کد خبر 1201675
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰
واکنش پنتاگون به افزایش حضور نظامی روسیه در مرز اوکراین - کراپ‌شده

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه جمعه نگرانی این کشور از افزایش حضور نظامی روسیه در طول مرز اوکراین را ابراز داشت.

به گزارش مشرق، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه جمعه گفت ما فکر نمی‌کنیم که روسیه در کل درباره کاری که در حال انجام آن است شفاف باشد.

وی که در کنفرانس خبری روزانه پنتاگون صحبت می‌کرد، افزود: «تجمع بزرگی (در مرز اوکراین) وجود دارد که بزرگترین تجمعی است که از سال ۲۰۱۴ تا کنون بوده است».

این مقام نظامی آمریکا اضافه کرد: «تجمع نظامی آمریکا در مرز با اوکراین در کریمه نگران کننده بوده و قطعا احساس ثبات را انتقال نمی‌دهد».

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: «ما مراقب تهدید خاصی هستیم که ارتش روسیه ایجاد کرده است».

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز در واکنش به تحولات منطقه مرزی دونباس به طرف اوکراینی هشدار داد و گفت:‌ «مسکو چه‌بسا گام‌هایی را برای حمایت از شهروندان خود در برابر هرگونه درگیری در شرق اوکراین اتخاذ کند».

«دیمیتری پسکوف» افزود:‌ «تنش‌ها در جنوب شرقی اوکراین افزایشی بی‌سابقه داشته و این باعث نگرانی است. ما از احتمال وقوع جنگ داخلی در اوکراین نگران هستیم».

وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به تحولات دونباس و زمزمه پیوستن اوکراین به ناتو گفت:‌ «پیوستن کی‌یف به ناتو منجر به تشدید گسترده تنش در دونباس خواهد شد و می‌توان به پیامدهای ناگواری ختم شود».

مسکو تأکید کرد که «کی‌یف در توهم حل و فصل تنش در دونباس به وسیله گزینه‌های نظامی است».

در همین ارتباط، فرمانده نیروهای مسلح اوکراین امروز جمعه گفت که کی‌یف گفت‌وگوهای نظامی را با پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تقویت کرده است.

این مقام نظامی با این حال از عدم تمایل کشور برای ورود به درگیری نظامی با روسیه خبر داد و گفت: «آزادسازی دونباس با زور منجر به کشته شدن شمار زیادی خواهد شد و این مسئله‌ای است که ما آن را نمی‌پذیریم».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس