رییس‌جمهور کره‌جنوبی

رییس جمهور کره جنوبی امروز با تأکید بر اهمیت رایزنی میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ تصریح کرد: ترامپ گفتگوها با کره‌شمالی را به حاشیه کشاند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «مون جائه این» رییس جمهور کره جنوبی امروز چهارشنبه در مصاحبه با روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» اعلام کرد که از سرگیری مذاکرات آمریکا و کره شمالی برای کشورش از اهمیت بالایی برخوردار است.

رییس جمهور کره جنوبی در این باره گفت: مهم‌ترین نقطه آغاز برای هردو دولت این است که عزم گفتگو را داشته باشند و در سریع‌ترین زمان ممکن روبروی هم بنشینند.

«مون جائه این» با اشاره به بی‌ثمر ماندن مذاکرات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا با کره شمالی در این باره ادامه داد: او مسئله را به حاشیه کشاند و در پیشبرد آن ناموفق ماند.

وی در این ارتباط اضافه کرد: امیدوارم نام (جو) بایدن به‌عنوان رئیس جمهوری ثبت شود که پیشرفتی واقعی و غیرقابل بازگشت را برای خلع سلاح کامل و ایجاد صلح در شبه‌جزیره کره موجب شود. اگر تنش‌ها میان ایالات متحده و چین هم تشدید شود، کره شمالی می‌تواند از آن بهره جسته و بر آن سرمایه‌گذاری کند.

گفتنی است که سه دُور گفتگوی مستقیم میان سران آمریکا و کره شمالی در دوران ترامپ با کارشکنی ها و اقدامات خصمانه واشنگتن به شکست منتهی شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس