کرونا

وزیر بهداشت آلمان از ممنوعیت پروازها از هند به آلمان برای مهار کرونا خبر داده و مقام‌های بهداشتی بلژیک هم از شرایط حاد کرونایی در این کشور سخن گفته‌اند.

به گزارش مشرق، انواع جهش یافته ویروس کرونا در اروپا همچنان در حال شیوع است و درد سرهای زیادی را برای شهروندان و مقام های این اتحادیه ایجاد کرده است.

آلمان پروازها از هند را ممنوع کرد

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که برای جلوگیری از شیوع ویروس جهش یافته کرونای هندی کشور آلمان پروازها از این کشور را ممنوع کرده است.

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان در گفتگو با یک رسانه آلمانی تاکید کرد: برای اینکه کمپین واکسیناسیون در کشور ما در معرض خطر قرار نگیرد باید ترددها با هند به صورت چشمگیر محدود شود. به همین دلیل این کشور موقتا در لیست مناطق خطر ویروسهای جهش یافته قرار می گیرد. از یکشنبه شب تنها آلمانی ها می توانند از هند به آلمان سفر کنند.

انستیتو رابرت کخ آلمان روز گذشته کشور هند را در فهرست کشورهای پر خطر کرونایی وارد کرده بود؛ اما قواعد برای کشورهای ویروس های جهش یافته در آلمان بسیار شدیدتر از مناطق پر خطر کرونایی است.

بیش از یک میلیون نفر شغل خود را در آلمان از دست داده اند

بر اساس یک پاسخ دولت آلمان به درخواست حزب چپ سال گذشته و در جریان بحران کرونا بیش از یک میلون نفر شغل خود را در این کشور از دست دادند. این آسیب به ویژه به مشاغل هتدلداری و رستوران داری وارد شد.

مرکل: چاره ای جز اجرای طرح سراسری ترمز اضطراری نداریم

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم با توجه به تجربیات به دست آمده از دیگر کشورها ی اروپایی هیچ چاره ای جز اجرای طرح سراسری تشدید محدودیت ها موسوم به ترمز اضطراری نمی بیند.

وی افزود: هر کشوری که موفق به شکستن موج سوم کرونا شده است بدون محدودیت های سختگیرانه از جمله منع ترددهای شبانه موفق به انجام این کار نشده است.

مرکل در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد : کمپین واکسیناسیون ما در حال شتاب گرفتن است و این کلید غلبه بر این پاندمی است. تا به حال حدود ۷ درصد شهروندان در کشور کاملا واکسینه شده اند. انستیتو رابرت کخ سهم افرادی که اولین دوز از واکسن کرونا در این کشور را دریافت کرده اند ۲۲.۸ درصد تخمین زده است.

ابراز نگرانی مرکل درباره شرایط متشنج در بخش های اورژانس

صدر اعظم آلمان همچنین به شرایط متشنج بخش های مراقبت های ویژه در بسیاری از بیمارستان های آلمان اشاره کرده و گفت: آنچه که ما از پزشکان و پرستاران می شنویم اعلام کمک واقعی است.

"پیتر آلتمایر"، وزیر اقتصاد آلمان در گفتگو با یک رسانه این کشور اعلام کرد که در ماه ژوئن و یا جولای درباره قائل شدن استثنائاتی برای افراد واکسینه شده می تواند صحبت شود.

کاهش محدودیت ها برای افراد واکسینه شده در دستور کار آلمان

وی تاکید کرد : من می توانم این را تصور کنم که افرادی که دوبار واکسینه شده اند بتوانند پس از تماس با افراد آلوده و یا سفرهای خارج از ماندن در قرنطینه در امان باشند یا بدون تست گیری به رستوران بروند.

به گفته آلتمایر این مسئله که برخی محدودیت ها برای افراد واکسینه شده می تواند حذف شود مسئله ای است که در کنفرانس نخست وزیران ایالات که روز دوشنبه برگزار می شود به آن پرداخته خواهد شد.

به گزارش نشریه "بیلد" آلمان وزارت دادگستری قبلا با استناد به یافته های انستیتو رابرت کخ آلمان روی یک الگو برای از بین بردن محدودیت ها برای افراد واکسینه شده در ایالات مختلف آلمان کار کرده است.

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم اعلام کرده که این مسئله حساس که کدام محدودیت ها برای افراد واکسینه شده می توند حذف شود موضوع اصلی در کنفرانس نخست وزیران ایالات آلمان در روز دوشنبه است.

بیش از ۲۳ هزار ابتلای روزانه در آلمان

شمار مبتلایان به کرونا در آلمان همچنان روند افزایشی را طی می کند و بر اساس اطلاعات صبح امروز انستیتو رابرت کخ در آلمان در عرض ۲۴ ساعت ۲۳۳۹۲ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۲۸۶ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید در این کشور در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۱۶۴.۴ افزایش پیدا کرده است.

آلمان همچنین کشورهای قطر، عمان و تونس را هم در لیست مناطق پر خطر خود قرار داده و آلبانی و مولداوی را از لیست مناطق پرخطر به لیست مناطق خطر تغییر داد.

طرح سراسری ترمز اضطراری برای مهار کرونا از روز شنبه در آلمان اجرا می شود. "فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان هم بعد از تصویب این قانون توسط مجلس شورای ایالت‌های آلمان (بوندس‌رات) روز گذشته آن را امضا کرد.

این قانون پیش‌بینی کرده است که هرگاه برای مدت سه روز پیاپی شاخص هفتگی موارد ابتلا به ویروس کرونا بیش از ۱۰۰ نفر در یکصدهزار نفر جمعیت باشد، آنگاه اجرای برخی محدودیت‌ها الزامی خواهد بود

خستگی کادر پزشکی در آلمان از بحران کرونا

نتایج جدیدترین نظرسنجی در آلمان نشان می دهد که ۴۵ درصد از پزشکان و ۷۲ درصد متخصصان و کادر بهداشت این کشور اعلام کرده‌اند که در موج سوم کرونا احساس فشار زیاد داشته و بسیار پر کار بوده‌اند. این نظر سنجی روز جمعه توسط یک نهاد بهداشتی و از بین کارکنان بخش های اورژانس و خدمات نجات و پرستاری انجام شد

این نظرسنجی در فاصله زمانی ۵ و ۱۶ آوریل از بین ۱۳۲۱ نفر از کادر بهداشت و درمان در این بخش ها انجام گرفت.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که یک سوم شرکت کنندگان و در درجه اول پرستاران بخش های مراقبت های ویژه گفته بودند که در حال برنامه ریزی برای خروج از این شغل در ۱۲ ماه آینده هستند. ۲۰ درصد پزشکان هم از تصمیمات خود در این راستا سخن گفتند. دلیل اصلی آن ها شرایط کاری بدتر در دوران بحران کرونا عنوان شده است.

مشاهده اولین موارد آلودگی به ویروس جهش یافته هندی در آلمان

"فرانک اولریش مونتگومری"، رئیس سازمان نظام پزشکی آلمان به دلیل مشاهده اولین موارد ویروس جهش یافته هندی در این کشور خواستار اقدامات حمایتی علیه آن شده و محدودیت های ارتباطی و اقدامات سختگیرانه سراسری را لازم دانست. به گفته مقامات بهداشتی آلمان شمار آلودگی به این ویروس در این کشور حدود ۲۱ مورد بوده است.

درخواست پارلمان اروپا برای توقف پروازها از هند

منفرد وبر، رئیس فراکسیون حزب مردم در پارلمان اروپا هم توقف سریع همه ارتباطات پروازی بین هند و اتحادیه اروپا را درخواست کرده است.

اخیرا برخی موارد آلودگی به ویروس جهش یافته هندی در آلمان و اتحادیه اروپا دیده شده است. وبر تاکید کرد که این بار وزرای کشور اتحادیه اروپا باید سریع تر و قاطعانه تر اقدام کنند و سریعا ممنوعیت پروازها از هند و محدودیت های سفر لازم را اعمال کنند.

با وجود آمارهای بالای کرونا دولت اتریش کاهش آشکار محدودیت های کرونایی را در دستور کار قرار داده است.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از ۱۹ ماه می مهمانسراها در این کشور دوباره باز شده و توریسم کار خود را آغاز می کند. این خبر را صدر اعظم اتریش روز گذشته اعلام کرد. همچنین وی از کاهش محدودیت ها در بخش های دیگر خبر داد.

شرایط حاد کرونایی در بلژیک

با توجه به شیوع موج سوم کرونا در بلژیک وزارت بهداشت این کشور درباره وارد شدن فشار بیش از حد به بخش های اورژانس این کشور هشدار داده است. بر این اساس حدود ۹۰۰ تحت از ۲۰۰۰ تخت مراقبت های ویژه در این کشور با بیماران کرونایی پر شده اند.

به دلیل شلوغی زیاد تختهای مراقبت های ویژه که توسط بیماران کرونایی پر شده اند، بسیاری از بیمارستان ها برای درمان سایر موارد اضطراری از جمله قربانیان تصادفات رانندگی با مشکل روبرو شده اند.

با وجود شرایط حاد کرونایی نخست وزیر این کشور اعلام کرده که همچنان بر سر تصمیمات خود برای کاهش محدودیت ها برای اوایل ماه می پایبند است.

شمار موارد جدید ابتلای روزانه در بلژیک در هفت روز گذشته به طور میانگین حدود ۳۵۰۰ نفر بوده است. بر اساس اطلاعات مقامات بهداشتی این کشور تا به حال ۲.۵ میلیون نفر از ۱۱.۵ میلیون سکنه بلژیک حداقل اولین دوز از واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض ۲۴ ساعت ۳۲,۳۴۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۳۲ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض ۲۴ ساعت ۲,۶۷۸ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۴۰ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در ایتالیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۱۴,۷۶۱ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۴۲ نفر بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در عرض ۲۴ ساعت ۱۱,۷۳۱ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۵ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۵,۴۴۰,۹۴۶ نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۰۲,۴۹۶ نفر هم اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۴,۴۰۱,۱۰۹ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۷,۳۸۵ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۳,۹۳۵,۷۰۳ مبتلا شده‌اند و ۱۱۸,۶۹۹ اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۳,۴۶۸,۶۱۷ نفر کرونا مبتلا شده‌اند و ۷۷,۵۹۱ نفر هم اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۳,۲۶۱,۷۶۴ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۱,۹۳۶ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس