کرباسچی نمایه

در جلسه شبانه اخیر سران جبهه اصلاحات، رازهای پشت پرده اصلاح طلبان برملا شده است.

سرویس سیاست مشرق-چند ساعت گفت‌وگوی شبانه اصلاح‌طلبان در شبکه کلاب هاوس با عنوان «پایان اصلاح‌طلبی در سال ۱۴۰۰» به مناظره دو چهره مشهور در میان جبهه اصلاحات ختم شد. مصطفی تاج‌زاده و غلام‌حسین کرباسچی در این گفت‌وگو چنان با یکدیگر به مجادله پرداختند که یکی از کاربران اصلاح‌طلب در شرح آن نوشته است: نقد درون‌گروهی جریان اصلاحات، اقدام پسندیده‌ای است، حتی اگر به افشای شکاف و چندپارگی و نزاع لفظی کرباسچی و تاج‌زاده بیانجامد؛ اما عدم رعایت آداب و شأن طرفین، سنخیتی با ژست‌های روشنفکرانه ندارد و النهایه، به تشدید درگیری در بحبوحه انتخابات می‌انجامد.

در جلسه افشاگری شبانه اصلاح‌طلبان علیه اصلاحات چه گذشت؟ + فایل صوتی

در این جلسه مصطفی تاج‌زاده خطاب به کرباسچی گفته است: عامل اصلی ضعف اصلاحات کندروی است، اصلاح‌طلبان باید رادیکال شوند، عضو تندرو محفل خاتمی ادامه داده اگر از اصلاحات ناامید شویم؛ به سمت براندازی و سرنگونی خواهیم رفت.

کرباسچی نیز در بخشی از پاسخ خود به تاجزاده می‌گوید: اگر اصلاح طلبان با مردم درست حرف بزنند و تمام مشکلات را صادقانه بازگو کنند من به انتخابات خوش بین هستم.  از انتخابات نباید انتظار بهشت برین را داشت.

 آیا جریان اصلاح طلبی معتقد به کار فردی است یا جمعی؟ آیا شده یک بار کاری را با خرد جمعی پیش ببرید؟ مثلا در موضوع رهبری، شورای نگهبان و.... آیا همه جریان های سیاسی باید پاسخگو حرف چند نفر باشند و هزینه یک فکر را بدهند؟  آیا نباید مصلحت سنجی کنیم که هر حرفی را کی و کجا زده شود که نفع آن کمتر از زیان آن برای کل جریان سیاسی اصلاح طلبی نباشد؟

البته این اولین بار نیست که جدل کلامی تاج‌زاده با غلامحسین کرباسچی بخشی رازهای مگوی اصلاح‌طلبان را بر ملأ می‌کند. پیش‌ازاین این دو فعال سیاسی در مناظره‌ای در روزنامه حزب کارگزاران با یکدیگر سرشاخ شده و در بخش‌هایی از آن گفت‌وگو دبیر کل حزب کارگزاران؛ تاج‌زاده را متهم به‌دروغ گویی درباره «مهندسی انتخابات» کرده بود.

در آن مناظره کرباسچی در واکنش به نداشتن نامزد در جبهه اصلاحات می‌گوید: ما جلساتی را خدمت آقای تاج‌زاده راجع به انتخابات بوده‌ایم و مباحث بسیاری درگرفته است، اتفاقاً دریکی از همین جلسات برخی آقایان از جناح چپ دائماً می‌گفتند که نیرو نداریم. آقای عبدالله نوری در همان جلسه گفتند مگر نمی‌گویید انتخابات مهندسی‌شده است و نامزد نداریم؟ می‌توان ۱۶۰ حوزه‌ای که معتقدید از الآن نماینده‌های آن مشخص است را روی کاغذ آورد و ببینیم آیا پس از انتخابات واقعاً چیزی که شما نام آن را مهندسی شدن انتخابات می‌گذارید، اتفاق می‌افتد یا خیر؟ زیرا می‌گفتند که ۱۶۰ حوزه قطعی است و ۷۰ حوزه هم طوری طراحی‌شده که درنهایت جناح راست پیروز آن خواهد بود. وی ادامه می‌دهد: وقتی موضوع مقداری احصاء شد و فضای بازتری به وجود آمد، به‌نوعی اقرار ضمنی گرفتند اصل مسئله این است که مردم رأی نمی‌دهند و شرکت فعال ندارند به علت عملکرد ضعیف اصلاح‌طلبان است، طرفداران ماکسانی هستند که نارضایتی در سطح آن‌ها زیاد است.در آن مناظره کرباسچی تاج زاده را به براندازی متهم کرده بود[۱]

بازخوانی یک واقعه تاریخی

اعتراف اصلاح‌طلبان به عبور از نظام و قرار گرفتن بخشی از آن‌ها در موضع براندازی مساله تازه‌ای نیست، اصلاح طلبان در فتنه ۸۸ رخت براندازی را رسماً بر تن کرده و بعدازآن در جریان آبان ۹۸ به‌صورت رسمی وارد میدان پرحادثه آن شدند.

روزهای ناگوار  آبان ۹۸ ،اصلاح‌طلبان جای آنکه پاسخ گوی عملکرد غیرضروری دولت مطلوبشان در افزایش قیمت بنزین باشند؛ در نقش یک فرصت‌طلب به میدان آمده و با عناصر داعشی و عده‌ای اراذل‌واوباش پیوند می‌خورند. در آن روزها افرادی چون «اردشیر امیر ارجمند» (مشاور یکی از سران فتنه ۸۸ که از کشور متواری شد و به فرانسه گریخت)؛ «رجبعلی مزروعی» (از نمایندگان متحصن در مجلس ششم و از فعالین فتنه ۸۸ که چندی پس از فتنه متواری و سپس به‌صورت غیرقانونی از کشور خارج شد)؛ «عبدالعلی بازرگان» (از سران گروهک نهضت آزادی و از اعضای اتاق فکر فتنه ۸۸ در خارج از کشور)؛ «سعید حجاریان»؛ «مصطفی تاج‌زاده»؛ «علیرضا علوی تبار»؛ «پروانه سلحشوری»، «ناهید خداکرمی» (عضو شورای شهر تهران)؛ «شهربانو امانی» (عضو شورای شهر تهران) و...بسیاری دیگر زیر در یک سازمان‌دهی مشترک باهم بیانیه امضا کرده و آتش به خرمنی می‌ریزند که خود آن را محیا کرده بودند.

در بخش‌هایی از آن بیانیه آمده بود:

وقایع تلخ رخ‌داده پس از اعلام افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین نشان داد چگونه تأخیر و بی‌برنامگی در رسیدگی مدبرانه و به‌موقع به معضلات اساسی که سالیان متمادی مورداشاره کارشناسان و دلسوزان کشور بوده و به‌جای آن اشتغال ارکان حاکمیت به دعواهای فرسایشی در داخل و خارج، فاجعه می‌آفریند. رویدادهای اخیر بار دیگر ثابت کرد تصمیم‌گیری در پستوهای حکومتی، بی‌توجهی به حاکمیت قانون و ارکان قانون اساسی و از همه مهم‌تر انکار حق آگاهی و مشارکت مردم و نمایندگان واقعی آن‌ها در اداره عمومی کشور تا چه حد خطرناک است و پیش از هر دشمنی کیان ایران عزیز و سرنوشت ایرانیان را تهدید می‌کند.

 اکنون و در شرایطی که مردم شریف ایران درنتیجه پیگیری سیاست‌های سرنوشت‌سازی که نقش چندانی در شکل‌گیری آن نداشته‌اند تحت‌فشارهای شدید اقتصادی و معیشتی حاصل از تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی قرار دارند و معضلاتی همچون فساد، بیکاری، فقر، نابرابری و ناکارآمدی بی‌علاج مانده و روزبه‌روز بر ابعاد آن‌ها افزوده می‌شود، باز گذاردن مسیر اعتراضات مسالمت‌آمیز و به رسمیت شناختن حقوق ملت مصرح در قانون اساسی کم‌ترین توقعی است که می‌توان از حاکمان داشت. در وضعیتی که حکومت بایستی در کنار مردمان خویش و به‌ویژه مستضعفان قرار گیرد و دست یاری به‌سوی آن‌ها دراز کند ایستادن در برابر مردم عاصی به‌هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست. [۲]

در جلسه افشاگری شبانه اصلاح‌طلبان علیه اصلاحات چه گذشت؟ + فایل صوتی

در جلسه افشاگری شبانه اصلاح‌طلبان علیه اصلاحات چه گذشت؟ + فایل صوتی

در جلسه افشاگری شبانه اصلاح‌طلبان علیه اصلاحات چه گذشت؟ + فایل صوتی

در آن بیانیه اصلاح‌طلبانی که طرح‌های حمایتی چون مسکن مهر برای مردم بی‌بضاعت را طرح مزخرف خوانده بودند، به‌یک‌باره با گرفتن ژست دایه مهربان‌تر از مادر به صحنه امنیتی با مختصات یک جنگ بین‌المللی واردشده و برای تعدادی از کشته‌شدگان اشک تمساح ریختند. جالب‌توجه آنکه در پس آن حوادث این جریان نه‌تنها به مدد محرومان و آسیب دیدگان از وقایع نرفتند، بلکه با رصد اطلاعاتی و با حمایت سرویس‌های خارجی و صحنه‌گردانی مهره‌های کد دار چون نرگس محمدی تنها چند خانواده خاص را پوشش رسانه‌ای داده و روی آن بازی‌سازی کردند.

در آن واقعه تلخ و عبرت‌آموز حامیان داخلی جریان «نفاق»، که سال‌هاست از پشتوانه آشوب خیابانی، با محوریت عناصر ایران ستیز و مزدور بیگانه، به‌عنوان «برگ چانه‌زنی» و «تهدید نظام» استفاده می‌کنند، این بار دیگر همه ملاحظات سیاسی را کنار گذاشته و بار دیگر و با اشرار مسلح پیوند خوردند. سعید حجاریان تئوریسین رادیکالیسم در اصلاحات در آستانه انتخابات بار دیگر نظام را تهدید کرده است که اگر نامزد مطلوب آن‌ها پیروز از صحنه خارج نشود، مناطق مرزنشین مسلح خواهند شد. تئوریزه کردن «خشونت» و مشروع سازی آن روندی بسیار خطرناک است که امثال تاج‌زاده و حجاریان آن را دنبال می‌کنند.

در جلسه افشاگری شبانه اصلاح‌طلبان علیه اصلاحات چه گذشت؟ + فایل صوتی

در جلسه افشاگری شبانه اصلاح‌طلبان علیه اصلاحات چه گذشت؟ + فایل صوتی

در جلسه افشاگری شبانه اصلاح‌طلبان علیه اصلاحات چه گذشت؟ + فایل صوتی

طرح براندازی در جبهه اصلاحات چقدر جدی است؟

سه نکته قابل‌توجه نسبت به رابطه اصلاح‌طلبان و تئوری براندازی وجود دارد:

۱-در آستانه انتخابات، بلوک برانداز در جبهه اصلاحات شامل بخشی از جناح چپ حزب کارگزاران؛ دفتر سیاسی حزب منحله مشارکت (اتحاد) و حزب اعتماد به این نتیجه رسیده‌اند که حتماً باید با یک نامزد شش‌دانگ اصلاح‌طلب همراه باسیاست‌های رادیکال وارد انتخابات شده و در صورت رد صلاحیت نامزد اختصاصی انتخابات تحریم شود. این گروه معتقد است که، جامعه دیگر با اصلاح‌طلبان همراهی نداشته و تنها با کار انتحاری می‌توان دوباره به عرصه بازگشت.

۲- تقسیم‌بندی جدید جبهه اصلاحات به دو گروه رفورمیست های قانون‌گرا و براندازان نه‌تنها واقعی نیست، بلکه نمایشی ساختگی برای طرحی است که بهزاد نبوی از مدتی قبل آن را آغاز کرده است. چریک پیر اصلاح‌طلبان به این نتیجه رسیده است که افرادی مانند حجاریان؛ تاج‌زاده و علوی تبار سم مهلک اصلاحات محسوب می‌شوند و اظهارنظرهای متعدد آن‌ها علیه ارکان نظام باعث می‌شود جبهه اصلاحات نتواند در مواقع ضروری پایی در قدرت داشته باشد. بر این اساس طرح تسویه این عناصر از مدتی قبل آغاز شده است. گروه فشار با رهبری بهزاد نبوی و حمایت خاتمی با زدن برچسب برانداز به بخشی از اصلاح‌طلبان به دنبال آن است که آن‌ها را از صحنه بیرون کند.

۳-ریشه دشمنی اصلاح‌طلبان تندرو با ارکان انقلاب اسلامی روی زمین نیست؛ بلکه دارای قدمت تاریخی است؛ صداهایی که از فردی چون سعید حجاریان به عنوان بازیگر متفکر این جریان و دیگرانی چون تاج‌زاده در قامت بلندگوی تبلیغاتی اصلاحات‌ افراطی شنیده می‌شود، از گلوی آن‌ها نیست. ریشه رادیکالیسم در اصلاحات به‌اندازه قدمت انقلاب اسلامی وسعت داشته و آن را باید در دفتر اطلاعات نخست‌وزیری و همکاری خسرو تهرانی (قنبری) با عناصر ساواک پیگیری کرد. سعید حجاریان گفته است: منظور شهید لاجوردی از منافقین جدید ما بودیم. حجاریان ادامه می‌دهد: لاجوردی به من می‌گفت تو و بهزاد نبوی و خسرو تهرانی از رجوی خطرناک‌ترید! البته امثال مسعود رجوی شومن هایی با افکار ساده لوحانه بودند که خیلی زود رودررو با نظام دستان‌ آنها رو می‌شود.

حوادث سیاسی این روزها نشان می‌دهد که چیرک پیر اصلاحات (بهزاد نبوی) بی‌دلیل به صحنه نیامده است. عقبه استراتژیک آن‌ها برای ریسک میدان دادن به بهزاد نبوی؛ تنها ایجاد یک سازوکار انتخاباتی نیست، برای اصلاح‌طلبان انتخابات پیش رو یک بازی حیثیتی است، آن‌ها طرح یا همه‌چیز یا هیچ را به‌پیش می‌برند، به تعبیر یک نامزد بالقوه جناح رادیکال اصلاحات: همه باهم به میدان می آییم!

در جلسه افشاگری شبانه اصلاح‌طلبان علیه اصلاحات چه گذشت؟ + فایل صوتی

 

 

[۱] https://www.tasnimnews.com/fa/news/۱۳۹۹/۰۱/۰۹/۲۲۳۱۵۴۴/۱۰

[۲] https://www.mashreghnews.ir/news/۱۰۱۱۵۶۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    72 4
    باید از الان برای اقتشاشات انتخابات برنامه داشته باشید باید برای بدترین حالت هم اماده باشید
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      17 1
      همه ميرن توي گوني، زياد هم بخوان حرف بزنن تشريف ميبرن لباس راه را مي پوشند
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      42 2
      چه کاریه؟ تاجزاده، حجاریان، نبوی، مطهری، جهرمی، ظریف و روحانی. اگه میخوایین ریشه ی ۴۰ سال مشکلات و برخی عقب موندگی ها رو پیدا کنین( که نیازی نیست، عیانه) اطلاعاتی که این ها دارن رو بکشید بیرون و در اختیار عموم قرار بدین.
    • غلام بيك IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      21 11
      اغتشاشات درسته بیسواد
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      38 2
      اگر می خواهید مصداق کلمات حماقت، جهالت، سفاهت و بلاهت را بیابید، به سخنان، منش و رفتار اصلاح طلبان تهوع آور بنگرید، همه چیز دست تان می آید! تازه چهره های شان را تخفیف دادم!!!
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      31 2
      وقتی گول حرفاشونو نخوریم و به خیابون نیایم اینا هیچ کاری نمیتونن بکنن چون اینا که زن و بچه های خودشونو نمیفرستن خیابون .
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      2 5
      قیمت بنزین رابرگردونن عقب مردم رای میدن. مگه نمیگن مشکل رواصلاحطلبان درست کردن الان انتظارداریم مجلس انقلابی یحرکتی کنه وزخمی ک بخاطرافزایش قیمت بنزین به پیکرجامعه خوردرادرمان کنن. مردهستن قیمت بکنن 2هزارتومن حداقل
    • طوبی IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      11 1
      تاج زاده و حجاریان دارن کم کم افکار عمومی رو برای چیزی که اسمشو میذارن قیام مسلحانه، آماده میکنن هر جا که میبینن افکار عمومی ازشون روی گردان شده میخوان بازی رو به هم بزنن و نا امنی و کشته شدن مردم هم براشون مهم نیست قشنگ حرف میزنن ولی نیت شومشون رو پشت این حرفها پنهان می کنن
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      4 1
      غلام بیگ اقتشاش نکن.
    • سوخته IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      1 0
      انشاالله که هم دیگر را بدرید و جر جر کنید تا ایرانی از دستتان راحت شود
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      2 0
      اصلاح طلبان، کارنامه ی سیاهی دارند، خودشون هم می دونند.. این مورد از عملکردشون کاملا مشخصه که چقدر مردم رو فریب دادن.. ان‌شاءالله برای دولت جدید به یک دولت جوان، جهادی و کاری و معتقد به سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی رای خواهیم داد.
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    11 1
    این بابا چروک هم نیست تا چه برسه به چریک!!!
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    12 2
    بله رأی دادیم به اقایون اصلاح طلب اومدن گل زدن سرمون حلا. لابد میخوان گلابش کننداگه لجبازی نمی‌کردند دولتمردامون بادولتهای قبلی الان وضع مملکت این نبود
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      15 1
      گندی که اصلاح طلبان زدند قجرها نزدند قیمت ارز را 9 برابر گران کردند.
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    22 2
    متاسفانه اونا توی باطل خودشون برنامه دارن ولی ما برای حق خودمون برنامه نداریم و این ینی آدم های خوب ولی بی عرضه ایم
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    7 15
    راستی محمود احمدی نژادتون گفته قبل از انتخابات حرفهای مهمی دارم که بیان میکنم
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      5 1
      اونم که دوست مرحوم بود
    • سید جواد IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      17 6
      الان احمدی نژاد دیگه مال شماست. خیرش رو ببینید!!
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      17 3
      برادر بن سلمان و دوست جولی رو میگی؟ :))))))) ارزونی خودت. حالا ولش کن، برو تو صف مرغ تا بعد.
    • US ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      1 5
      یا احمدی یا هیچ احدی
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    9 1
    دعوای زرگری...
  • مهرناز IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    12 2
    اصلاح طلبان "ا تشکیلات کارگزاران " مشارکتی ها منحله و اعتماد در اخر صف اعتماد مردم ایستاده اید " سردمداران امریکا هم از شما 0ها به نحو خوب استفاده کردند " به خواست خود رسیدند " دیگر به شما پیر پاتال های اصلاح طلبی که " وجهی در میان مردم ندارند " نیاز ندارد " با مذاکره انچنانی جدید ونامه نویسی " دست وپای بی خود می زنید " استراحت برای شما ها مخصوصا تئوریسین های شما لازم است " شاید بااستراحت وطن دوستی را پیشه خود کنید.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    15 1
    یه عده معلوم الحال با کلی جرم سیاسی، اقتصادی و امنیتی که در سایه عفو اسلامی از زندان خلاص شدن و دارن با هم مشاجره می کنند. فحوای کلام شون نشون می ده چقدر بچه هستند و نارس... خدا به داد طرفدارانشون برسه. گرچه روحانی زحمت کشیدن و اصلاحات را با خاک یکسان کردند... ازین بابت از روحانی و جهانگیری و تیم شون مچکریم... دولت بعدی انقلابی ست به فضل خدای متعال
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      2 0
      اصلاحات برای همیشه مرده است ان شاالله تعالی
  • SE ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    19 1
    8 سال مردم را آدم حساب نکردید دم انتخابات بفکر صادقانه سخن گفتن با مردم افتادید
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      0 0
      این اقای تاجزاده هیچگاه پاسخگوی اشتباهات سنگین و مکرر جریان اصلاح طلبی قبل از فتنه ۸۸ تا زمان حال نبوده است چنانچه شخص رهبری و رهنمون های ایشان که بسیار معتدل میباشد نبود ایران امنیت فعلی را هیچگاه نداشت اقای تاجزاده شما عملکرد دولت پیشنهادی خودرا دوست ندارید ببینید و شمشیرتان را برای حذف رهبری از رو بسته اید بارها کشور و مردم را با این نظریات اشتباه و ریا کارانه به سمت اشوب های خیابانی و تنش روبرو کرده اید فکر نمیکنید این هماورد طلبی خیابانی به حذف همیشگی اصلاحات منجر خواهد گردید
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    19 1
    اسلاحات مٌرد رفت پی کارش
  • SE ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    14 1
    شگرد و رفتار تاجزاده شده مانند نوری الکذاب و خودش را به فراموشی میزند که در اغتشاشات خائنانه 96 این دوستانش در دولت بودند که هیزم آتش را با نادانی فراهم کردند و باید یقه همان مسئولین بی لیاقت و یا بعضا مغرض را بگیرد نه کسانی که از جان و مال مردم در مقابل اغتشاش گران دفاع کردند.
  • سید روح اله IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    10 1
    خداوندا ما را از دست افراد سیاسی که فقط حرف میزنند نجات بده و کسی را در منصب ریاست جمهوری قرار بده که اهل عمل باشد. به امید سربلندی ایرانی و ایران زمین
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    11 2
    آقای تاجزاده که هنوز در گیر تاج پهلوی هستی اگر میگی جنایت ۹۶ بخدا همه اش کار خودتونه هم عامل شورش هم محرک عده ای مظلوم هم عوامل مسلح شما مردم را ترور می کنید تا نظام زیر سوال برود شما که دین ندارید دینتان پرستش مجسمه آزادی و افسارتان دست عمو سام است
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    9 1
    به نظر میاد تاجزاده و کرباسچی در حال بازی دادن افکار عمومی اند. تو یه تیم اند
    • محمد هادی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      3 0
      درسته. نباید فریب این فیلم بازی کردن هاشون رو خورد. احتمال قوی میدم این ها همش یک نمایش بود برای اقصاد حزبی شون نباید ساده بود. از این کارها خوب بلدند
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    3 0
    باید در صورت ایجاد بحران در بعد از اتخابات بسرعت طرح بسیج اطلاعاتی مردم را کلید بزنید
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    6 0
    گور بابای هر چی اسلاحتلبه
  • حسين DE ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    8 0
    اين يك جنگ زرگريه،اصلاح طلبان و ليبرالها سر وته يك "كرباسند" ، خائن ، مزدور ، وطنفروش.
  • وقار IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    3 0
    من تعجب می کنم با اینکه اصلاحطلبان رسما اعلام براندازی می کنند و تاج زاده میگه باید رادیکال و تندرو شویم , خوب نظام چرا در برابر اینها ساکته؟ اصلا رادیکال چرا در دولت و حکومت باید سمت داشته باشد؟ ولی اصل نظام را قبول ندارد, یعنی به اندازه السیسی در مصر و اردوغان در ترکیه هم عملکرد ندارید؟ که اولی اخوان المسلمین را و دومی طرفداران گولن را به کلی فعالیت شان را غیر قانونی و سرانشان را بازداشت طولانی مدت کردند .
  • US ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    3 0
    کل مطلب یک طرف چون رسانه ها بهش پرداختن فقط همون پاراگراف آخر و ماجرای باند خسرو تهرانی نکته ای که نوشتید زدید درست به هدف هر چی ما از اصلاحات کشیدیم زیر سر این تیم خسرو تهرانی و دار دستش بود مشرق فهم دقیق از بنیان اصلتحات دارید
  • دلسوز IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    2 0
    یعنی اینقدر مملکت ول ویلان شده که براحتی در یکی از استراتژیکترین مراکز کشور ب این راحتی میان خرابکاری میکنن؟!!!این یعنی جاسوسها تا عمق لایه های حفاظتی رخنه کردن و دارن جولان میدن
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    3 0
    تاجزاده نفوذی و اطلاعاتی از زمان شاه و ساواک هست و به چیزی جز فروپاشی انقلاب نمی اندیشه
  • عبدالله ن. IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    4 0
    اين اقاى كرباسچى عجب رويى دارد فعل خجالت كشيدن را از لغت نامه دهخدا هم پاك كرده است. البته كمى هم كوتاهى از اقاى اژه اى است كه بموقع حكم مجازات سنكينى براى وى صادر نكرد
  • جابر IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    3 2
    رای من سعید محمد
  • مرتضى زاده IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    4 0
    تصور ميرفت أقاى كرباسچى مهره سوخته باشند ولى نميدانستيم مخفيانه واكسن ضد سوختگى زده بودند
  • طاهر IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    2 0
    این یه مشت ... موسوم به اصلاح طلب به خیال خود قصد براندازی دارند؟ باشد ، بیایند به کارزار تا چنان مهلکه ای برایشان رقم زنیم که تا عمر دارند یاد براندازی نکنند !
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    3 0
    اصلاح طلبان غرب گدای عوامل فریب مردم را چه فرض کردند با فتنه 88 و دروغ تقلب تحریم را کلید زدند دلار (که 6 سال 1000 تومان بود) را به 3000 رساندند و با معطل کردن همه چیز برای دروغ برجام دلار را از 3000 تومان به 30 هزار تومان رساندند
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    6 0
    آبان نود و هشت نه نود و شش. علت اغتشاش: گرانی سه برابری بنزین توسط دولت اصلاحطلب!!! و حمله عمله های غرب به مراکز نظامی و درگیری نظامی. به علاوه ترور کور مردم به دست عمله های غرب.
  • پیمان IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    2 0
    مردم ایران دیگه گول جنگ زرگری اصلاح طلبان نمیخورند،با این سبک جنگ زرگری هیچ شخص و گروهی شانسی برای عرض اندام نداره،تنها راه داشتن کاندیدای مقبول برای هر جناحی تبعیت زبانی و قلبی و عملی از رهبریه
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    4 0
    بعد این گروه رسما برانداز تحت عنوان «حضور تمام سلایق (!)» و مصلحت سنجی تایید صلاحیت می‌شوند و قوه مجریه رو در دست میگرن و مملکت به جایی می‌رسونن که الان رسوندن.
  • علی IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    2 0
    این ها مقصر نیستند، لطف ومهربانی بیش از حد نظام باعث شده اینها درنده وگستاخ شوند. همه این اراذل واوباش اصلاح طلب را باید محاکمه کرد. نظام مقدس جمهوری اسلامی مقصراست. باید برخورد قاطع کند. باهمه این انگل ها که در این 8سال مملکت را به فنا دادند. حالا طلبکار هم هستند. اللهم العنهم جمیعاوعذبهم عذابا الیما بحق محمدوآل محمد، اللهم العنهم جمیعاوعذبهم عذابا الیما بحق محمدوآل محمد، اللهم العنهم جمیعاوعذبهم عذابا الیما بحق محمدوآل محمد
  • مونا IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    2 0
    با سلام 40ساله خون در گلو از دست اصلاح طلب خاِِِِِِِِین و به اصلاح مردم نواز داریم میکنیم از سید ... گرفته تا .....همه باهمند سرشون در یک اخور .فقط نان بهم قرض میدن پس میگیرن ما باید عاقل کار خودمون باشیم ظلم پایدار نیست بهم خط و مشی میدن از خود امریکا به ایران و بالعکس سیاست نجس و کثیف
  • حامد IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    1 0
    به این میگن دعوای زرگری...... خودتی
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    1 0
    تاجزاده: «اگر از اصلاحات ناامید شویم؛ به سمت براندازی و سرنگونی خواهیم رفت» خر کی باشی تو خاک عندازم نیستی چه برسه برعنداز!!
  • mojtaba SE ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    2 0
    لطفا یک نگاه به چهره های این قوم اصلاح طلب که جز تسلیم کشور هیچ فکر دیگری ندارن بندازید..حیونکیهای قابل ترحم ,که بد ذات و و بی ارزش و کلک هستند ,دارن کباب میشن ,و هر روز زشتر....مرگ بر تسلیم طلب .پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر ..فقط سعید محمد تنها راه نظام ایران اسلامی هست
  • لر حقگو IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    2 0
    غلط کرده جناب تاجزاده و کرباسچی و امثال اینها. یه مشت ارازل و اوباش که فکر می کنند کسی باورشون داره. جز یه چن تا اوباش مثل خودشون کی قبولشون داره. در آخر تو چه سگی هستی که دم از براندازی می زنی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس