ائتلاف دریایی ایران و روسیه

به دنبال طرح‌های جدید روسی-ایرانی-سوری وتشکیل اتاق عملیات سه جانبه برای شکستن محاصره آمریکایی-اروپایی، سوری ها طی روزهای آینده شاهد شگفتی‌ها و گشایش‌های قابل توجهی در سطوح مختلف خواهند بود.

سرویس جهان مشرق - بیش از ۱۰ میلیون سوری که هنوز در سرزمین خود هستند تحت شرایط زندگی بسیار دشواری قرار دارند. البته وخامت اوضاع مردم سوریه تنها به دلیل شیوع اپیدمی کرونا و فروپاشی نظام بهداشتی این کشور نیست؛ بلکه مشکلاتی همچون کمبود غذا و دارو و مشتقات مختلف انرژی که در سایه سیاست های خصمانه ایالات متحده و محاصره ظالمانه این کشور و نیز اروپا ضد سوریه طی دوره اخیر گریبانگیر سوری‌ها بوده، هم اکنون نیز وجود دارد.

 علاوه بر آن رژیم صهیونیستی بارها کشتی هایی را که حامل کمک‌های بشردوستانه برای مردم سوریه بوده را مورد تجاوز قرارداده است. همچنین اشغالگری و غارتگری نیروهای آمریکایی و مزدوران آنها یعنی شبه نظامیان «قسد» در شرق دیرالزور موجب شده تا مردم سوریه از ثروتهای طبیعی کشور خودشان محروم باشند. همین موضوع یکی از منابع اصلی درد و رنج ملت سوریه محسوب می شود که  موجب بروز بحران سوخت شده و به دنبال آن  بخش حمل و نقل در شهرهای مختلف سوریه با چالش جدی مواجه است. همچنین سهمیه مصرف روزانه سوخت مورد نیاز مردم نیز به شدت کاهش یافته و اتومبیل ها در صفوف چند کیلومتری در مقابل ایستگاههای سوخت نوبت می ایستند.

ائتلاف راهبردی جدید ایرانی-روسی-سوری برای شکستن محاصره آمریکا/ دریا و آسمان سوریه برای اسرائیل ناامن شد +تصاویر

اما اخیرا ورود چهار نفتکش ایرانی حامل ۵ میلیون بشکه نفت خام به بندر بانیاس سوریه قبل از آغاز ماه مبارک رمضان خبر خوبی برای مردم سوریه بود و گشایش بزرگی در میان محافل این کشور ایجاد کرد. منابعی گزارش دادند که کشتی های جنگی روسیه، نفتکش‌های ایرانی را تا زمان رسیدن آنها به بندر سوریه همراهی کرده و امکانات لازم برای حمایت از آنها را فراهم نمودند.

علاوه بر آن اخیرا خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کرد که یک اتاق عملیات سه جانبه روسی-سوری - ایرانی با هدف تامین امنیت پایدار تردد کشتی های ایرانی و روسی حامل کمک های نفتی و غذایی و پزشکی ضروری برای مردم سوریه و نیز شکستن محاصره آمریکایی و اروپایی، تشکیل شده و این یک اقدام بی سابقه از ۱۰ سال گذشته تاکنون محسوب می‌شود.

ائتلاف راهبردی جدید ایرانی-روسی-سوری برای شکستن محاصره آمریکا/ دریا و آسمان سوریه برای اسرائیل ناامن شد +تصاویر

طبق گزارش منابع روسی طرح جدید برای محافظت از رسیدن کمک های بشردوستانه به سوریه شامل قرار گرفتن همه نفتکش‌های ایرانی در یک کاروان و حرکت آنها تحت محافظت ناوچه های ارتش سوریه به سمت بنادر روسیه است. طبق این طرح، روسیه آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه تجاوز صهیونیستی- آمریکایی‌ به نفتکش‌های ایرانی  که حامل نفت و مواد غذایی برای سوریه هستند را دارد.

ائتلاف راهبردی جدید ایرانی-روسی-سوری برای شکستن محاصره آمریکا/ دریا و آسمان سوریه برای اسرائیل ناامن شد +تصاویر

بر این اساس کشتی‌های اسرائیلی به دو دلیل اصلی دیگر جرات تجاوز به نفتکش‌های ایرانی را نخواهند داشت: دلیل اول محافظت روسیه از نفتکش‌های ایرانی و دلیل دوم مورد هدف قرار گرفتن کشتی‌های تجاری اسرائیل در ورودی باب المندب و خلیج عمان که اخیراً طبق ادعای این منابع توسط ایران صورت گرفت.

این موارد به معنای آن است که متحدان سوریه که در بحران بزرگ این کشور ناشی از توطئه آمریکایی- اسرائیلی در کنار آن ایستادند  و تروریسم را شکست دادند در مرحله کنونی نیز سوریه را رها نخواهند کرد و از هیچ تلاشی برای شکستن محاصره خفقان آور و ناعادلانه آمریکایی- اروپایی علیه آن دریغ نمی کنند، حتی اگر این مسئله به درگیری‌های نظامی بینجامد.

اتحاد ایران و روسیه برای شکستن محاصره آمریکا علیه ملت سوریه و رساندن مواد غذایی به بنادر این کشور نشان دهنده یک تغییر مهم در قوانین تعاملات منطقهای است که برجسته‌ترین آنها به پایان استکبار رژیم‌صهیونیستی مربوط می‌شود.

ائتلاف راهبردی جدید ایرانی-روسی-سوری برای شکستن محاصره آمریکا/ دریا و آسمان سوریه برای اسرائیل ناامن شد +تصاویر


به گفته کارشناسان دیگر مقامات صهیونیستی از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم به ویژه پس از پاسخ های قاطع ایران علیه تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی و نیز افزایش نسبت غنی‌سازی اورانیوم به ۶۰ درصد جرات اظهار نظر علیه اتحاد سه جانبه سوریه و ایران و روسیه را ندارند.

در این شرایط مردم سوریه امیدوارند با شکستن محاصره و رسیدن نفت و مواد غذایی به بنادر سوریه طی روزهای آینده شاهد شگفتی های زیادی در سطوح مختلف باشند و تا حد زیادی از بحران خفقان آور بزرگی که درگیر آن هستند رها شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 31
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    73 2
    متاسفانه نتوانستیم با زدن یک تودهنی محکم به اسراییل اونو از هرزگی باز داریم.
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      29 8
      اتفاقا اسرایل تو اون چند روز گذشته خوب فهمید که باید جم کنه خودشو کلا نیست بشه دیگه تموم شد چیزی به اسم اسرایل تو منطقه وجود نداره از فردا باید اماده این باشن فلسطینیا شروع میکنن به کشتار این حرامزاده های قاتل
    • IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      7 7
      چرا این تو دهنی زدن ها برای روسیه و اسراییل و آمریکا نفع اقتصادی و ژئوپولتیک داره. ولی ایران و روسیه در این بازی قافیه اقتصاد رو باخته و مردم در این دو کشور به مشکلات حاد اقتصادی رسیدن. چرا برای این کشورها شبیه به بازی پر منفع هست ولی این وسط فقط ایرانه که تحریم میشه. ولی تمام امتیازهای کلیدی اقتصادی برای روسیه سر جای خودش هست. کدام بانک روسیه تحریم هست؟ خودروسازی و کدوم صنایع اون تحریمه؟ چرا در برنامه های فضایی آمریکا و روسیه با هم همکاری میکنند. جواب این سوال رو منطقی برای من بنویسید. چرا این بازی ها فقط ایران رو ضعیف کرده و 40 میلیون نفر در فقط مطلق هستند.
    • شامالا IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      9 7
      ما ایرانیا رو با این بحث ها مشغول نگه داشتن. ولی این وسط فقط ایران ضرر کرد. روسیه به فکر باج خواهی هست. و این مانورها براش سود دو چندان داره. ولی ایران روز به روز بیشتر تحریم میشه و آمریکا هم سلاح بیشتری به کشورهای منطقه میفروشه.
    • DE ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      12 7
      نتانیاهو: اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند.
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    77 12
    البته اگر جناب ظریف با درخواست تلفنی وزیر خارجه رژیم آمریکا دستور به بازگشت کشتی های کمکی ایران ندهد
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    40 10
    مرگ برامریکا
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    38 37
    واقعا روس ها قابل اعتماد هستند؟؟ سر بزنگاه پشت آدمو خالی میکنند از روس ها هم باید ترسید خیلی نباید دل بست
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      37 6
      اینجا منافع خود روسیه و سوریه هم در میونه فقط ایران نیست
  • SE ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    28 3
    این زودتر میخواستید حالا چرا؟!
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    53 3
    یه همچین ائتلافی هم برای یمن لازمه
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      31 2
      واقعا نیاز است
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      8 2
      خدابیامرزه امواتتو واقعا گل گفتی
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    35 13
    اصلاحطلبان ناراحت! ظریف چه طور؟!!
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    38 92
    ما خودمان از بحران داریم خفه می شویم شما به فکر سوریه ای آنهم به اتکای روسیه با بذل بخشی های ایران شما چقدر دلخوشین
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      47 34
      همین الان خفه بشین بهتره.
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      72 10
      فقط چند دقیقه کوتاه درباره شرایط جنگ تحمیلی صدام لعنتی علیه کشورمان مطالعه کن ببین چه کسی وقتی از بحرانهای وحشتناک داشتیم خفه می شدیم کمکمان کرد؟ چه کسی به ما تسلیحات نظامی می داد؟ ما نباید نمک نشناس باشیم
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      42 11
      تو سال 1400 دیگه گوسفند هم بودی باید میفهمیدی داعش چیه امریکا چیه دشمن چیه بحران چیه ولی خوب نمیفهمی 1000 نفر بیان توضیح بدن بهت باز همون چرت پرت های تلگرام مثل نوار میایی تحویل میدی
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      28 6
      داریم تجارت می کنیم تو چرا خفه شدی؟
    • ابوالفضل IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      6 17
      افرین درست گفتی
    • AT ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      8 11
      چه تجارتی می کنید استاد؟!!
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    54 6
    ای لعنت بر حقوق بشر آمریکایی. یک مشت کثافت دنیا طلب.
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    12 35
    اونا چقدر بدبختن پراید سوارن
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      24 7
      پراید که گفتی ما قر میدیم روحانی درسته پراید سواریم اما هواتو داریم خودرو سازی بانک اصلاحطلب هاست هنوز اینو نفهمیدی ؟
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      16 11
      من حاضرم به عصر خر سواری برگردم ولی چون تو هموطنی نداشته باشم. اگر از لشکر سایبری عبری-عربی نباشی البته!
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    8 4
    از نظر اقتصادی اولین و مهمترین مسئله برای تجارت وجود امنیت است یکی از مسائل مهم که صادرات ایران با این که هزینه سنگین در سوریه کرد بسیار اندک است ولی ترکیه تعامل اقتصاد بالایی دارد وجود همین امنیت است اگر تجارت از راه زمین باشد باید از عراق و بوکمال عبور این مسیر امنیت کامل تجاری نیست از نظر دریایی علامه بر طول مسیر وجود محاصر است، از ترکیه بخواهید صادر بشه به سبب رقابت یا اصلا نمی رسه یا بسیار طول می کشه!
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    21 21
    هه روسیه کی پشت ایران وایساده ک این بار دومش باشه!
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      11 5
      از اروپا بهتره که مثل وای میسه عقب امریکا رو به یه ورش گرفته
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    11 9
    منکه به روسیه اعتماد ندارم ولی باید کاری کرد اسرائیل از ایران بدتر از روسیه بترسه
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    8 5
    ای جانم به فدایت ولی حالا چرا؟! این بندگان خدا که فقط بدلیل خوی استکباری ومتکبرانه وخباثت امریکا واروپا ملتهای ازاده رابه نابودی میرسانند که قرنها بدلیل نخوردن تودهنی محکم اینگونه گستاخ شدن وازطرفی باپستی وخبیثی خودرا داعیه حقوق بشرمعرفی میکنند که عامل اصلی تمام ویرانی عالم وگرفتاری بشرخوداین خبیثان جنایتکارامریکا واروپاهستندواکنون جانم فدایرهبرعزیز وعظیم حفظه الله این سید عزیزترازجان به این خبیثان عالم فهمانده که ان دورانها سپری شده وقاطع ایستاده وانهارا متوجه کرده که جای سفت پا گذاشتن...سید بزرگوار عالمی ازازاده های عالم دلداده وعاشق قلبی داره لشکرجهانی امام زمان داره ذولفقاری بزرگترازهسته ای وکارایی عظیم به نام مقاومت داره که لحظه شماری میکنن برافرمان حضرت اقای عزیز ترازجان که درکسری ازثانیه کاررا برای همیشه خاتمه دهند
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    14 7
    سوریه 10 سال پیش واقعا به اوضاع وحشتناکی رسیده بود که دیگر هر آن ممکن بود خبر قتل عام بشار و خانوادش بیاد سوریه 99 درصد رفته بود سوریه ایی که درگیر جنگ جهانی و یک برنامه ریزی گسترده چند دهه ایی عربی ترکی غربی عبری شده بود هوش مقاومت باعث شد گره های بزرگ یکی یکی و نوبتی باز بشه اما حالا 2 3 ساله که سایر گره ها باقی مانده و دست هم نمی خورد این گره ها دست نخورده که مشکلات دوباره در حال شدت گرفتنه در ادلب حداقل 25 هزار نیروی سلفی تکفیری حضور دارند طبیعتا حداقل یک قوای 60 هزار نفره باید در حلب تا شمال حما تا لاذقیه حضور داشته باشند که جلوی تحرکات این قوای 25 هزار نفره را بگیرند و این 60 هزار نفر درواقع آنجا حبس شدند باید گره ادلب باز شود که بشود این نیروها را به سمت شرق و چاه های نفت فرستاد یا نه ؟ فشار روی آمریکایی ها چه در تنف چه در شرق و دیرالزور نیرو می خواهد یا نه ؟ بعد شما حرکت کوچکی علیه آمریکا کنید نیروهای نیابتی آمریکا همان تروریست های سلفی تکفیری در ادلب قصه درست می کنند منظور اینکه آن روند باز کردن گره ها باز باید آغاز بشه ترکیه با داستانی که در ادلب ایجاد کرده بزرگترین خدمت را به آنگلوصهیون ها داشته و بزرگترین ظلم را به مردم سوری کرده وقتی نیروهای دشمن تو خاکت هستند مذاکره و خواباندن جنگ اونم چند سال چه معنی داره ؟ امیدوارم این مذاکرات و سازش ها که فقط به ضرر ماست پایان یابد استان ادلب تا مرزهای ترکیه پاکسازی شود دیگه بعدش سوریه در سرازیری حل مشکلات خواهد افتاد .
  • ابوالفضل IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    18 16
    به جک شبیه تر هست
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      6 3
      شما برید با دلار هزارتومنی تو خیابون بر بدی بهتره
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      5 1
      شما برید با دلار هزارتومنی تو خیابون قر بدی بهتره
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    5 4
    نقطه شروع خوبی هست چون اولا راه دیگری وجود ندارد و مرگ تدریجی قابل قبول نیست. ثانیا حد اقل اسراییل متوجه شود زمین خالی نیست و اسیب گریبانش را خواهد گرفت و امریکا هم از اسب پیاده شود و ب سر خانه عقل بیاید.
  • پوریا IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    3 17
    بازم میگم این تقسیمات کشوری ایران چی1.افزایش استان ها50 60 تا2.پسوند قومی استان های حذف بشه بشود استان تبریز استان ارومیه استان سنندج استان زاهدان استان شیراز3.وظیفه این افزایش ها و تغییرات پسوند ها وظیفه وزارت کشور هستش اونها باید تغییر بدن4.وزارت کشور خودش میدونه باید تغییر نمیدونم تغییر میده یا نه بنده از ارومیه هستم
    • همدانی IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      5 1
      خسته نشدی از این پیام تکراریت ؟ ایران مال همه اقوام هست انقدر تفرقه ایجاد نکن
    • پوریا IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      0 3
      جناب همدانی شما چی میگی یه پیشنهاد بود بهترین پیشنهاد منطقی ترین پیشنهاد پیشنهادم به وزارت کشورم ارایه کردم تفرقه افکن توی
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      3 0
      من بچه زنجانم پوریا این چه پیشنهادی استان زنجان رو بکنین استان آذربایجان جنوبی
  • CA ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    11 1
    بله دریا و هوا خیلی نا امن شد منتها نه برای اسرائیل بلکه برای ایران.‌ بیش از ۲۰۰ حمله علیه مواضع ایران در حالیکه روسیه حتی یک موشک شلیک پدافند حاضر نشده شلیک کنه
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    8 1
    ب روسیه نمیشه اعتماد کرد
  • پیمان IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    1 4
    این دست اقدامات ایران و روسیه و روسیه وظیفه هر کشور ازاده ایست که در برابر ظلم و زیاده خواهی امریکای ملعون و شرارت های اسرایل کوتاه نمی ایند و به امید خدای متعال به محاصره سوریه و یمن و فلسطین خاتمه میدهند
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    1 3
    الحمدالله ان شاالله همه مردم منطقه و مسلمانان و مظلومان جهان از شر صهیون و پادوهایشان خلاص شوند.
  • US ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    13 4
    دلتون رو به عمو پوتین خوش نکنید، به موقع تنهاتون می‌گذاره... هههه
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    3 4
    متاسفانه ناهماهنگی روسیه با گروه مقاومت وایران باعث ضعف نیروهای سوری. وپرویی آمریکا. رژیم صهیونیستی وترکیه وگروههای تروریستی گردیده است . مثلا در برابر حملات اسرائیل نه تنها روسیه کوتاه میآید بلکه مانع اقدام عکسالعمل ارتش سوری ونیروهای مقاومت میگردد . که این عمل باعث گستاخی اسرائیل گردیده است حال دیگر اشغال گران مانند ترکیه آمریکا جای خود دارد. موضوع بعدی اینکه برفرض آمریکا وترکیه وگروه های تروریستی سوریه را ترک کنند .روسیه در پیروزهای ویا در باز سازی سوریه به گروه مقاومت وایران حقی قایل نمیشود
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    1 5
    مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا
  • A Z IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    1 3
    با این اقدام استراتژیک حامیان برجام بیش از گذشته نگران خواهند شد تجربه و همگرایی موفق ایران و روسیه بیش از گذشته از یک طرف و قرارداد استراتژیک ایران و چین از طرف دیگر ، موضع برجام که پیش از این، تنها امید و وابستگی به موفقیت دولت تدبیر و امید بوده است را تضعیف و در واقع دست ناپاک‌ پشت پرده دولتمردان و تکنوکرات های مدعی دیپلماسی و بویژه قهرمان صاحب مدال این عرصه که در حال حاضر با نظرات لیبرال دموکراتیک آمریکایی خود ، تاریخ شفاهی این مرز و بوم را با آشنای غیر آشنا به جفا و به گمراهی تفسیر و مکتوب می نموده اند را برملا نموده است و سیلی محکمی که حضرت آقا فرمودند از افکار عمومی مردم فرهیخته ایران اسلامی و اندیشمندان مستقل امت اسلامی ‌و تمامی جنبش های آزادیخواه و استکبار ستیز خورده و خواهند خورد
  • IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    1 4
    اینایی که میگن به اسراییل جواب ندادیم... فعلا که پیش لرزه هاش کبودش کرده زلزله اصلی هم به دست مردم ایرانه من انتقاممو شخصا میگیرم مثل تک تک مردم
  • CA ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    4 3
    "کشتی‌های اسرائیلی به دو دلیل اصلی دیگر جرات تجاوز به نفتکش‌های ایرانی را نخواهند داشت: دلیل اول محافظت روسیه از نفتکش‌های ایرانی..." غم انگیزه! خودمون نمیتونیم مگه؟ باید روسیه پشتمون باشه!؟
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    2 2
    کددم پاسخ قاطع؟ خودتونو مسخره کردید
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    4 1
    تا حالا چند تا نفتکش روسی برای سوریه نفت بردند تا مردم اون کشور کمتر رنج بکشند؟
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    5 1
    کاشکی یه همچین گشایشی هم واسه مردم ایران پیش میومدراستی پول اینارو میگیرین یا اینکه همش درراه خداست
  • ابی IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    2 3
    بسیار تصمیم غاقلانه ای است که ناوگان روسیه از کشتیهای نفتکش ایرانی حمایت میکند. امید است با این فکر قشنگ اندکی از درد ورنج مردم سوریه کاسته شود.
  • امیر NL ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    0 0
    یکم هم بفکر درد و رنج مردم ایران برسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس