کرونا جان ۱۸۵ نفر دیگر را در ایران گرفت/شناسایی ۲۲ هزار بیمار جدید
فوت ۱۹۳ بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته / شناسایی ۲۰۹۵۴ بیمار دیگر

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین آمار مبتلایان به کرونا را تا ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ اعلام کرد.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین آمار مبتلایان به کرونا را تا ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ اعلام کرد.

لاری روز پنجشنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۹ فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۲ هزار و ۵۸۶ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۴۹۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶ هزار و ۹۳۴ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۳ هزار و ۸۸۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۸۴ هزار و ۵۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین چهار هزار و ۲۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۳ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۳۲۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: هم اکنون ۲۵۷ شهرستان از جمله همه مراکز استان‌ها و کلانشهرها در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین ۱۲۹ شهرستان نارنجی، ۵۱ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان آبی هستند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

سخنگوی وزارت بهداشت پیش از این گفته بود: با توجه به قدرت سرایت بالای بیماری کووید۱۹ و گسترش ویروس جهش یافته انگلیسی توصیه می‌کنیم افرادی که در تماس نزدیک با بیماران بوده اند، ۱۴ روز در خانه قرنطینه بمانند. فضای مشترک با دیگران را در منزل به حداقل ممکن برسانند و اگر هر گونه علامت مانند تب، سردرد، سرفه، تنگی نفس، بدن درد، از دست دادن حس بویایی یا چشایی داشتند با ۴۰۳۰ تماس بگیرند. محل قرنطینه را تحت هیچ شرایطی ترک نکنند و در صورت نیاز به مراجعه به مراکز درمانی ماسک بزنند و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنند.

سخنگوی وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود: شیوع بیماری کووید۱۹ در کشور بسیار گسترده و نگران کننده است، موج چهارم این بیماری با سرعت در حال پیشرفت است و از نیمه غربی به نیمه شرقی گسترش می‌یابد. استفاده مداوم از ماسک و خودداری از هر گونه برگزاری دورهمی، مهمانی و مراسم عروسی و عزا در این شرایط ضروری و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی پر ازدحام، غذا خوردن در رستوران و حضور در اماکن پر جمعیت از عوامل مهم گسترش بیشتر این بیماری در کشور است.

لاری از مردم خواست ضمن رعایت اصول بهداشتی در صورت مشاهده هر گونه علایم مثل تب، سرفه، سردرد، بدن درد هر چند خفیف، در خانه بمانند. از تماس با اعضای خانواده و همکاران پرهیز کنند و در صورت ادامه این علایم با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۳۳ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و حدود دو میلیون و ۸۶۰ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    5 0
    روحانی می خواهد به هر بهانه برجام موشکی را امضا کند. اینبار به بهانه دریافت واکسن کرونا. البته برای همین باید راهها در نوروز باز می ماند.
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    7 0
    ۴۰۳۰ زنگ زدیم جواب نمیدن
  • DE ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    3 0
    کرونا جان ۱۸۵ نفر دیگر را در ایران گرفت/شناسایی ۲۲ هزار بیمار جدید.// من که گفتم کرونا رفته پیک نیک نروید پیک نیک گوش نکردید !! و وقتی بخاطر مطامع حزبی و گروهی با جان و مال و آینده ونسل 85 میلیون نفر بازی میکنی بازی کردن با جان روزی حدود 180 تا 200 نفر که چیزی نیست.
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    2 3
    تا یک ماه بعد از انتخابات خبری از واکسن نخواهد بود. کرونا برای توجیه عدم مشارکت مردم در انتخابات بهترین بهانه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس