کد خبر 1202400
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
موسوی لاری

وزیر کشور دوران اصلاحات می‌گوید حضور حسن خمینی و ظریف در انتخابات قطعی نیست.

به گزارش مشرق، موسوی لاری نائب رئیس شورای منحله سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برنامه انتخاباتی اصلاح‌طلبان را موردبررسی قرار داده است. وزیر کشور دولت اصلاحات می‌گوید؛ آمدن ظریف و حسن خمینی قطعی نیست.

لاری در ادامه تحلیل خود آر آینده نامزدهای اصلاح‌طلب ادامه داد: تا این لحظه حضور یا عدم حضور ظریف و سید حسن خمینی قطعی نیست، بلکه پالس‌هایی که از سوی سید حسن خمینی مشاهده‌شده، نشان می‌دهد وی درحال بررسی شرایط است و تاکنون اظهار نکرده است که قطعاً کاندیدا نمی‌شود.

در مورد ظریف هم موضوع این است که به نظر می‌رسد وی در شرایطی که جریان رقیب در حال سنگ‌اندازی‌های گسترده‌ای است، قصد دارد برای پیشبرد مطلوب‌تر اقداماتی که وزارت امور خارجه در حال انجام آن است، از فشار مخالفان کم کند و اینکه اعلام کرده کاندیدا نمی‌شود، قطعی نیست.

رئیس‌جمهور، نفر دوم قدرت در کشور است

لاری با انتقاد از اصلاح‌طلبانی که اختیار رئیس‌جمهور را ۲۰ درصد می‌دانند گفت: به‌شخصه همواره درزمینهٔ انتخابات ریاست‌جمهوری یک شاخص مهم را در نظر می‌گیرم؛ اینکه رئیس‌جمهوری جایگاه ویژه‌ای در ارکان حاکمیت دارد و بعد از رهبری، نفر دوم قدرت در کشور است؛ بنابراین همه افرادی که اعلام کاندیداتوری می‌کنند، باید توجه ویژه‌ای به این جایگاه داشته باشند. با توجه به اینکه اجرای قانون اساسی در کل حاکمیت بر عهده رئیس‌جمهور است، فردی که خود را در معرض انتخاب برای تصدی این پست قرار می‌دهد، باید این توانایی و نفوذ کلام را داشته باشد که از جایگاه مجری قانون اساسی به تعامل با قوای دیگر بپردازد.

حمایت از لاریجانی «خودکشی سیاسی» است

موسوی لاری در بخشی از سخنانش درباره احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از علی لاریجانی گفت: به نظر من تجربه دولت روحانی به اصلاح‌طلبان دیکته کرده است که باید با هویت و لباس خود وارد کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری شوند. اگرچه معتقدم این دولت نقاط قوت بسیاری داشته است، اما اصلاح‌طلبان بی‌دلیل نبود تعامل مناسب از دولت گلایه‌مند هستند. این در شرایطی است که روحانی تعارضی با اصلاح‌طلبان نداشت و درگذشته هم برخوردی میان آن‌ها وجود نداشته است، اما لاریجانی درگذشته نوک پیکان حمله به اصلاح‌طلبان بوده است. خیلی بعید می‌دانم کلیت اصلاح‌طلبان در تشکیلاتی جای بگیرند که لاریجانی محور آن باشد.

اصلاح‌طلبان اعلام کرده‌اند حتی اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری گزینه‌ای هم نداشته باشند، مانند افراد عادی در انتخابات شرکت خواهند کرد؛ بنابراین وجود چنین گزاره‌ای خیلی بعید به نظر می‌رسد. ممکن است برخی افراد اصلاح‌طلب با تصمیم شخصی به لاریجانی رأی دهند. حتی حزب کارگزاران که برخی چهره‌های مؤثرشان اعلام کرده بودند حمایت از لاریجانی هم ممکن است یکی از گزینه‌های آنان باشد، پس از ارزیابی نظریات بدنه اصلاح‌طلبی به این جمع‌بندی رسیدند که این موضوع نوعی خودکشی سیاسی است و اگر به آن سمت بروند برای همیشه از گردونه خارج خواهند شد.

وزیر کشور دوران اصلاحات درباره احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از عارف می‌گوید: هویت عارف، اصلاح‌طلبی است و از آن فاصله نگرفته، اما او از اصلاح‌طلبان گله‌مند بوده و معتقد است اگر بخشی از فعالان این جریان سیاسی نسبت به عملکرد او در فراکسیون امید مجلس قبل انتقاداتی دارند، باید در جلسه‌ای توضیحاتش را می‌شنیدند و بعد داوری می‌کردند که به اعتقاد من گلایه درستی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • لانس IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    2 11
    تک تک اعضا و سلولهایم فدای دکتر لاریجانی حکیم و فرزانه به خاطر ایشان در مقابل کل دسته ها و گروهکها و افراطیون و تفریطیون و دشمنان ایشان قرار میگیرم و سرم را در راه ایشان میدهم.
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      6 0
      به امثال تو باید گفت خیلی....
    • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      0 0
      انسان خوبه کمی عاقل باشه و حوادث دور و ور خودش را کمی درک کند ولی اگر رانتی تو کار هست اون فرق می کنه
    • محمدایوب IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      0 0
      تااحمق در جهان است مفلس درامان است باش تا اموراتت بگذره. آدم اگرهم برخواست بدهد درراه ولی فقیه نایب امام زمان میدهد که ارزشش شهادت است مانند قاسم سلیمانی. هرکه درراه ولایت بود نوکرشیم.
  • علی IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    2 6
    احسنت به احمدی نژاد . با اون بلایی که سر این طایفه لاریجانی ها آورد ، تا قیامت هم دیگر نمی توانند کمر راست کنند و به ریش مردم بخندند. شما هم تاریخ مصرفت گذشته آقای موسوی لاری . خواهش می کنیم برو و برای آخرت خود کمی استغفار کن.
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      0 0
      احمدی‌نژاد الان خودش سیاهی لشکر افسادطلبان و تیم لاریجانی حساب میشه ، معیار حال فعلی افراد است
  • DE ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    2 7
    موسوی لاروی: حمایت از لاریجانی «خودکشی سیاسی» است چون نمیشه موتور امضاء ازش ساخت خودش در مسائل دیکتاتور وار عمل میکنه ما اصلاح طلبها یکی را میخواهیم که کار نابلد و ندانم کار و حرف شنو باشد تا دایم به حرف ما گوش کند و منتظر فرمان ما باشد مثلا یک نامزد بی تجربه نوه خیلی خوب است منظور یک کاندید بی تجربه نو خیلی خوب است .
  • DE ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    4 5
    جناب موسوی لاری، حمایت از شما و حزبتان خودکشی نیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس