کد خبر 1203274
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
LCS

گزارش های جدید در نیروی دریایی آمریکا نشان می دهد که هزینه تعمیر، نگهداری و عملیاتی نگاه داشتن ناوهای کلاس LCS به حد عجیبی بالا رفته است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، بر اساس گزارش جدید منتشر شده ، هزینه های عملیات ، تعمیر و نگهداری شناورهای سبک کلاس LCS نیروی دریایی آمریکا به نوعی از دست خارج شده و نزدیک به هزینه یک ناوشکن برای مالیات دهندگان آمریکایی خرج می تراشد. بر اساس اطلاعات جدید هزینه ساله هر کدام از این ناوها چیزی در حدود 70 میلیون دلار است و این در حالی است که هزینه سالانه بر هر کدام از ناوشکن های کلاس آرلی برک در حدود 81 میلیون دلار است. شناورهای ال سی اس در بحث چه توان تدافعی و چه تهاجمی در سطحی بسیار پایین تر قرار دارند و در حوزه ماموریت های سبک تعریف شده برای آنها نیز با اما و اگر های فراوانی رو به رو هستند.

بیشتر بخوانید:

افشای شکست بزرگ نیروی دریایی آمریکا در مقابله با قایق‌های تندرو سپاه/ ناوهای LCS در کمتر از ۱۰ سال بازنشسته می‌شوند +عکس

پایان عبرت آموز پروژه ۲۹ میلیارد دلاری نیروی دریایی آمریکا برای مقابله با شناورهای سپاه/ قایق‌های تندرو ایالات متحده نیامده بازنشست شدند +عکس

در عین حال ناوشکنی مثل کلاس آرلی برک توان انجام طیف کاملی از وظایف یک شناور دریایی از نبرد ضد سطحی ، ضد زیردریایی تا پدافند نقطه ای ، منطقه ای و حتی درگیر شدن با اهداف خارج از جو زمین و حملات عمقی به اهداف زمینی با موشک کروز را می تواند بر عهده داشته باشد و با وجود این همه تفاوت شاهد تنها تفاوت 11 میلیونی بین هزینه سالیانه دو کلاس هستیم. مقامات نیروی دریایی آمریکا اعتقاد دارند یکی از دلایل عمده این مسئله و افزایش سنگین هزینه ها مربوط به شیوه تعمیر و نگهداری این شناورها است که امکان تصحیح دارد ولی مشخص نیست اصولا بعد از صرف چه مقداری از زمان و هزینه این رقم کاهش پیدا خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    0 0
    خخخخخخخخ به سرطان اصلاحات امریکایی صهیون جهانی.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس