کد خبر 1202401
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
درخواست مقام پارلمان اروپا برای تشدید تحریم‌ها علیه روسیه

رئیس بزرگترین فراکسیون پارلمان اروپا روسیه را متهم به تشدید درگیری‌ها در شرق اوکراین کرده و اعلام کرد که غرب باید پاسخ واضح و سختی را به مسکو بدهد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، "منفرد وبر" رئیس فراکسیون حزب مردم پارلمان اروپا به عنوان بزرگترین فراکسیون در این نهاد اروپایی با توجه به تحرکات جدید نیروهای روسیه در مرزهای با اوکراین تحریم های شدیدتر علیه روسیه را درخواست کرده و تاکید کرد که روسیه رویکرد تحریک و تنش زایی خطرناکی را دنبال می کند.

وی خواستار مسدود کردن حساب های این کشور و یا جدایی روسیه از سیستم پرداخت مالی سوئیفت در صورت تشدید واقعی اوضاع در شرق اوکراین شد.

این مقام پارلمان اروپا همچنین تاکید کرد که پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ هم در صورت تشدید اوضاع دیگر قابل دفاع نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

رمزگشایی از چنگ و دندان نشان دادن اروپا به مسکو

وی همچنین گفت: استقرار نیروهای روسی در نزدیکی اوکراین آزمایشی برای غرب بوده و پاسخ به آن باید واضح و قدرتمندانه باشد.

"منفرد وبر" همچنین گفت: اتحادیه اروپا و آمریکا باید به روسیه نشان دهند که اگر اوضاع در شرق اوکراین تشدید شود چه عواقبی برای آن ها خواهد داشت.

از اواسط فوریه در شرق اوکراین بار دیگر درگیری هایی بین نیروهای جدایی طلب طرفدار روسیه و ارتش اوکراین رخ می دهد. اخیرا گزارش هایی درباره تحرکات نیروهای روسی در مرزهای اوکراین نگرانی شدیدی در بین مقامات غربی ایجاد کرده است.

بسیاری از مقام های اروپایی در موضع گیری های مختلفی حمایت خود از اوکراین در این درگیری ها و مناقشات را اعلام کرده‌اند.

نیروهای امنیتی اوکراین و جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق این کشور هر کدام دیگری را به نقض آتش بس متهم می کنند.

کشورهای درگیر در شرق اوکراین در اواسط سال ۲۰۲۰ و در چارچوب میانجی‌گری "سازمان امنیت و همکاری اروپا" موفق به توافق بر سر آتش‌بس در اوکراین شدند. این در حالی است که موارد نقض آتش‌بس طی روزهای گذشته افزایش یافته است.

دولت روسیه از اقداماتی در راستای دفاع از خود سخن گفته است.

در مناقشات در شرق اوکراین که از سال ۲۰۱۴ آغاز شده است تا به حال بیش از ۱۳ هزار نفر کشته شده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس