلسطینی اعزام کند، از شبه‌نظامیان نیابتی مسیحی خود استفاده کرد. به گفته‌ی «پاتریک تایلر» در کتاب «یک دنیا دردسر[۱۰]»، گروه شبه‌نظامی فالانژ «با کمک پنهانی اسرائیل» گسترش پیدا کرد. ماه سپتامبر سال ۱۹۸۲، شبه‌نظامیان نیابتی اسرائیلی عضو فالانژ صدها و شاید هزاران پناهجوی فلسطینی را در اردوگاه‌های پناهندگان «صبرا» و «شتیلا» قتل‌عام کردند. اسرائیل به قتل‌عام ۷۰۰ نفر اعتراف کرده است، در حالی که فلسطینی‌ها ادعا می‌کنند تعداد کشته‌شدگان ۲۷۵۰ نفر بوده است. «دیوید کرونین» در کتاب «سایه‌ی بالفور[۱۱]» این رقم را میان ۸۰۰ تا ۳۵۰۰ نفر ذکر کرده است.

همه جنایت‌های رژیم صهیونیستی؛ از اشغالگری تا ترور و کودک‌کشی +عکس و فیلم

خودروی شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای ایران که در عملیاتی با طراحی و به نیابت از رژیم صهیونیستی ترور شد؛ اسرائیل سابقه‌ی سیاهی در استفاده از نیروهای نیابتی برای انجام عملیات‌های تروریستی دارد (+)

یکی از موارد جدیدتر، استفاده‌ی اسرائیل از مجاهدین خلق به عنوان نیروی نیابتی برای ترور دانشمندان هسته‌ای ایران است[۱۲]. «سیمور هرش» خبرنگار تحقیقی [شناخته‌شده‌ی آمریکایی] می‌گوید یک مقام ارشد سابق اطلاعاتی به او گفته این ترورها «عمدتاً توسط مجاهدین خلق از طریق ارتباط با اسرائیلی‌ها انجام می‌شوند[۱۳].» و در آخرین مورد، ایران از احتمال دخالت نیابتی مجاهدین خلق در ترور «محسن فخری‌زاده» خبر داده است[۱۴].

خروج سازمان مجاهدین خلق از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا در دولت باراک اوباما [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› عملیات رسانه‌ای منافقین؛ «حشمت علوی» چگونه کاخ سفید را بازی داد؟

›› کابوس عملیات مرصاد، این‌بار در آلبانی/ سایت عملیات سایبری منافقین با خاک یکسان شد

بنابراین اگرچه اسرائیل ایران را به استفاده از نیروهای نیابتی متهم می‌کند، اما اسناد تاریخی به‌وضوح نشان می‌دهند اسرائیل برای انجام نامشروع‌ترین عملیات‌هایش از نیروهای نیابتی استفاده کرده است.

حمایت از تروریسم

اسرائیل تلاش کرده تا هر طور شده ایران را حامی دولتی شماره‌ی یک تروریسم معرفی کند. این در حالی است که خود اسرائیل‌ اخیراً با وحشی‌ترین تروریست‌های جهان همدست شده است: داعش و جبهه‌النصره. «مایکل اورن» سفیر [وقت] اسرائیل در آمریکا، ماه سپتامبر سال ۲۰۱۳، گفت: «ما همیشه می‌خواستیم بشار اسد برود؛ همیشه آدم‌بده‌هایی را که تحت حمایت ایران نیستند به آدم‌بده‌های تحت حمایت ایران ترجیح می‌دادیم[۱۵].» اورن در گفت‌وگو با جروزالم‌پست گفت: «حتی اگر این «آدم‌بده‌ها» ی دیگر وابسته به هم القاعده بودند هم اشکالی نداشت.» ماه ژوئن سال ۲۰۱۴، حدود یک سال بعد، اورن دوباره موضع اسرائیل مبنی بر ترجیح دادن داعش و جبهه‌النصره به اسد را تکرار کرد: «از دید اسرائیل، اگر قرار است یکی از شیطان‌ها پیروز بشود، بهتر است شیطان سُنی پیروز شود[۱۶] یک سال و نیم بعد، «موشه یعلون» وزیر دفاع [وقت] اسرائیل، هم عملاً بر همین موضع مستحکم اسرائیل تأکید کرد[۱۷].

همه جنایت‌های رژیم صهیونیستی؛ از اشغالگری تا ترور و کودک‌کشی +عکس و فیلم

«موشه یعلون» (چپ) وزیر دفاع سابق اسرائیل در کنار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی؛ یعلون، اوایل سال ۲۰۱۶، گفته بود اگر مجبور باشد میان ایران و داعش یکی را انتخاب کند، داعش را انتخاب می‌کند (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› دست موساد پشت اتهامات تروریستی علیه ایران

›› اسرائیل یک رژیم تروریست و آمریکا بزرگ‌ترین حامی دولتی تروریسم در جهان است

البته اسرائیل فقط به حمایت از داعش بسنده نکرد، بلکه به آن کمک هم کرد؛ با حملات مرتب به اهداف سوری. به علاوه، ناظران سازمان ملل در بلندی‌های جولان گزارش‌هایی درباره‌ی مشاهده‌ی همکاری میان اسرائیل و شورشیان سوری نیز داده‌اند[۱۸]. خود نتانیاهو هم افشا کرده که اسرائیل ده‌ها بار نیروهای حزب‌الله را، در حالی که در سوریه علیه داعش و القاعده می‌جنگیده‌اند، هدف قرار داده است[۱۹]. علاوه بر همه‌ی این‌ها، تأمین پول، غذا و سوخت توسط اسرائیل برای شورشیان سوری در جنگ علیه اسد نیز افشا شده است[۲۰].

همه جنایت‌های رژیم صهیونیستی؛ از اشغالگری تا ترور و کودک‌کشی +عکس و فیلم

سربازان اسرائیلی در منطقه‌ی اشغالی بلندی‌های جولان، در یک آمبولانس نظامی متعلق به ارتش اسرائیل،  در حال انجام مداوای اولیه روی یک شورشی سوری هستند (+)

همه جنایت‌های رژیم صهیونیستی؛ از اشغالگری تا ترور و کودک‌کشی +عکس و فیلم

یکی از شورشیان سوری روی تخت مرکز پزشکی «سیف»  در شهر «صفد» در فلسطین اشغالی دراز کشیده است (+)

«مکس بلومنتال» در کتاب «مدیریت توحش[۲۱]» می‌نویسد: «داعش اسرائیل را مدافع خود می‌دانست.» به گفته‌ی بلومنتال، اندیشکده‌ی «مرکز مطالعات استراتژیک بگین-سادات» وابسته به حزب لیکود از تلاش برای «تضعیف داعش» طرفداری می‌کرد، اما «از نابودی آن نه.» این اندیشکده داعش را یک «ابزار مفید» نامیده بود. گزارش‌هایی هم درباره‌ی ارتباط و هماهنگی میان اسرائیل و جبهه‌النصره وجود دارد[۲۲]؛ از جمله اقدام اسرائیل در ارائه‌ی نقشه به جبهه‌النصره.

همه جنایت‌های رژیم صهیونیستی؛ از اشغالگری تا ترور و کودک‌کشی +عکس و فیلم

روی یک ملحفه در آمبولانس نظامی ارتش رژیم صهیونیستی که شورشیان سوری در آن مداوا می‌شوند، نوشته شده: «به اسرائیل خوش آمدید» (+)

بنابراین اسرائیل در حالی ایران را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند که این دقیقاً همان کاری است که خودش دارد انجام می‌دهد.

در همین‌باره بخوانید:

›› مذهبیون افراطی کنترل رژیم صهیونیستی را به دست گرفته‌اند

›› از «اُتسما یِهودیت» چه می‌دانید؟ / توسل نتانیاهو به تروریست‌های آمریکایی برای پیروزی در انتخابات

پیگیری سلاح‌های هسته‌ای

اسرائیل، ایران را بیش از هر چیز دیگری به نظامی بودن برنامه‌ی هسته‌ایش و ساخت مخفیانه‌ی تأسیسات نظامی هسته‌ای متهم می‌کند. این در حالی است که همه می‌دانند اسرائیل خودش برنامه‌ی تسلیحاتی هسته‌ای دارد. یکی از ایمیل‌های افشاشده از «کالین پاول» [وزیر خارجه‌ی سابق آمریکا]، نشان می‌دهد آمریکا تعداد سلاح‌های هسته‌ای اسرائیل را ٢٠٠ عدد تخمین زده است[۲۳].

نمایش بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در سازمان ملل درباره‌ی فعالیت‌های هسته‌ای ایران در «ترقوزآباد» [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› نمایش کمدی نتانیاهو تکمیل شد: دروغ‌پردازی صهیونیست‌ها با تصاویر ماهواره‌ای «تورقوزآباد»

واقعیتی که در میان جاروجنجال‌ها درباره‌ی اقدام ایران به ساخت مخفیانه‌ی تأسیسات هسته‌ای کم‌تر به آن توجه شده این است که اسرائیل دارد تأسیسات هسته‌ایش را که مخفیانه ساخته بود، مخفیانه توسعه می‌دهد. تصاویر ماهواره‌ای[۲۴] منتشرشده در ماه فوریه‌ی سال ٢٠٢١ نشان می‌دهند[۲۵] اسرائیل دست‌کم طی دو سال گذشته دست به «توسعه‌ی گسترده‌ی تأسیسات هسته‌ایش در دیمونا» زده است.

همه جنایت‌های رژیم صهیونیستی؛ از اشغالگری تا ترور و کودک‌کشی +عکس و فیلم

تصویر ماهواره‌ای «مرکز تحقیقات هسته‌ای نِگِو» موسوم به تأسیسات هسته‌ای دیمونا در فلسطین اشغالی (+)

تصاویر ماهواره‌ای تغییرات در تأسیسات هسته‌ای «دیمونا» در فلسطین اشغالی، بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ [دانلود]

بنابراین اسرائیل در حالی ایران را به پیگیری مخفیانه‌ی یک برنامه‌ی تسلیحاتی هسته‌ای و ساخت مخفیانه‌ی تأسیسات هسته‌ای متهم می‌کند که خودش مخفیانه دارد همین کارها را انجام می‌دهد.

در همین‌باره بخوانید:

›› مستندی از آخرین عملیات آمریکا و اسرائیل علیه برنامه هسته‌ای ایران پیش از برجام

حمله به کشتی‌ها

سال ۲۰۱۹، ایران در دو مورد حمله با مین‌های چسبان به دو کشتی مقصر معرفی شد. اسرائیل همچنین ایران را مسئول انفجار اخیر[۲۶] کشتی باری اسرائیلی «ام‌وی هلیوس رِی» دانسته است[۲۷]. ایران نقش داشتن در این حملات را رد کرده است.

همه جنایت‌های رژیم صهیونیستی؛ از اشغالگری تا ترور و کودک‌کشی +عکس و فیلم

نفتکش «آندریا ویکتوری» متعلق به یک کمپانی نروژی، در بندر «فجیره» ی امارات آسیب دیده است؛ آمریکا و اسرائیل بارها ایران را متهم به حمله علیه کشتی‌ها در نقاط مختلف جهان کرده‌اند (+)

این در حالی است که به نظر می‌رسد، در همین مدت، اسرائیل به‌شدت مشغول منفجر کردن کشتی‌های ایرانی بوده است. وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی شوکه‌کننده می‌نویسد اسرائیل، از اواخر سال ۲۰۱۹ تا الآن، دست‌کم به دوازده کشتی ایرانی که نفت این کشور را به سوریه می‌برده‌اند، حمله کرده است[۲۸]. اسرائیل با سلاح‌هایی، که از جمله‌ی آن‌ها مین است، به کشتی‌های ایرانی یا کشتی‌های حامل نفت ایران حمله کرده و دست‌کم برخی از این حملات با مین‌های چسبان انجام شده‌اند: دقیقاً مانند همان حملاتی که ایران را به انجام آن‌ها متهم می‌کنند. وال‌استریت‌ژورنال می‌نویسد سه حمله‌ی اسرائیل در سال ۲۰۱۹ و شش حمله دیگر در سال ۲۰۲۰ صورت گرفته‌اند.

همه جنایت‌های رژیم صهیونیستی؛ از اشغالگری تا ترور و کودک‌کشی +عکس و فیلم

یک سرباز اسرائیلی مشغول نگهبانی روی یک کشتی در دریای مدیترانه است؛ گزارش‌ها نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی مسئول حمله‌ی اخیر به کشتی ایران «ساویز» در دریای سرخ بوده است (+)

بنابراین، دقیقاً مانند نفوذ منطقه‌ای، استفاده از نیروهای نیابتی، تروریسم و ‌ساخت تأسیسات هسته‌ای مخفی، به نظر می‌رسد این‌جا هم اسرائیل مرتکب دقیقاً همان اقداماتی شده است که ایران را به آن‌ها متهم می‌کند: منفجر کردن کشتی‌ها. در این مورد هم فرافکنی اسرائیل طبق الگوی تاریخی رفتار تل‌آویو در متهم کردن ایران به همان کارهایی است که اسرائیل خودش انجام می‌دهد.

در همین‌باره بخوانید:

›› «خلیج تونکینِ فقرا»؛ آیا مین‌گذاری در فجیره زیر سر آمریکایی‌هاست؟


[۱] حمله به کشتی ایرانی 'ساویز' در دریای سرخ؛ ایران: آسیب جزئی بوده لینک

[۲] Israel-Iran Sea Skirmishes Escalate as Mine Damages Iranian Military Ship Link

[۳] ماندویس لینک

[۴] If Israel accuses Iran of doing something, Israel is likely already doing it Link

[۵] بوئینگ ئی‌ای-۱۸جی گرولر لینک

[۶] بوئینگ کی‌سی-۴۶ پگاسوس لینک

[۷] بل بوئینگ وی-۲۲ آسپری لینک

[۸] Israel said planning to lobby Biden to go easy on new Mideast allies over rights Link

[۹] حزب فالانژ لبنان لینک

[۱۰] A World of Trouble: The White House and the Middle East--from the Cold War to the War on Terror Link

[۱۱] Balfour's Shadow: A Century of British Support for Zionism and Israel Link

[۱۲] Report: U.S. Officials Tie Controversial Iranian Exile Group To Scientist Assassinations Link

[۱۳] Our Men in Iran? Link

[۱۴] Nuclear scientist killed by satellite-controlled machine gun that "zoomed in" on his face, Iran says Link

[۱۵] 'Israel wanted Assad gone since start of Syria civil war' Link

[۱۶] Sunnis vs. Shiites and the Lesser of Two Evils Link

[۱۷] Israeli defense minister: If I had to choose between Iran and ISIS, I’d choose ISIS Link

[۱۸] UN Reveals Israeli Links With Syrian Rebels Link

[۱۹] Netanyahu reveals details of Israeli strikes, bashes allies in leaked recordings Link

[۲۰] Israel ‘giving secret aid to Syrian rebels’, report says Link

[۲۱] The Management of Savagery: How America's National Security State Fueled the Rise of Al Qaeda, ISIS, and Donald Trump Link

[۲۲] Are Israel, Jabhat al-Nusra coordinating on attacks in Syria? Link

[۲۳] Powell Acknowledges Israeli Nukes Link

[۲۴] Significant new construction at the Dimona site Link

[۲۵] Israel expands nuclear facility previously used for weapons material Link

[۲۶] Israeli-owned ship hit by explosion in Gulf Link

[۲۷] Netanyahu blames Iran for boat attack, says 'striking' back Link

[۲۸] Israeli Strikes Target Iranian Oil Bound for Syria Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • شعار IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    6 21
    برای شما ثابت شده اسراییل باید نابود شود ، پس منتظر چی هستین ، بهش حمله کنید ، نابودش کنید ، ساختن این همه بمب و موشک و پهپاد و ... پس به چه درد می خوره ، این همه شعار و فریاد برای چی داده می شود، تاریخ مصرف این همه تسلیحات می گذره حیف اصراف می شود .
    • ابوالفضل IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      12 9
      دل و جرات لازم هست که کسی نداره
    • RO ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      9 13
      خودشون دستشون با اسراییل تو یه کاسه است
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      4 7
      اسرائیل از درون در حال فروپاشی است و نیازی به حمله نظامی نیست
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      3 5
      مرگ بر آمریکا و‌‌ مرگ بر اسراییل مردم انقلابی در قم ، بابل و چند شهر دیگر بشکل خودجوش و خودرویی راهپیمایی کردند و هم علیه نظام سلطه شعار دادند و هم به تعطیلی راهپیمایی خودرویی اعتراض کردند. مشرق پوشش بده و حمایت کن
    • IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      3 2
      بخاطریکه فرومایگانی مثل شما هستن واگرنه حمله میکردم ، یاد داستان هارون مکی افتادم حال میفهمم چرا علی تنها بود ، چرا امام حسن تنها بود
    • نان به نرخ روز خور IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      3 1
      هارون جان تو بیا برو تو تنور ، دمت گرم ، ثابت کن مرد میدونی وگرنه بچه بازاری
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    12 11
    لعنت بر صهیونیسم
  • کارشناس IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    15 10
    اگر شما نبودید حالا انها در صلح م صفا زندگی میکردند
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      4 6
      بله اگر ما نبودیم تا الان رژیم جهودیسم تا الان کل فلسطین رو بالا کشیده بود و الان صهیونیست ها هم داشتن با آرامش زندگی می کردن بعد از تصرف کامل قدس یکی ندونه انگار قبل از انقلاب آرامش داشتن این صهیونیست ها .
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      4 7
      وقتی ماموران رژیمی بیایند و با جعل تاریخ شما را با اردنگی از خانه و زندگی تان بیرون بیندازند. آیا می توانند در کنار هم با صلح صفا زندگی کنند؟!!
  • محمد عظیمی گندمانی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    9 11
    مگر شما الگویتان امام حسین نیست ؟پس از چه می ترسید ؟بتازید و از مرگ نترسید ریشه این ظالمان و غاصبان صهیونیست را بسوزانید.مرگ در این راه افتخار است.
  • فرزاد علی پور IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    9 12
    خوب جنایات سوریه نمایش بگذارید که در مقابل این جنایات اسراییل به یک صد هم نمیرسه
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      3 6
      بله جنایات داعش و جبهه النصر و فیلش الشام و جیش الحر و ... در سوریه خیلی فراوان هست و جالب هست که اون جانی های در سوریه هم مورد حمایت همین صهیونیست ها بوده اند و از سلاح و خدمات درمانی بهشون داده می شد .
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      3 6
      جنایاتی که صهیونیست ها کردند در فلسطین فقط قابل مقایسه با جنایاتی هست که اسپانیایی ها با اینکاها در آمریکای جنوبی کردن این که با کشتار جمعی و پاکسازی نژادی و جنگ و قتل یک ملت رو آواره کنی و جاشون رو غصب
  • Ahmadabad IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    9 6
    عه اسراییل اسراییل نکنید جرات دارید بزنید فقط شعار 42 سال مرگ می‌فرستیم 42 سال مردم فقیرتر شدند و برای مذاکره نماینده می‌فرستیم ایران داره سالمندترین کشور دنیا می شود با این بی تدبیری فکری کنید چون دیگه جوانی نداریم در مقابل دشمن بایستد ولی جمعیت رژیم تروریستی اسراییل هر روز بیشتر می‌شود کسی هم ریپ نکنه از جواد بپرس
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      1 7
      اگر امثال شما بجای غر زدن سیاه‌نمایی درست رأی بدید به رقص و کنسرت و تکرار دشمنان ملت رأی ندهید خیلی از مشکلات کشور حل میشه
  • شاهین IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    10 4
    فعلا از نیروهای بی انضابط و بدرد نخور خودمون بگوییم این همه جاسوس در ایران چکار میکند چه کسی ریس طالبان کشت چه کسی فخری زاد شهید کرد در قلب پایتخت ام القری اسلام چرا به اینا مسی انتقاد نمی‌کنند
  • محمد ثانیا IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    4 9
    خدایا میدونم شهادت رو به این راحتی نصیبم نمی کنی حداقل بتده بفرست برم اسرائیل ....یه انتقامی بگیرم از این.... که روی حارث بن زیاد نخعی را سفید کردند خدایا من که توان مقابله با این نهادها را دارم چرا شرایط را مهیا نمی کنی؟
  • CA ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    12 0
    هر کسی ظلم کند در چرخه روزگار به او باز خواهد گشت در طول تاریخ هر نژادی که به دنبال خودپرستی و نژادپرستی و ستمکاری بوده سر انجام خوار و بی مقدار شده اگر که آرامش مردم کشوری هدف قرار گیرد برای آنها امنیت نمی آورد بلکه نهایتا آن مردم نیز آرامش آنها را به هم می ریزند پس این سیستم قدیمی جاهلانه دیگر آسیب زا شده و جواب معکوس میده و دنیا داره وارد عصر جدیدی میشه فارق از این اصول پوسیده و در حال افول در کشورهای گرفتار ظلم و فساد!
  • CA ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    10 0
    فارغ از تمام این بحث ها چه جنگ بشود چه نشود ظلم پایدار نیست!
  • DE ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    12 6
    چرا راجب مسلمانان اویغور نمینویسی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ علت خاصی داره این شدت دوگانگی ؟
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      7 3
      اینا شرف ندارن. انتظار نداشته باش هم وطن
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      2 6
      اویغوری ها از اصلی ترین تأمین کنندگان نیروی انسانی برای داعش هستند بی ربط نظر ندهید
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    3 4
    مرگ بر رژیم صهیونیستی
  • ن خ IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    2 8
    همین رژیم کودک کش اصلاح طلبان رو پیاده نظام خودش خطاب میکنه و جالبه که اصلاح طلبان هم موضعی نگرفتن .قدرت و ثروت مملکت دست اصلاح طلبان برای همین فعلا نمیشه ب اسرائیل حمله کرد.در ضمن ایران بیکار ننشسته و گروهایی که جلوی این رژیم وایستادن رو تسلیح کرده .
  • رضا IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    2 7
    ورژن جدید خوش خدمتی دولت اصلاحات و دم تکان دادن آنها به آمریکا و 1+۴، شاید که قبول افتد. جلوگیری از راهپیمایی روز قدس حتی بصورت خودرویی در مهد مبدع روژ قدس. دست مریزاد آقای روحانس، ان شاءالله که به دسیسه ات نخواهی رسید.
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    5 4
    مرگ بر صهیونیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس