کد خبر 1213323
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
عراق| حکیم: سرنوشت‌ساز بودن انتخابات آتی/ امنیت خاورمیانه بخشی از امنیت جهان است

رهبر جریان حکمت ملی با بیان اینکه عراق در آستانه انتخابات زودهنگام قرار دارد، آن را رویدادی سرنوشت‌ساز برای وضعیت سیاسی این کشور قلمداد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی و ائتلاف عراقیون در دیدار با «اولریک شانون»، سفیر کانادا در بغداد درخصوص تحولات سیاسی عراق و منطقه به تبادل نظر پرداخت.

در این دیدار که در دفتر جریان حکمت ملی برگزار شد، حکیم بر اهمیت توسعه مناسبات دوجانبه در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد و اظهار داشت: عراق بر اساس منافع مشترک و حفظ حاکمیت خود، خواهان برقراری مناسبات گسترده با همه کشورهاست.

حکیم با بیان اینکه عراق در آستانه انتخابات زودهنگام قرار دارد، گفت: این انتخابات، انتخاباتی سرنوشت‌ساز است که می‌تواند آینده وضعیت سیاسی عراق را برای دهه آتی مشخص کند.

وی در ادامه بر برگزاری انتخابات زودهنگام در موعد مقرر و فراهم‌سازی همه شرایط مناسب برای رقابت سالم گروه‌های سیاسی در برابر رای‌دهندگان عراقی تاکید کرد.

حکیم با بیان اینکه عراق تلاش می‌کند نقش میانجیگرانه ایفا کند و پلی برای ارتباط و تماس طرف‌های منطقه‌ای باشد، تصریح کرد: هر گونه همگرایی و حل مشکلات منطقه به سود عراق، منطقه و جهان است چرا که امنیت و ثبات خاورمیانه بخشی از امنیت جهان است و باید کشورهای بزرگ این امر را درک کنند و همه ظرفیت‌ها و امکانات خود را برای تحقق این هدف به کار گیرند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس