کد خبر 1211512
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
شهادت امام علی فزت و رب الکعبه

محراب مسجد کوفه که محل ضربت خوردن امیرالمؤمنین هنگام نماز بوده است، اکنون به عنوان زیارتگاهی برای عبادت و ادای احترام به آن حضرت شناخته می‌شود که زائران بسیاری در ایام مختلف به این مکان مشرف می‌شوند.

به گزارش مشرق، مسجد کوفه یکی از مساجد قدیمی است که مسافر و زائر می‌تواند نمازش را به جای شکسته، کامل بخواند.

ببینید:

عکس/ احیای شب قدر در حرم حضرت علی علیه السلام

مسجد کوفه در دوران امام علی (ع) پس از مدت‌ها مجدد مورد توجه قرار گرفت. امیرالمؤمنین (ع) در این مسجد نماز و خطبه می‌خواندند و حتی برخی از امور کشورداری مانند قضاوت را در آنجا انجام می‌دادند؛ به طوری که محل قضاوت امام علی (ع) نیز با عنوان «دکه القضاء» شناخته می‌شود. همچنین در روایتی آمده است که شهر کوفه مرکز حکومت حضرت ولیعصر (عج) و مسجد کوفه، مرکز ستاد فرماندهی ایشان خواهد بود.

محراب شهادت امام علی(ع) در شب نوزدهم ماه رمضان +فیلم

امام علی (ع)  سحرگاه نوزدهم ماه رمضان در حال اقامه نماز توسط شمشیر زهرآلود ابن ملجم زخمی شدند و سر مبارک امیرالمؤمنین (ع) در محراب مسجد کوفه شکافته شد. مولای متقیان بر اثر این زخم و شمشیر زهرآلود، بیست و سوم ماه رمضان به شهادت رسیدند.

محراب مسجد کوفه در سحرگاه نوزدهم ماه رمضان

محراب مسجد کوفه که محل ضربت خوردن امیرالمؤمنین (ع) هنگام نماز بوده است، اکنون به عنوان زیارتگاهی برای عبادت و ادای احترام به آن حضرت شناخته می‌شود که زائران بسیاری در ایام مختلف به مسجد کوفه و محل ضربت خوردن امیرالمؤمنین (ع) مشرف می‌شوند؛ به طوری که بسیاری از عاشقان مولا سحرگاه نوزدهم ماه رمضان را در مسجد کوفه و در جوار ضریحی که برای این محراب ساختند، به صبح می‌رسانند.

محل ضربت خوردن امام علی (ع)

همزمان با ایام شهادت امام علی (ع)، همانطور که شهرهای مقدس عراق و حرم‌های مطهر سیاهپوش شدند، مسجد کوفه نیز که حوالی محل زندگی امام علی (ع) نیز به شمار می‌رفت، رخت عزا به تن کرده است و زائران در اولین شب قدر در این مکان مقدس به عبادت و نیایش پرداختند و شب نوزدهم ماه رمضان را احیا گرفتند.

محراب شهادت امام علی(ع) در شب نوزدهم ماه رمضان +فیلم

شب نوزدهم ماه رمضان اولین شب قدر است که تقدیر یک سال افراد در این شب رقم می‌خورد. بر همین اساس، بسیاری از افراد سعی می‌کنند این شب را در اماکن مقدس احیا بدارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    8 0
    سلام. قسمتی از متن نوشته شده که امام علی ( علیه السلام ) در 23 رمضان به شهادت رسیدند، این در حالی هست که امام ( علیه السلام ) در 21 رمضان به شهادت رسیدند.
  • سعید IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    7 0
    مولانا حیدر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس