کمیسیون مشترک برجام

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از تصمیم برای وقفه در گفت‌وگوهای برجامی وین به منظور مشورت هیأت‌های کشورهای عضو برجام با پایتخت‌های متبوع خود خبر داد.

به گزارش مشرق، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی از تصمیم برای وقفه در گفت‌وگوهای برجامی در وین خبر داد.

وی در توییتی بعد از پایان نشست امروز (سه‌شنبه) کمیسیون مشترک برجام در وین نوشت: امروز نشست کمیسیون مشترک برجام با رضایت پیشرفت حاصل شده در گفت‌وگوها برای احیای توافق هسته‌ای را از نظر گذراند.

این دیپلمات روس افزود: تصمیم بر این شد که وقفه‌ای ایجاد شود تا هیأت‌ها بتوانند به تکالیف خود عمل و با پایتخت‌ها مشورت کنند. کمیسیون مجدداً اوایل هفته آینده تشکیل جلسه خواهد داد.

نشست کمیسیون مشترک برجام که بعدازظهر امروز در «گرندهتل» وین برگزار شد، دقایقی پیش پایان یافت و قرار شد گفت‌وگوها در هفته آینده ادامه یابد. در این نشست، روسای هیات‌های مذاکره کننده کشورهای طرف ‌برجام به بحث و بررسی در خصوص آخرین وضعیت گفت‌وگوهای فنی و پیش‌نویس‌های اولیه متون و نحوه تداوم گفت‌وگوها پرداختند.

در نشست امروز کمیسیون مشترک، «سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه و رئیس هیأت ایرانی ضمن تأکید مجدد اصول و مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برجام و مسیری که باید طی شود، روند کنونی گفت‌وگوها را به رغم دشواری‌ها و چالش‌های موجود رو به جلو ارزیابی کرد. ‌

عراقچی در عین حال تأکید کرد که هیات ایرانی هر زمان که روند گفت‌وگوها به سمت زیاده خواهی، وقت کشی و چانه زنی‌های غیرمنطقی برود، گفت‌وگوها را متوقف خواهد کرد.

در این نشست، کشورهای مشارکت کننده در برجام توافق کردند علاوه بر دو گروه کارشناسی فعلی (در حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای) هفته آینده یک گروه کارشناسی سوم نیز برای گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام ایجاد شود. هیأت‌ها پس از مشورت در پایتخت‌های متبوع خود، هفته آینده ضمن از سرگیری نشست کمیسیون مشترک برجام، گفت‌وگوهای فنی و کارشناسی را دنبال خواهند کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وحید IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    1 0
    همه مردم فهمیدند آمریکا به دنبال لغو تحریمها نیست و فقط دنبال فرسایشی کردن مذاکراته ولی متاسفانه، افسوس که این مزرعه را آب گرفته دهقان مصیبت زده را خواب گرفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس