کد خبر 1211864
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸

به گزارش مشرق حسین شمسیان در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:

معتقدم لُب سخنان رهبر معظم انقلاب درباره سخنان ظریف این چند واژه بود:

۱. دشمن شادکن بود

۲. مایه تاسف و تاثر است

۳. تکرار حرفهای امریکاییها است

۴. خطای بزرگ

 ۵.نباید از یک مسئول جمهوری اسلامی شنیده می شد.

و درباره نقش وزارت خارجه هم فرمودند: «سیاست خارجی در هیچ کشوری در وزارت خارجه انجام نمیگیرد. وزارت خارجه مجری است...در شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌گیری می شود و البته وزارت خارجه هم مشارکت دارد.»

با این فرمایشات، تکلیف ظریف و حامیانش معلوم است و مظلومیت حاج قاسم، دامن آنها را گرفت.

اما لازمست دو نکته مهم را متاثر از فرمایشات امروز (روز یکشنبه) بیان کنم؛ نخست بیانیه اینستایی ظریف و دوم بحث اختیارات وزارت خارجه

نخست: بیانیه ظریف

 بیانیه ظریف در هوای نفاق، پوستین وارونه ای برای عوام و ساده دلان بود. او بدون پذیرش خطاهای تاسف برانگیز و همراهی اش با قاتلان شهید سلیمانی، در تعریض صریح به فرمایش آقا می گوید: «نقطه پایانی بر بحث های کارشناسی »!

گویی او یگانه کارشناس میدان است و حرفش هم درست و بی نقص است، اما در یک نظام توتالیتر، ناچار به تسلیم و تمکین است! لذا از نقطه پایان سخن می گوید!

رهبر انقلاب مستدل از نقش حاج قاسم و قدس در غرب آسیا و تضاد آن با «دیپلماسی انفعالی» می گوید و ظریف به جای وقوف به خطایش ‌و درک اینکه اشتباه کرده، ادای سرباز در می آورد و انگار می گوید:« حالا که شما ناراحت می شوی، من دیگر حرف کارشناسی نمی زنم»!

آیا او یگانه کارشناس است و ممکن نیست خطا کرده باشد!؟ حتی با اینهمه حجت و بینه آشکار میدانی!؟

دیپلماسی انفعالی معنایی جز تسلیم و عقب نشینی پی در پی  در برابر سیاست های غرب دارد!؟ مثلا عقب نشینی در ماجرای محاصره یمن مصداق آن نیست!؟ 

این نحوه برخورد، حداقل گویای نفهمی در موضوع نیست!؟ حداکثرش‌ را نمی دانم ...

دوم: اختیارات وزارت خارجه

برخی مثل عباس عبدی، کودکانه عبارت «وزارت‌خارجه مجری است نه سیاستگذار» را ابزاری برای تبرئه وزیر و دولت در همه فجایع دستگاه دیپلماسی از جمله برجام دانسته اند!

اما باید در نظر داشت که این سخن در مقابل زیاده خواهی ظریف که در تقابل پوشالی «میدان- دیپلماسی» توقع داشت که عنان امور به اویی که بدیهیات سیاست و دیپلماسی را بلد نیست سپرده شود، پس به او تذکر داده شد که تو مجری هستی نه بیشتر!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 25
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    70 12
    لب کلام این بود. موضع ظریف و امریکایی ها هیچ فرقی با هم نداره. ایشون به عنوان رهبر مملکت طبیعی هست که صریح تر از این بنابر برخی ملاحاضات سخنی به میون نیارن. ما که تعارف نداریم. سیاستی که جناب ظریف و امریکایی ها در قبال ایران( دست کم در این مورد دارن) هیچ تفاوتی نداره و این یعنی خیانت به منافع ملی ایران. ما خواهان محاکمه ی ایشون هستیم و عقب نشینی هم در کار نیست.
    • دیدگا IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      15 2
      البته تصمیم کلان هم در شورای امنیت ملی دیکته میشه که اکثریتش دست دولته! در هر صورت دولت نمیتونه بگه برجام دستپخت نظام بود و دولت مقصر نیست! وزارت خارجه بعنوان مجری تصمیمات بر خلاف نظر رهبری و نظام عمل کردند و این گند رو بالا آوردن!
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      35 9
      دقیقا، رهبری حجت رو تموم کرد. ظریف به خاطر خیانت باید محاکمه بشه. اگر باز هم مدارا بشه یعنی گرا دادن به بقیه مسئولان که هر چقدر دوس دارین خطوط قرمز و منافع ملی رو زیر پا بگذارید چون هیچکس باهاتون برخورد نمیکنه.
    • فرید IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      13 0
      آسد ابراهیم رئیسی، این گوی و این میدان برادر، آقا هم چتر حمایتی رو که تا امروز با خون دل خوردن و بنا به مصلحت روی سر این جماعت منافق گرفته بود به تاوان خونی که با نمک نشناسی از قاسم سلیمانی پایمال کردن از سرشون برداشت، منتظریم ببینیم چه حسابی صاف میکنی از این وطن فروش ها! تصویر اون دست بریده ای که از عزیز دل ملت روی خاک افتاد و خونش تا قیامت خشک نمیشه از جلو چشمت کنار نره برادر
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    2 11
    شکی نیست که آقای ظریف یکی از صاحب نظران و کارشناسان نخبه در وزارت خارجه محسوب میشود ولی این میدان است که تعین کننده موضع گیریها باید باشد.
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    10 1
    ظریف الممالک بای بای بای بای بای بای
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    27 7
    به نظرم با این ادبیات ظریف حتما از خارج از کشور خط میگیره و میخوان اگر تونست رای بیاره و اگر نتونست یه عنصر ضد نظام قوی با طرفداری طیفشون داشته باشن. تا دیر نشده باید سوزوندش
  • کارمند ساده IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    4 0
    زمان آقای ولایتی هم که وزیر بودند این چینین اتفاق تلخی افتاد که حمایت از یک دیکتاتور در اروپا بود ولی این تجربیات تلخ ای کاش به دستاوردی مهم و درست مثل فولاد در آتش آبدیده تر شویم .... بدرود
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    17 2
    عباس عبدی قبلاً بجرم جاسوسی دستگیری و مجازات شده و حمایت عباس عبدی (بعنوان جاسوس قدیمی) از ظریف مایه خجالت و ننگ برای ظریف است.
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    13 14
    مهمترین نکته این بود که وزارت امورخارجه فقط مجری سیاست های بالادستی است قابل توجه دوستانی که میگفتند دولت برجام ننگین!رو امضا کرده
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      6 10
      افرین... درود
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      6 2
      بالادستی میشه همون سازمانی که دست روحانیه.پس اول اطلاعات داشته باشید بعد صحبت کنید
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      7 2
      سازمان بالا دستی شورای عالی امنیت ملی که رئیسش همون اقای روحانی است
    • امیررضا IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      1 1
      خوب موضوع اینه که مجری خوبی نبوده و بر طبق نظر خودش عمل کرده، رهبری شروط نه گانه رو مطرح کردند و خطوط قرمز را ترسیم نمودند ولی مجری فقط عقیده خود را دنبال کرد.
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      3 0
      آره جون عمت اون روزنامه هایی که هزاران تعریف و تمجید از برجام کردن موجوده فایل صحبت های دلواپسان به قول شماها موجوده برجام قرارداده ننگینی که نویتونین ازش فرار کنین و به رهبری بچشبونین در ضمن اگر حرف رهبری بوده چرا الان از توی وین برنمیگردین؟
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      5 0
      معمار و بنا هم مجری نقشه مهندس عمران هستند اما گاهی اوقات خشت اول را کج میگذارند و دیوار را تا ثریا کج بالا میبرند ( چه دل و قلوه ها که با کری و شرمن و نوه هاشون رد و بدل نکردند - چه شرطهای نه گانه را نادیده انگاشتند ) حالا نمیگوییم ابو موسی ها را به علی علیه السلام تحمیل کردند و از دل ان حکمیت و خلع مولا و خروج خوارج رقم خورد
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      4 0
      رهبر گفت سیاست نظام توسط بالا دستی ها انجام میشه.بالادستی ها کین مثلا.یکیش مجلسه که تو دوره برجام دست همین جماعت غرب زده بود و برجامو تو20 دقیقه تصویب کردند یکیش شورای عالی امنیت ملی بود که رعیسش روحانیه و دبیرش شمخانی که اصلاح طلبه و توش نفوذ دارن.خود روحانی24 ملیون رای آورده و رعیس مملکته و اختیارات داره .و مجلس هم که نمایندگان انتخابی مردمه پس خود مردم اینا رو انتخاب کردن اصلا روحانی با شعار مذاکره و رفع تحریم تونست رای بیاره حالا شما میگید رهبر گفته برید مذاکره کنید.این غرب زده ها تو همه جای مملکت نفوذ دارن اون دوره هم همه چی دستشون بود رهبر که نمیتونه با رعیس جمهور و نمایندگان مردم مخالفت کنه ایران یه کشور جمهوری یا دموکراته پادشاهی و کمنیستی نیست که اختیار دست یه نفر باشه.تازه رهبری برجامو مشروط پذیرفت همون تور که امام خمینی قطنامه 598رو به زور پذیرفت و جام زهر رو به زور ... غرب زده نوشید.
    • ن _ا IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      2 0
      بله وزرثارت امورخارجه بایدفقط مجری وپیگیرحکومت ونظام باشدولی متاسفانه مجری خوب وباصداقت و...نبود آنچه بایدانجام میدادوپیگیری میکردرانه فقط انجام ندادبلکه درخیلی مواردعلاوه برقصورخیانت هم کردوازخطوط قرمزهم گذشت وآنچه امریکاوارپا ودرجمع دشمنان دوست داشتندعمل کرد
  • محمد IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    7 4
    وزارت خارجه مجری است اما ظریف مامور دشمن است حضرت آقا حرفهای ایشان را حرف دشمن قلمداد کردند ولی شما هم این نکته را سانسور کردید
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    6 2
    در مدت عمرم کارشناستر از مقاو معظم رهبری سراغ نداشته، ندارم.
  • مسعود دیپلمات IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    0 0
    آقای حسین شمسیان میگوید: این نحوه برخورد، حداقل گویای نفهمی در موضوع نیست!؟ حداکثرش‌ را نمی دانم ... شاید منظور ایشان این باشد که حداکثرش خیانت است. ولی بنده عرض می کنم که خیر ! حداقلش خیانت است، حداکثرش را نمی دانم... !
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    3 3
    براي اگاهي نا اگاهان :لب كلام اقاي خامنه اي اين بود كه در عرصه سياست خارجي وزارت خارجه مجري است تصميمات توسط شوراي امنيت ملي گرفته ميشود ولي نگفت كه براي اجرا بايد ايشان كه رهبر باشند بايد ان تصميمات را تصويب كنند كه قانون اساسي ميگويد. ايشان مسووليت هيچكاري را قبول نمي كند و خودرا داناي كل ميداند مسووليت تمام فجايعي كه در عرصه سياست خارجي رخ داده همه به عهده ايشان ميباشد كليه تحريم ها و قطعنامه هاي ذيل بند ٧شوراي امنيت ،برجام و....
  • دلسوز IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    2 6
    این قضیه تلاش لاورف برای خلل در برجام رو چطور ارزیابی میکنید؟!آیا ظریف دروغ گفته،،؟؟!
  • مسعود دیپلمات IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    0 0
    آقای حسین شمسیان میگوید: این نحوه برخورد، حداقل گویای نفهمی در موضوع نیست!؟ حداکثرش‌ را نمی دانم ... شاید منظور ایشان این باشد که حداکثرش خیانت نیست!؟. ولی بنده عرض می کنم که خیر ! حداقلش خیانت است، حداکثرش را نمی دانم... !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس