کد خبر 1212880
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
ماجرای عجیب مصادره ساختمان فدراسیون و باشگاه پرسپولیس/ اقدام شستا قانونی نیست

مسئول حقوقی پیشین فدراسیون فوتبال توضیحاتی را در خصوص مصادره ساختمان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس توسط شرکت شستا ارائه کرد.

به گزارش مشرق، صفی‌الله فغان‌پور در خصوص مصادره ساختمان فدراسیون فوتبال و سه دانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس توسط شرکت شستا اظهار داشت: در یک مقطع زمانی با نامه معاون اول رئیس‌جمهور و تأیید شورای امنیت ملی و همچنین تأیید بانک مرکزی مبلغی از شرکت شستا توسط فدراسیون فوتبال دریافت شد. البته تعهدات ما همه به صورت ریالی بود و حتی چکی که در قبال پول قرضی به شرکت شستا تحویل داده شده قانونی نبود.

وی افزود: از آن جهت آن چک قانونی نبود چون فقط خزانه‌دار فدراسیون آن را امضا کرد و ریاست فدراسیون فوتبال پای آن چک امضایی نداشت و حتی مهر فدراسیون نیز روی آن زده نشد. اصلاً قرار نبود چک خرج شود یا اقدامی روی آن صورت بگیرد.

مسئول حقوقی پیشین فدراسیون فوتبال تأکید کرد: آن زمان برای آنکه سندی در اختیار شرکت شستا باشد، این چک را به مسئولان این شرکت دادند که در اختیارشان باشد، اصلاً شرکت شستا نمی‌توانست روی این چک اقدام و این چک هم نمی‌توانست فدراسیون را محکوم کند. بعد از مدتی که شکایت از فدراسیون صورت گرفت، از ما درخواست تجدید نظرخواهی شد اما فدراسیون هزینه تجدید نظرخواهی را نداشت و سپس با اتفاقاتی که رخ داد، آنها حکم قطعی را دریافت کردند، اما صدور سند و انتقال ساختمان فدراسیون فوتبال به شرکت شستا خلاف قانون و مقررات است. 

بیشتر بخوانید:

سند ساختمان فدراسیون و ۳ دانگ ساختمان پرسپولیس به نام شستا شد

فغان‌پور تصریح کرد: در یک مقطعی علیه صاحبان امضای فدراسیون و خزانه‌دار قرار صادر شده بود.آن زمان علیه تاج و کفاشیان نیز قراری صادر کرده بودند، در آن مقطع به قاضی پرونده توضیح دادیم که این نفرات صاحب امضا هستند اما چک را امضا نکرده‌اند و وقتی این اتفاق رخ داد قاضی حرفش را پس گرفت و قرار را منتفی کرد. ما به او اعلام کردیم وقتی چک مهر فدراسیون را ندارد نمی‌تواند به راحتی فدراسیون فوتبال را محکوم کند اما متأسفانه این اتفاقات رخ نداد و حکم علیه فدراسیون صادر شد. 

وی در پاسخ به این سوال که در آن مقطع چه اقداماتی برای رأی دادگاه توسط فدراسیون انجام شده است، گفت: ما به وزیر ورزش نامه زدیم و تقاضا کردیم موضوع از طریق ماده 477 به رئیس قوه قضائیه منتقل شود و برای رسیدگی به این پرونده دستور ویژه صادر شود. همچنین به رئیس کل دادگستری تهران نیز نامه نوشتیم و گفتیم که باید به این موارد توجه شود. اخیراً هم به محض حضور عزیزی خادم نامه‌ای را برای رئیس قوه قضائیه تنظیم کردم و به رئیس فدراسیون فوتبال تحویل دادم و تأکید کردم با رایزنی با شرکت شستا به جایی نمی‌رسیم چون که آنها حکم قطعی دراختیار دارند. 

مسئول حقوقی پیشین فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال باید از رئیس قوه قضائیه درخواست کند که دستور رسیدگی مجدد برای این پرونده صادر شود و شما شک نکنید دیوانعالی کشور این حکم را رد خواهد کرد چون برخلاف قانون صادر شده است.

وی در خصوص اینکه سه دانگ از ساختمان پرسپولیس هم به نام شرکت شستا شده است، گفت: ما 2 میلیون یورو را به ریال تبدیل کردیم اما این شرکت رقم ساختمان فدراسیون را کارشناسی کرد و متوجه شد که مطالبات آنها بیش از رقم ساختمان فدراسیون فوتبال است، به همین دلیل اسناد دیگر فدراسیون را بررسی کرده و سه دانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس را که به نام فدراسیون فوتبال است، به نام شرکت شستا ثبت کردند

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    1 0
    پول بدبخت باباهای بازنشسته مارو خوردین یه چک بلامحل هم کشیدین طلبکارم هستین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس