کد خبر 1200389
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: شما از حرف های امروز سخنگوی دولت درباره "سفرهای نوروزی با وجود پیش بینی موج چهارم کرونا" چه برداشتی می کنید:

"موج چهارم کرونا یک مسئله مهم در همه کشورها است و الگوی موج چهارم، در اکثر کشورهای به صورت مشابه عمل کرده و به صورت فراگیر رخ داده. با توجه به طرح هوشمند پویا و مصوبه ستاد ملی کرونا، هر زمان مناطقی قرمز و یا نارنجی شوند اقدامات لازم از پیش تعیین شده، به سرعت عملیاتی خواهد شد. بنابراین آمادگی لازم وجود داشته و برنامه ریزی لازم صورت گرفته است". (کانال "پایگاه اطلاع رسانی دولت")

آیا حرف های آقای ربیعی، پاسخ به انتقاد هایی است که می گویند "چرا با وجود پیش بینی و هشدار کارشناسان (از جمله وزیر بهداشت)، محدودیت های جاری مسافرت در ایام عادی را در ایام نوروزی برداشتید و به ده ها میلیون نفر چراغ سبز دادید که می تواند به شهرهای دیگر سفر کنند"؟!

کارشناسان به درستی معتقدند عدم تداوم محدودیت های قبلی و ادعاهایی مبنی بر این که "از پیک کرونا عبور کرده ایم"، موجب دادن اطمینان خاطر غلط برای انفجار سفره و بیش از دو برابر شدن ابتلا ها و مرگ و میر های کرونایی شد.

آیا پاسخ  انتقادهای مذکور می تواند این باشد که "موج چهارم مسئله همه کشورهاست"، "الگوی موج چهارم در اکثر کشورها به شکل مشابه عمل کرده" و "با طرح هوشمند پویا، برنامه ریزی لازم برای اقدام به هنگام قرمز و نارنجی شدن شهرها انجام شده است"؟!

کارشناسان می گویند وظیفه دولت، پیش بینی و پیشگیری بود، شما پاسخ می دهید که شیوع موج چهار طبیعی (جهانی) است و ما برنامه ریزی برای واکنش را انجام داده ایم؟! یعنی مثلا برای این که مرگ و میر ها از هفتاد نفر، به صد و هفتاد نفر نرسد، چه اقدام بازدارنده ای انجام دادید؟ متاسفانه این آمار تصاعدی و افزایشی است.

 آیا پیش بینی و تدارک، یعنی همان حرف بی پایه آقای روحانی که مدعی شد "به نظر من از پیک کرونا عبور کرده ایم"؟! آیا چون برخی دولت ها بی کفایت بودند و موجب مرگ و میر های چند صد تا چند هزار نفره شدند، ما هم باید همان تجربه را تکرار کنیم؟! مگر مجبور بودیم؟

آقای ربیعی! "آمادگی لازم" دقیقا برای چه کاری؟ تدارک تابوت و کفن و دفن جان برای باختگان؟ تعطیلی اجباری یکی دو هفته ای اقتصاد و تحمیل هزینه های هنگفت آن به مردم و کشور؟ آیا نمی شد از تحمیل هزینه های های هنگفت انسانی و اقتصادی پیشگیری کرد؟

لابد به یاد دارید که وزیر مستعفی راه و شهرسازی پس از سانحه تصادم دو قطار و جان باختن نزدیک پنجاه نفر از هموطنان با خونسردی گفت "چه آنهایی که کشته شده‌اند و چه آنهایی که مجروح هستند، زیرپوشش بیمه قرار دارند و از این جهت نگرانی خاصی وجود ندارد"!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    33 0
    کشور بقل دستی ما افغانستان موج اول رو هم نداشته حالا ما میخواهیم برای خالی نبودن از عریضه و برای اینکه بگیم ما هم هستیم خودمون رو در پیک چهارم با کشورهای اروپایی و امریکا مقایسه کنیم غرب پرست رو جون به جونش کنن بازم غرب پرسته
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    7 1
    نوووووش جوووون مردمی که به اینا رای دادن. به درک که تو صف مرغ و تخم مرغین، به درک که مریض میشید، به درک که.... ادم شید و درست رای بدید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس