کودک پناهجو

یک روزنامه انگلسی در تحقیقاتی با همکاری یک سازمان اروپایی دریافتند ظرف دو سال گذشته بیش از ۱۸ هزار کودک پناهجو در کشورهای مختلف اروپا ناپدید شده‌اند.

به گزارش مشرق، از سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۸ هزار کودک پناهجو پس از ورود به کشورهای اروپایی از جمله یونان، ایتالیا و آلمان، ناپدید شده‌اند.

روزنامه «گاردین» با همکاری خبرنگاران بدون مرز، دریافتند ۱۸۲۹۲ کودک پناهجو که بدون والدین خود به اروپا رفته بودند از آغاز سال ۲۰۱۸ تا پایان سال ۲۰۲۰ مفقود شده‌اند.

بر اساس این آمار، روزانه چیزی حدود ۱۷ کودک پناهجو در کشورهای اروپایی ناپدید شده‌اند. فقط در سال ۲۰۲۰، تعداد این کودکان گمشده در سیزده کشور اروپایی ۵۷۶۸ نفر بود.

این یافته‌ها نشان می‌دهد، ۹۰ درصد کودکان گمشده پسر بوده و یک نفر از هر ۶ نفر آن‌ها زیر ۱۵ سال سن داشته‌اند.

این در حالی است که به نوشته گاردین، از آنجا که داده‌های مربوط به کشورهایی نظیر نروژ، مولداوی، سوئیس و انگلیس ناقص بودند ممکن است تعداد واقعی این پناهجویان گمشده بیش از آمار ارائه شده باشد.

این یافته‌ها، سوالاتی جدی درباره میزان توانایی یا تمایل کشورهای اروپایی به مراقبت از کودکان پناهجوی بی‌سرپرست ایجاد کرده است.

«فردریکا توسکانو» مدیر سازمان «کودکان گمشده اروپا» می‌گوید: «شمار بالای کودکان گمشده نشان می‌دهد که نظام مخافظت از این کودکان، عملکرد درستی ندارد».

توسکانو افزود، این کودکان بدون سرپرست، در برابر خشونت، سوءاستفاده و قاچاق آسیب‌پذیر هستند و «کودکان پناهجو به‌طور فراینده‌ای هدف باندهای تبهکار قرار می‌گیرند. به‌خصوص کودکان بدون سرپرست که بسیاری از آن‌ها قربانی کار اجباری، سوءاستفاده جنسی، تکدی‌گری و قاچاق می‌شوند».

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد در ماه مارس ۲۰۱۹، دستکم شصت کودک ویتنامی در کمپ‌های هلند ناپدید شده‌اند و به گفته مقامات این کشور، آن‌ها برای کار در مزارع حشیش و سالن‌های کاشت ناخن به انگلیس منتقل شده‌اند.

توسکانو در این‌باره گفت: «در پرونده کودکان پناهجوی گمشده موارد اندکی ثبت شده است و اغلب فرض بر این است که این کودکان در کشوری دیگر در سلامت به سر می‌بردند. با این حال همکاری برون مرزی درباره این پرونده‌ها عملاً وجود ندارد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس