منبع‌آگاه به پرس‌تی‌وی: آمریکا بر حفظ تحریم‌های فلج‌کننده علیه ایران اصرار دارد - کراپ‌شده

یک منبع آگاه به شبکه خبری پرس‌تی‌وی گفت که آمریکا بر حفظ تحریم‌های فلج کننده علیه ایران اصرار دارد و به بهانه‌های مختلف درصد تحمیل برجامی به مراتب ضعیف‌تر از برجام سال ۲۰۱۵ است.

به گزارش مشرق، شبکه خبری انگلیسی زبان «پرس‌تی‌وی» امروز از یک منبع مطلع در تهران کسب اطلاع کرد که آمریکا تاکنون نه تنها انجام اصلاحاتی را که باعث کاهش ریسک همکاری اقتصادی و بانکی با ایران می‌شود، نپذیرفته است، بلکه عملا ریسک همکاری با ایران را بالاتر برده است.

به گفته این منبع مطلع، آمریکا بر حفظ ساختار تحریم‌های فلج کننده و به ویژه عدم لغو قانون کاتسا اصرار دارد. همچنین آمریکا رفع تحریم‌ از نهادها و افراد باقی مانده در لیست تحریم SDN را به میزان زمان اجرای  برجام رد کرده است.

این منبع آگاه ادامه داده است که عدم لغو قانون کاتسا و ادامه تحریم‌های افراد و نهادهای ایرانی به بهانه‌های مختلف به معنی فلج شدن تعاملات بانکی و اقتصادی در خارج و حتی در داخل ایران است و منجر به نوعی خود تحریمی در داخل کشور می‌شود.

وی به پرس تی وی گفته است در حالی که کاتسا از جمله قوانین تحریمی است که در دوره ترامپ در ادامه تحریم‌های فلج کننده وضع شده، تاکنون نشانه‌ای از تمایل آمریکا به لغو آن دیده نشده است. هیئت مذاکره کننده ایرانی در وین نیز بارها بر ضرورت لغو همه تحریم‌های بعد از اجرایی شدن برجام و اجرای کامل برجام تاکید کرده و آقای عراقچی تحریم‌های موسوم به برنامه ویزا، آیسا و کاتسا را از جمله این تحریم‌ها ذکر کرده که باید لغو شود.

منبع مطلع در اظهارات خود به پرس تی وی تصریح کرده است که آمریکا با حفظ این تحریم‌ها به بهانه های مختلف درصدد تحمیل برجامی به مراتب ضعیف تر از برجام سال ۲۰۱۵ به ایران است که عملا هیچگونه گشایشی در اقتصاد ایران ایجاد نخواهد کرد.

منبع آگاه پرس تی وی تاکید کرده است امریکا باید با اجرای کامل بند ۲۹ برجام تمامی موانع عادی شدن روابط تجاری و اقتصادی ایران با جهان را بردارد.

تا کنون چند دور مذاکرات میان ایران و اعضای باقی مانده در برجام درباره احیای این توافق و بازگشت آمریکا به آن برگزار کرده‌اند.

علی‌رغم آن که دولت بایدن برای بازگشت به برجام ابراز تمایل کرده اما دولت جدید این کشور همچون دولت قبلی آن همچنان سیاست‌های مشابهی را در قبال ایران دنبال می‌کند و بازگشت ایران به تعهدات کامل برجامی را به عنوان پیش شرط لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی تعیین کرده‌اند اما مقام‌های ایران بارها تأکید کرده‌اند که آمریکا قبل از بازگشت به برجام باید تمامی تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند.

در دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام که هفتم اردیبهشت ماه در وین برگزار شد، حاضران تصمیم به تسریع روند گفت‌وگوها گرفته و توافق شد فعالیت گروه‌های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد و گروه کارشناسی سوم با عنوان «گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی» با هدف گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام تشکیل شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    8 1
    مذاکره هیچ دلیل عقلانی ندارد ، مجلسی ها سرگرم چه کاری هستند ؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    7 1
    ما داریم زورمان را یه التماس می دهیم دو کار انجام دهیم آمریکا برای قبول شرایط ایران به قول آقای سعید محمد سینه خیز خواهد آمد اول مذاکرات وین را ترک کنیم دوم غنی سازی را به 90%بر سانیم وسلام
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    5 0
    ظریف جان بده بره مهم این نیست شما اصلاح طلب ها عزت و شرف داشته باشید مهم اینه صندلی داشته باشید وطن فروشی کیلو چند
  • يحيا IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    7 0
    آمريکا اصرار ندارد اين دولت ماست که با آويزان شدن به تابوت برجام اصرار دارد
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    13 0
    عراقچی بسه بابا بلند شو بیا روزهای آخرته حق نداری قرارداد جدیدی ببندی
  • رضا IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    4 0
    واقعا کی بعضی سیاستمدار نماهای ما میخوان این جمله امام خمینی رو که گفته بود "امریکا شیطان بزرگه " را بفهمن هر چند نباید از اونایی که کل خانواده شون تو انگلیس و امریکا هستن و خودشون هم نمک پرورده اون کشورا هستن انتظار زیادی داشت ففط ما نباید مثل اون یارهای قسمت آخر مختار باشیم و آقامون را تنها نذاریم، لبیک یا خامنه ای
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    4 1
    دم پرس تیوی گرم.رسانه باید بی رودربایستی اخبارو به ملت کشورش اعلام کنه چه سیاسیون دوس داشته باشن چه نه.مالک این مملکت مردمن نه روحانی و ظریف.درود بر مدیریت انقلابی و نترس و دلیر پرس تی وی.کاش شبکه خبر هم همین جوری باشه نه مثل ترور شهید فخری زاده که با تاخیر اعلام کردن و شبکه سه که گاندو رو متوقف کرد
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    4 0
    وقتی سزنوشت یک ملت را به قمار مذاکره ای برده اید - آیا آنها هرگز از درون کشورشان برای چنین و .. مسائلی چنین مذاکره ای را می پذیرند یقین بدونید هرگز نمی پذیرند - شما داوطلبانه با این وضعیت به یانکی ها می گویید کدخدا و صاحب اختیار تو اختیار دار مائی و انتظار دارید چه جواب داشته باشید - مردشور آمریکا و .. برد بیایید به استعدادهای داخلی کشور تکیه کنید کم به این غربی های پرروی بی ادب و حرامخوار و باجگیر رو بدهید - این چه نوع مذاکره ای است که به دولتهای اجنبی می گوئید بیائید برای ما تصمیم بگیرید بر اختیار ما صاحب اختیار شوید - به والله ملت هیچ دولتی و کشوری از کشورها ی مستقل چنین عملی و مذاکره ای را برنمی تابند !!! بیائید توان ملی را بسیج کنید مثل دفاع مقدس با منت می آیند برای گدائی از ملت ایران
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    1 3
    به طور کلی برجام،یک امنیت عمومی است یک سباط و یک قانون بین المللی است،ویک رونق اقتصادی برای همه کشور های جهان ،امنیتی که حتی شامل خود آمریکایی ها در منطقه می شود،خروج آمریکا از برجام یعنی اینکه،آمریکا قانون بین المللی را زیر پاگذاشته،وهمون فروپاشی آمریکاست،چون هیچ کشور اروپایی همراه آمریکا نیستند.
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      1 1
      خروج آمریکا از برجام ،یعنی خروج آمریکا از منطقه.
  • نادری IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    0 0
    مهم نیس غنی سازی 60 درصد انجام شده قرارداد ایران چین هم موجود بچرخ تا بچرخیم
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    0 0
    برای مقابله با خروج آمریکا از برجام باید قطعنامه در شورای امنیت بر علیه آمریکا تدوین شود،که کشورهای اروپایی وآسیایی راملذم کند،از فروش نفت یا فرآورده های نفتی به آمریکا جلوگیری نمایند.
  • ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    1 1
    وزیر خارجه محترم فرمودند چین و روسیه بخاطر منافع خودشان در حفظ تحریمها کوشا هستند.
  • IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    1 1
    نمایندگان انقلابی مجلس جلوی ادامه مذاکرات بدتر از برجام را بگیرند تا دولتی ها و اصلاح طلبان نتایج مذاکرات را در افکار عمومی جانینداخته اند و تعهدات جدیدی توسط تیم مذاکره کننده پذیرفته نشده و تا دیر نشده نمایندگان انقلابی مجلس کاری کنند مگر نگفته بودند مجلس در راس امور است پس چی شد این شعارها
  • IR ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    4 0
    مذاکره فرسایشی!!!
  • رضا IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    1 1
    آزموده را آزمودن خطاست. آمریکا فقط زبان زور می فهمد باید او را از منطقه بیرون راند و زمینه های خودباوری را در خودمان تقویت کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس