نیروهای یمنی.jpg

سعودی‌های سرگردان و مات و مبهوت شده که توانی برای خروج از باتلاق خود ساخته ندارند تمامی تروریست‌ها القاعده را به خط کرده‌اند تا شهر مارب، مهترین پایگاه اشغالی را در یمن حفظ کنند.

سرویس جهان مشرق؛ پیشروی گام به گام و بسیار مهم رزمندگان یمنی در حومه غربی شهر مارب لرزه به تن سعودی ها انداخته است چرا که بیشتر از هر زمانی شکست را نزدیک می بینند و صدای خرد شدن استخوان های مزدوران خود را می شنوند.

هر لحظه که از نبردها در اطراف دروازه های غربی مارب می گذرد زمان برای شمارش معکوس ورود رزمندگان به داخل شهر کوتاه تر می شود و همین مسئله باعث شد رژیم سعودی در واپسین فرصت باقی مانده دست نیاز را دوباره به سمت گروه تروریستی القاعده دراز کند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در این روزهای سرنوشت ساز دور جدیدی از مذاکرات میان سران ائتلاف سعودی و فرماندهان ارشد القاعده برگزار شده است و توافق شد تروریست ها مسئولیت حفظ مناطق اشغالی را در بخش «مراد» در جنوب غرب استان مارب و جبهه «البلق» در غرب شهر مارب بر عهده بگیرند.
 

آخرین تقلای ائتلاف در مرکز یمن/ جزئیات لشکرکشی القاعده به شهر مارب برای نجات سعودی‌ها + نقشه میدانی و عکس

بر مبنای همین توافق، ائتلاف سعودی شرایط را برای انتقال عناصر تروریستی القاعده از استان های «ابین و شبوه» به استان مارب فراهم کرده است و همچنین تجهیزات نظامی جدید از جمله موشک های حرارتی را در اختیار آنان گذاشته تا بتوانند موازنه قدرت را در میدان نبرد تغییر دهند.

به گفته منابع میدانی مشرق در مرکز یمن، سرکرده های ارشد القاعده همچنین گروه هایی از عناصر تروریستی را از استان های «البیضاء، الضالع، عدن و...» ساماندهی کرده و به خطوط درگیری ها در مارب اعزام کرده تا پیشروی رزمندگان را متوقف کنند.

باید توجه داشت ائتلاف پیشتر در سال ۲۰۲۰ و همزمان با پیروزی های خیره کننده رزمندگان در مناطق مرکزی یمن، تمامی عناصر زندانی گروه تروریستی القاعده را با هدف حفظ مناطق اشغالی آزاد کرد اما این راهبرد نتیجه نداد و نیروهای یمنی به مقصود نهایی (آزادی شهر مارب) نزدیک تر شدند.
 

آخرین تقلای ائتلاف در مرکز یمن/ جزئیات لشکرکشی القاعده به شهر مارب برای نجات سعودی‌ها + نقشه میدانی و عکس

در همین زمان بود که «ایاد الحاشدی» از فرماندهان بلندپایه گروه تروریستی القاعده به همراه تعدادی زیادی از تروریست ها به مارب انتقال داده شدند و مسئولیت های مختلف از جمله «کاشت مین، آلوده کردن مناطق به تله انفجاری، بمب گذاری و رصد تحرکات رزمندگان و ...» را بر عهده گرفتند.

به گفته منابع میدانی، مسئولیت مناطق اشغالی «جبل مراد، العلم، البلق (رشته کوه های البلق)، ذنه، سد مارب، الزور، تباب السود، صرواح، الکساره و...» به سرکرده های القاعده از جمله «الزبیر المرادی، مقداد المرادی، عبدالرحمن محمد الشحری ملقب به ابو حذیفه، جعفر ابواللیل، ابو الحارث، سلیمان الزرقاوی، ابو لیث الصنعانی، ابو الحسن الظهری، عبدالغفار ابو تراب» واگذار شد.

در این میان فرماندهان و عناصر ائتلاف سعودی (حزب اصلاح، الشرعیه و...) نیز با گروه تروریستی القاعده در این محورها همکاری می کنند اما در مجموع تمامی تلاش ها به بن بست خورده و چیزی جزء شکست در میدان به دست نیاوردند.
 

آخرین تقلای ائتلاف در مرکز یمن/ جزئیات لشکرکشی القاعده به شهر مارب برای نجات سعودی‌ها + نقشه میدانی و عکس

البته ورود تروریست ها نه نتها کمکی به ائتلاف در خطوط نبرد نکرده بلکه به دردسری جدید هم در مناطق اشغالی تبدیل شده چرا که به گفته منابع میدانی، القاعده تلاش ها برای نفوذ در قبایل تحت حمایت سعودی افزایش داده و توانسته شمار زیادی از جوانان این قبایل را به عضویت درآورد.

گروه تروریستی القاعده با جذب جوانان، اختلاف میان نیروهای ائتلاف سعودی (حزب اصلاح) را با قبایل بیشتر کرده و در روزهای گذشته نمونه ای از این اختلاف ها در بخش «الجوبه» در جنوب شهر مارب در زمانی که ائتلاف یکی از جوانان قبایل را در منطقه «الحدادم اعدام کرد به خوبی دیده شد.

نیروهای ائتلاف با این اعدام درصدد بودند از قبایل زهر چشم بگیرند و آنان را بترسانند اما در مقابل نیروهای قبایل با کمک عناصر القاعده به یکی از ایستگاه های امنیتی و نظامی آنان حمله کردند و فرمانده این مقر را مانند شبوه تروریست ها ذبح کردند.

به گزارش مشرق، ائتلاف آگاه است این گونه اتفاقات علیه نیروهایش با دخالت و نفوذ القاعده در میان قبایل صورت گرفته و نگران است اما از سویی دیگر هم قدرت بیشتری برای کنترل این وضعیت ندارند چرا که به کمک تروریست ها در حومه شهر مارب نیاز دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    53 9
    ایووولا بروبچ یمنی خوب دارن پوزه ی نجس ال کفتارو بخاک میکشونن درودبه شجاعت وایستادگیتون خدا یار ویاورتون باشه
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    6 3
    خداروشکر یمنی های روحانی و ظریف ندارند تا یکجا زحماتشان را به عشق کدخدا به باد نیستی و فنا بدهند
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    3 1
    خدایا به حق امام حسن (ع)در این شب عزیز رزمندگان یمنی را پیروز گردان آمین یا رب‌العالمین.
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    10 2
    لعنت خدا بر مزدوران صهیونیزم و دشمنان امت مسلمان . این عمل کثیف جنایتکارانه و دائمی موسسین القاعده و دیگر گروههای تروریستی از جمله داعش وهابی که برای چنین جنایت هائی علیه مسلمانان تمویل و تیمار حسابی میشوند . موجب گسیل و عزیمت مجاهدان یمنی بسمت مأرب بمنظور شکست و نابودی این عناصر خارج از دین و انسانیت که فرصت آن توسط عربستان جنایتکار دشمن یمنی ها فراهم آمده . خواهد شد . انشاءالله بتوفیق خداوند کریم و رحمان در آینده خبرهای هزیمت و نابودی این آخرین عناصر منافق دست پرورده حکام عربستان از سرزمین آزادگان یمنی بگوش خواهد رسید که موجب خوشحالی مسلمانان جهان و شکست نهائی کشورهای ائتلاف علیه یمن حتما خواهد شد . انشاءالله تعالی
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    16 5
    نصر من الله و فتح قریب مرگ بر دشمن یمنی ها (امریکا اسرائیل انگلیس آل سعود و منافقین داخلی ایران (غربگرا ها )
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    22 4
    خدا فتح بهشان بدهد و حفظشان کند
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    7 2
    القاعده کشون ه . الفرار .. خوش به سعادت شما یمنی های عزیز و مجاهدان فی سبیل الله . که دشمنان خدا را از روی زمین برمیدارید . خدا پشت و پناه و یاورتون که دوست تون داره .. درسی به آنها و پشتیبانان آنها بدهید که تاریخ از آن یاد کند .
  • IR ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    8 2
    باید بهشون کمک کنیم
  • حسام IR ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    4 3
    خطوط بعثی ها در زمان جنگ باشهادت ورشادت شکسته می شد عملیات ادامه پیدا نمی کرد وقتی خطوط جدید بعثی ها شکل می گرفت دستور شکستن خط جدید داده می شد جنگ در یمن هم با این افکار و تاکتیک پیگیری میشه
  • ایرانی واداده بیکار IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    8 7
    مشرق دلت خوش است .والله . قریب به یک سال است که در گزارشاتت رزمندگان مقاومت یمنی در آستانه پس گگیری مارب از نیروهای ائتلاف سعودی و یا چند قدمی ورود به مارب هستند و بجز شما هیچیک از رسانه ها در این خصوص خبر یا گزارشی منتشر نمی کند .فکر نمی کنید که .این ماجرا(سقوط مارب به دست نیروهای مقاومت) یک کمی لوث و بی مزه شده است. البته در عالم واقعیت امیدوارم که هرچه زودتر حادث گردد .
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      0 5
      نگران نباش داداش به دو کیلومتری شهر رسیدن و همین یک هفته دیگست که فتحش کنن از توجه شما ممنونیم انشالله سریعتر کار هم پیدا کنی
  • امیر IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    2 6
    کمی دیگه هم درنگ کنید تا نیروهای کمکی دیگه برسند چند خط دفاعی دیگه شکل بگیره از پاکستان وسودان بیان انوقت خط شکنی کنید مثل جنگ خودمان با صدام خسته نباشید مشرق جان امیر به سلامت ننوشتم پس غیر قابل انتشاره
  • حسن IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    8 8
    مشرق يمن را ول كن. مردم فلاكت زده و بدبخت خودت را كه هر روز بدبخت تر و فقيرتر ميشون چيزي بنويس. راجع به زيادشدن فحشا در جامعه بنويس......
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      5 3
      از ایران بنویسه که چی ؟ملتی که به دولتی رای دادند که برنامه اش نتوانستن است ؟ باز هم از اونها بنویسه باعث دلگرمی و امید است
    • عبدالله مومن NL ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      3 1
      کسی که نتیجه رایش. جناب تدبیر و ذلت است را چه به گرفتاری مردم ایران !!!
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    6 4
    عطر ظهور از یمن می رسد
  • GB ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    1 3
    حروم زاده های سعودی دارند در جنایت و خونریزی با برادران حروم زاده اسراییلیشان رقابت میکنند و شیطان بزرگ هم هوای دوقلوهای حرومزادشو داره
  • امیر IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    1 3
    عربستان از القاعده کمک گرفته آمریکا چرا خفه خون گرفته چیزی نمیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس