عراق| واکنش حکیم و العبادی به گفتگوی راهبردی بغداد-واشنگتن/ عصائب اهل‌الحق: عراق به نیروهای بیگانه نیازی ندارد

همزمان با واکنش رهبر جریان حکمت ملی و نیز ائتلاف النصر به گفتگوهای راهبردی بغداد-واشنگتن، جنبش عصائب اهل الحق بر ضرورت خروج نظامیان آمریکایی از عراق تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سایت عراقی نینا، ائتلاف پارلمانی النصر به ریاست حیدر العبادی نخست وزیر اسبق عراق در بیانیه‌ای از نتایج دور سوم گفتگوی راهبردی بین عراق و ایالات متحده آمریکا استقبال کرد.

این ائتلاف در این باره اعلام کرد این گفتگوها وضعیت حضور نیروهای آمریکایی در عراق را مشخص کرده و ماموریت های آنها را صرفا به ماموریت های آموزشی و مستشاری محدود کرده است.

بیشتر بخوانید:

رهبر فعلی داعش، جاسوس آمریکا بوده است

این ائتلاف پارلمانی در عین حال خواستار اجرایی کردن یک توافق فنی برای مشخص کردن تاریخ خروج نیروهای عملیاتی آمریکا از عراق شد.

در بیانیه ائتلاف النصر از مواضع و سیاست های دولت عراق که منافع و حاکمیت عراق را در نظر گرفته حمایت شده است.

واکنش حکیم به گفتگوهای راهبردی بغداد-واشنگتن

عمار حکیم رئیس ائتلاف عراقیون و جریان حکمت ملی در توئیتی به گفتگوهای راهبردی عراق و آمریکا واکنش نشان داد و افزود نتیجه مثبت گفتگوهای راهبردی بین عراق و ایالات متحده آمریکا نشان دهنده توانمندی، ملی گرایی و حرفه ای بودن تیم مذاکره کننده عراقی در ترسیم آینده روابط بین دو کشور است.

ادعای وزارت خارجه آمریکا: عراق درخواستی برای خروج نیروهای امریکایی ارائه نکرد

جوی هود معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه مدعی شد که دولت عراق در زمان انجام گفتگوهای راهبردی بغداد و واشنگتن درخواستی مبنی بر خروج نیروهای امریکایی از عراق مطرح نکرده است

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم گفتگوهای راهبردی کشورش با عراق را مثمر ثمر تلقی کرد و مدعی شد که ما خواهان عراقی باثبات، شکوفا و به دور از دخالت‌های خارجی هستیم.

الکاظمی: نتایج دور سوم گفتگوهای راهبردی بغداد واشنگتن، عراق را به وضعیت عادی بازمی‌گرداند

نخست‌وزیر عراق در صفحه توئیتر خود در واکنش به آغاز دور سوم گفتگوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن نوشت که نتایج این روند، دروازه‌ای برای بازگرداندن وضعیت عادی به عراق است.

مصطفی الکاظمی با اشاره به اهمیت این دستاورد ادامه داد که گفتگو بهترین راه برای حل بحران‌ها است و ملت عراق استحقاق این را دارد که به جای نزاع، جنگ، سلاح بی‌ضابطه و ماجراجویی‌ها در مسیر صلح، امنیت و شکوفایی قرار بگیرد.

تاکید عصائب اهل الحق بر ضرورت خروج نظامیان آمریکایی

«شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در واکنش دور جدید گفت‌وگوهای استراتژیک بغداد-واشنگتن در توئیتی نوشت: سخن درباره نیاز عراق به نیروهای نظامی خارجی، اهانت به مؤسسات نظامی و امنیتی است که در رأس آنها نیروهای ارتش و حشد شعبی قرار دارند.

وی افزود عراق بدون احتیاج به جنگجویان خارجی و تنها با استفاده از نیروهای خود توانست بر داعش و کسانی که از آن پشتیبانی می‌کنند، پیروز شود.

الخزعلی خاطر نشان کرد امروز به اعتراف همگان ارتش در کنار نیروهای مبارزه با تروریسم و پلیس فدرال عراق در کنار حشد شعبی قدرتمندتر از قبل شده‌اند.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق تاکید کرد بهترین راه برای قدرتمند کردن نیروی هوای عراق اتکا به نیروی نظامی خارجی نیست، بلکه سرعت بخشیدن و کامل کردن تجهیز و آموزش خلبانان و جنگنده‌های F-۱۶ عراقی است.

وی افزود نباید اجازه داده شود که آمریکا پیش‌شرط‌های خود را به عراق تحمیل کند؛ دولت آمریکا به دنبال یافتن توجیهاتی برای ادامه حضور نیروهای نظامی اشغالگر خود است.

الخزعلی تصریح کرد شهروندان عراقی شریف و با غیرت اجازه ادامه حضور پایگاه های نظامی آمریکا را نخواهند داد، حضور پایگاه‌ها و نیروهای رزمی آمریکایی در عین الاسد و الحریر، اشغالگری آشکار است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس