کد خبر 1201981
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: رفتار های بی پروا را مرتکب شدن و مسئولیت آنها را نپذیرفتن یا متوجه دیگران کردن، اگر چه اقدامی متهوّرانه است، اما قطعا شجاعانه نیست. متاسفانه شیوه مدیریت آقای روحانی هر قدر پر ریسک و متهوّرانه است، به همان میزان، تُهی از شهامت مسئولیت پذیری است.

او دو هفته قبل ادعا کرد "به نظر بنده از پیک کرونا عبور کردیم"؛ اما امروز ادعای دیگری را مطرح کرده و گفته است "امروز باید به مردم بگویم متاسفانه وارد موچ چهارم شدیم، اولین عامل موج چهارم کرونا ورود کرونای انگلیسی به کشور، از عراق است. عامل دوم، تردد و تجمع فراوان در شب عید است. عامل سوم، مراسم عید نوروز است. عامل چهارم، عروسی‌هایی بود که در ماه رجب و شعبان برگزار شد. عامل پنجم، سفرها بدون رعایت پروتکل‌ها بود".

اولا چرا باید وارد موج خطرناک کرونا می شدیم و حال آن که روحانی با قاطعیت، نظر کارشناسان و مسئولان امر را وتو کرد و گفت از پیک کرونا عبور کرده ایم و بنابراین محدودیت های سفر برداشته شد؟

ثانیاعراق چگونه می تواند منشا موج اخیر باشد، در حالی که هم شیوع کرونا در عراق، شدت بسیاری دیگر از کشورها را ندارد و هم مسافرت به عراق، ماه هاست به شکل کاملا سخت گیرانه توسط دولت ممنوع شده؟ و این در حالی است که با نظر دولت، مسافرت به مناطق آلوده تر و پر ابتلا تر مثل ترکیه و انگلیس دایر بوده است!

ثالثا مسئول برداشتن ممنوعیت های سفر، شخص آقای روحانی است. این بی پروایی و بازی با جان مردم در حالی است که آقای روحانی برای جان خود حرمت ویژه قائل است. او حتی حاضر نشد برای تبیین لایحه بودجه یا معرفی نامزد وزارت صمت به مجلس برود. یا در ازای اصرار بر فعالیت حضوری مدارس، زنگ آغاز سال تحصیلی را در یکی از مدارس بنوازد.

خلاف مروّت است که یک مدیر، ابتلا و تهدید جانی را برای دیگران روا بدارد، اما خود را محترم شمارد. بسیاری از مردم وقتی لغو محدودیت ها را از ستاد کرونا شنیدند، اطمینان یافتند و تشویق به مسافرت شدند.

بنابراین، عامل اول فراگیری موج اخیر و سه برابر شدن تعداد مبتلایان و قربانیان، نه ورود کرونا از عراق، بلکه تدبیر خطرناک (ضد تدبیر متهورانه) خود آقای روحانی است.

اما او حالا حتی به آقای حریرچی معاون وزیر بهداشت حمله می کند؛ چرا که گفت "برخی در ستاد ملی کرونا مانع شدند تا از فرصت طلایی عید برای خاموشی شعله های کرونا استفاده کنیم! نمی‌توانم اسامی این افراد را بگویم! خواسته ما ممنوعیت مسافرت بود".

نکته قابل تامل دیگر، استناد جانبدارانه روحانی به ادعای  نخست وزیر انگلیس درباره اپیدمی گله ای و ایمنی از این طریق بود. او می گفت "آلمان و انگلیس گفته اند هفتاد درصد مردم مبتلا می شوند و تمام می شود. یعنی ایمنی دسته جمعی را مد نظر قرار دادند".

این تلقی غیر مسئولانه در انگلیس فاجعه به بار آورد. چنان که آقای حریرچی گفت "در ابتدای دوران کرونا، نظریه ایمنی جمعیتی ترویج یافت اما مشخص شد در مورد ویروس کرونا، امکان ایمنی گله‌ای با توجه به انتشار بیماری وجود ندارد".

ملک‌زاده معاون مستعفی وزیر بهداشت هم چند ماه قبل گفت "آقای روحانی دو بار من را به ستاد کرونا دعوت کرد و هر دو بار ضمن توضیح مفهوم ایمنی جمعی، به‌طور کامل با آن مخالفت و توصیه کردم باید پیشگیری، برنامه اصلی باشد، و گفتم منتظر ایمنی جمعی ماندن، خلاف اخلاق پزشکی است".

علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت هم گفته بود "سیاست ایمنی گله‌ای نادرست است وکشورهایی هم که در ابتدای شیوع، این سیاست را اتخاذ کرده بودند، پشیمان شدند".

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    37 0
    اتفاقا این ها ماموریت دارند تا ایران را بزنند
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      14 0
      احسنت خوب فهمیدی
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    16 0
    احساس میکنم عمدا در حال بردن کشور به نقطه بحران غیر قابل کنترل هستند. وضعیت سلامت مردم مثل اغتشاش نیست بشود جمعش کرد.
  • احمد دلاوری IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    12 0
    اینها می خواهند کرونا اوج بگیرد تا یک انتخابات کم رونقی داشته باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس