کد خبر 1205760
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
دلایل طرح صلح عربستان برای خاتمه جنگ یمن

عضو شورای عالی سیاسی یمن خطاب به رژیم سعودی تصریح کرد که حملات پهپادی یمن علیه ائتلاف سعودی تنها با توقف تجاوز این ائتلاف متوقف خواهد شد نه استفاده از اهرم‌های فشار بیشتر علیه شهروندان یمنی.

به گزارش مشرق، «محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن طی پستی در توئیتر به اقدامات سخت‌گیرانه رژیم سعودی در گذرگاه «الودیعه» علیه مهاجران یمنی واکنش نشان داد.

گذرگاه الودیعه در استان حضرموت (شرق یمن) و استان شروره در جنوب عربستان سعودی، تنها گذرگاه ارتباطی بین دو کشور است که اخیرا شاهد اقدامات سخت‌گیرانه شدید علیه یمنی‌ها است.

وی با اشاره به توقیف خودروهای مهاجران یمنی در گذرگاه الودیعه از سوی نظام سعودی نوشت: «اگر عربستان سعودی از فقدان خودروهای دو دیفرانسیله رنج می‌برد، جمهوری یمن آماده است تا آن را برای عربستان وارد کند. مهم این است که دیگر رنج شهروندان یمنی و محاصره آنها در الودیعه ادامه نیابد. آیا محاصره و تروریسم علیه مبلت یمن در بنادر دریای سرخ برای شما کفایت نمی‌کند؟»

محمد علی الحوثی خطاب به رژیم سعودی تصریح کرد: «ملت یمن را رها کنید تا با خودروهایشان [از این گذرگاه] عبور کنند. توقیف [این خودروها] حملات پهپادهای صماد ۳ و دیگر پهپادهای دفاعی یمن را متوقف نمی‌کند، مگر این‌که تجاوز شما به اذن الهی متوقف شود. توقیف شهروندان در گذرگاه الودیعه، توقیف کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی، محاصره مردم و قطع حقوق، اقداماتی است که تروریسم آمریکایی-سعودی را علیه همه مردم یمن ثابت می‌کند

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    1 0
    لعنت بر آل سعود پلید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس