سعید خطیب زاده نمایه

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز نگرانی از درگیری های مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان، آمادگی ایران را برای مساعدت به پیشبرد مذاکرات طرفین و ارائه تجربیات حقوقی و فنی در این زمینه اعلام کرد.

به گزارش مشرق، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در واکنش به درگیری های مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اخبار درگیری های اخیر در مناطق مرزی مشترک دو کشور دوست و برادر تاجیکستان و قرقیزستان را که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان دو طرف شده است را با نگرانی دنبال می کند.

بیشتر بخوانید:

آمار تلفات درگیری مرزی قرقیزستان و تاجیکستان

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود:ما ضمن تقدیر از  تدابیر عاجل سران دو کشور که منجر به توقف این درگیری ها شده است، اطمینان داریم ادامه مذاکرات دو کشور منتهی به حل و فصل مسالمت آمیز هرگونه اختلاف مرزی خواهد شد.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در خاتمه تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود برای مساعدت به پیشبرد مذاکرات طرفین و همچنین ارائه تجربیات حقوقی و فنی خود در این زمینه را اعلام می دارد.

گفتنی است درگیری بین ساکنان مناطق مرزی و مرزبانان قرقیزستان و تاجیکستان تعدادی کشته و زخمی شدند. رسانه های قرقیزی از کشته شدن دستکم ۱۳ نفر و زخمی شدن ۱۳۴ نفر خبر دادند و منابع تاجیک هم تعداد کشته شدگان را ۱۰ نفر و زخمی شدگان را بیش از ۹۰ نفر اعلام کردند.

سازمان ملل نیز ضمن ابراز نگرانی از وقوع درگیری مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان از توافق آتش‌بس بین دو طرف استقبال کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    3 1
    به جای کمک به هم‌نباران،ابراز نگرانی می‌کنید؟
  • NL ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    4 5
    تاجیکستان وهابی
  • DE ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    3 1
    ابراز نگرانی چیه باید کمکشون کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس