کد خبر 1202943
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸

به گزارش مشرق، مالک شریعتی، نماینده مجلس در کانال تلگرامی خود نوشت: نوع عملیات جدید سرویسهای جاسوسی در ایران از قبیل ترور خودکار شهید فخری زاده، انفجار قبلی از درون سالن مونتاژ ماشینها در نطنز و حادثه اخیر، نشان میدهد با سطح جدیدی از عملیات و خرابکاری مواجه هستیم که با روشهای سنتی نمی توان کاملا از بروز آنها ممانعت کرد.

 در سفر اخیر که با جمعی از نمایندگان از تاسیسات هسته ای اصفهان، نطنز، اراک و فردو بازدید کردیم، براساس ضوابط اعلامی حفاظت فیزیکی هر مجموعه، کلیه وسایل اضافه خود شامل موبایل، ساعت و حتی دسته کلید را یا در ماشین بیرون مجتمع قرار می دادیم یا توسط ماموران حفاظت تحویل گرفته میشد.

 در برخی موارد حتی با اعلام راحتی بیشتر در بازدید، کت ما یا عبا و عمامه اعضای روحانی تیم هم بیرون اماکن باقی می ماند. معدود تصاویر منتشر شده از بازدید ما هم توسط عکاس روابط عمومی سازمان انرژی اتمی تهیه و منتشر شده است.

لذا ضرورت دارد نگاه جدیدی در حفاظت اماکن حساس و افراد خاص از نفوذ و خرابکاری حاکم شود که دیگر شاهد حوادث تروریستی جدید نباشیم. شاید جایگزینی افراد جدید در راس حفاظت چنین مراکزی بتواند به این نیاز پاسخ مناسب دهد..

روش‌های سنتی دیگر حریف مبارزه با خرابکاری‌ها نیستند

روش‌های سنتی دیگر حریف مبارزه با خرابکاری‌ها نیستند

 *بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    24 0
    هر چیزی که وارد چنین مکانهایی میشوداول از اسکن ایکس ری عبورکند بعد کنترل دستی چندلایه انجام شود وبعد از سگهای پیدا کننده مواد منفجره برای پیدا کردن حتی چند گرم مواد انفجاری استفاده شود
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      3 0
      بجز سگ های مواد یاب، همه ی چیز هایی که نوشته اید وجود دارد. ولی مهم تجهیزات نیست. انسان هایی که از تجهیزات استفاده می کنند، مهمتر هستند
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    21 0
    کار اینجا عیب پیدا میکنه که ممکنه مامور بازرسی نفوذی باشه وبزاره محموله مواد منفجره وارد بشه
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    13 0
    پیدا کردن نفوذی ها مهم است که سالهاست رهبری نسبت به خطر جدی این جماعت خبیث بارها هشدار دادند ولی متاسفانه هیچ کس جدی نگرفت وهمه مملکت دربخشهای مختلف دارند تاوان آنرا به اشکال مختلف میدهند!
  • CA ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    25 0
    بایستی در دست یک ارگان امنیتی اداره گردد
  • IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    15 0
    باید از تجربیات کشور های مثل روسیه ( شوروی) و چین و کره شمالی در ساختن یک دیوار اطلاعاتی و امنیتی آهنین برای پاک سازی و جلوگیری از نفوذ استفاده کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس