روز قدس

مراسم روز جهانی قدس در بسیاری از کشورها با توجه به محدودیتهای کرونایی به صورت خاص برگزار شد و این حماسه بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین المللی داشت.

به گزارش مشرق، امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران با تدبیری حکیمانه با هدف زنده نگاه داشتن آرمان مردم مظلوم فلسطین و محکومیت اشغالگری رژیم صهیونیستی، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را «روز قدس» نامگذاری کردند.

مراسم روز جهانی قدس در بسیاری از کشورها با توجه به محدودیتهای کرونایی به صورت خاص برگزار شد و این حماسه بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین المللی داشت.

جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه الشیخ جراح


نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز، مجدداً به ساکنان منطقه الشیخ‌جراح در قدس شرقی حمله و شماری از فلسطینیان را زخمی کردند.

منابع محلی می‌گویند که نظامیان صهیونیست تظاهرات‌کنندگان منطقه الشیخ‌جراح در قدس اشغالی را به‌طرزی وحشیانه هدف حمله قرار دادند.

جنایت بی پایان رژیم اشغالگر تا هشدار حماس به رژیم صهیونیستی/ واکنش ها به مناسبت روز جهانی قدس +عکس و فیلم

منابع فلسطینی گزارش دادند که در یورش نظامیان صهیونیست به الشیخ‌جراح، ۱۰ فلسطینی دیگر بازداشت شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی دیشب نیز ۲۲ فلسطینی را در جریان حمله به معترضان فلسطینی ساکن منطقه الشیخ‌جراح بازداشت کردند.

اعتراضات ساکنان الشیخ‌جراح به تصمیم رژیم صهیونیستی برای مصادره خانه‌های ۷ خانواده فلسطینی این منطقه و تحویل آن به شهرک‌نشینان اشغالگر ادامه دارد.

جنایت بی پایان رژیم اشغالگر تا هشدار حماس به رژیم صهیونیستی/ واکنش ها به مناسبت روز جهانی قدس +عکس و فیلم

ساکنان محله الشیخ‌جراح خواستار مداخله فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از مصادره خانه‌هایشان شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، غسان دغلس، مسئول پرونده شهرک‌سازی در شمال کرانه باختری خاطرنشان کرد، نیروهای رژیم صهیونیستی به روستای «أودلا» واقع در جنوب نابلس یورش بردند و در بحبوحه تیراندازی و شلیک بمب‌های گاز اشک‌آور، دو تن از شهروندان فلسطینی زخمی شدند.

جنایت بی پایان رژیم اشغالگر تا هشدار حماس به رژیم صهیونیستی/ واکنش ها به مناسبت روز جهانی قدس +عکس و فیلم

در جریان درگیری‌های میان فلسطینیان و نیروهای اشغالگر در روستای «أودلا» یک نوجوان فلسطینی ۱۶ ساله نیز به ضرب گلوله صهیونیست‌ها شهید شد.

هشدار گردان‌های قسام به رژیم صهیونیستی

گروههای مقاومت فلسطین در بیانیه ای اعلام کردند: روز ۲۸ رمضان باید روز شعله ور شدن انقلامراسم روز جهانی قدس در بسیاری از کشورها با توجه به محدودیتهای کرونایی به صورت خاص برگزار شد و این حماسه بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین المللی داشت.ب و انتفاضه بر سر غاصبان باشد.

گروههای مقاومت فلسطین امروز سه شنبه در بیانیه ای از فلسطینی ها خواست که به مسجد الاقصی برای نماز و اعتکاف بروند و در آنجا بمانند.

در این بیانیه به ویژه خواسته شده است که در روز ۲۸ رمضان به مسجد الاقصی بروند.

گروههای مقاومت فلسطین در بیانیه خود اعلام کرده اند: به مسجد الاقصی بروید و به نماز و اعتکاف در آن بپردازید به ویژه در ۲۸ رمضان که گله های صهیونیست وعده یورش به مسجد الاقصی را داده اند، تا روز شعله ور شدن انقلاب و انتفاضه بر سر صهیونیستهای غاصب باشد. (بیشتر بخوانید)

بازتاب روز جهانی قدس

حضور فلسطینیان در مسجد الاقصی

راهپیمایی موتوری مردم بغداد

راهپیمایی خودرویی بابل

رژه موتوری خودجوش در میدان آزادی تهران

در ادامه واکنش ها به مناسبت روز جهانی قدس را مشاهده می‌کنید:

حجت الاسلام رئیسی: تسریع در تهیه واکسن موجب آرامش مردم است/ فساد در حوزه غذا و دارو مصداق بارز جنایت است

رئیس قوه قضائیه به موضوع روز قدس به عنوان یادگار امام راحل اشاره کرد و گفت: مسیری که حضرت امام (ره) از ابتدای نهضت اسلامی فراروی جهان اسلام قرار دادند، مقابله با این غده چرکین دست ساز استکبار جهانی در منطقه بود. بی شک این مسیر و راهبرد، یعنی دفاع از قدس و فلسطین و مقابله با رژیم منحوس و کودک کش صهیونی، وحدت بخش ترین مسیر برای جهان اسلام خواهد بود و روز قدس نماد وحدت بر این راهبرد حیاتی و کلیدی است.

رئیسی افزود: البته همه ملت‌های مسلمان بر این باور، عقیده و مسیر بوده و به بهانه‌های مختلف انزجار خود را از رژیم صهیونیستی ابراز داشته‌اند و همین اتفاق هم زوال این رژیم را تسریع کرده است، هر چند که دولت‌هایی فاسد و دست نشانده، به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی باشند.(بیشتر بخوانید)

رهبر انصارالله: سیاست همیشگی صهیونیست‌ها جنایت در برابر امت اسلامی است

«سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی به مناسب روز جهانی قدس عنوان کرد که جنگ دشمن صهیونیست با ما یک جنگ همه جانبه و راهبردی است که از طریق آن می‌خواهد همه قدرت مادی و معنوی امت اسلامی را بگیرد.

وی افزود: ملت عزیز یمن مایه ناراحتی و نگرانی صهیونیست‌ها است و آنها نیز از توسعه توان نظامی این کشور نگران هستند، زیرا این قدرت نظامی توأم با آگاهی و ثبات قدم است.

رهبر انصارالله تصریح کرد: امیدوارم حضور امت مسلمان همانند سال‌های گذشته با افتخار برگزار شود؛ حضوری که وابستگی قرآنی مردم ما را نشان می‌دهد. (بیشتر بخوانید)

بیانیه سپاه به مناسبت روز جهانی قدس

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای روز جهانی قدس را تجلی وحدت جهان اسلام در حمایت از فلسطین و آرمان آزادی قدس شریف، نویدبخش انتقام خون فرمانده جبهه مقاومت، شهید قدس حاج قاسم سلیمانی، تحقق اخراج تروریست های امریکایی از غرب آسیا و تقویت کننده بسترهای استقرار حاکمیت تمام عیار فلسطینی بر ارض مقدس با حذف رژیم صهیونیستی از جغرافیای سیاسی منطقه دانست.

در بخشی از این بیانیه آمده است: با گذشت بیش از چهار دهه از اقدام حکیمانه و راهبردی  رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی ( ره ) در نامگذاری روز جهانی قدس و در حقیقت ارائه دکترین نجات فلسطین ، هم اینک ملت فلسطین و انتفاضه قدس با فائق آمدن بر زنجیره‌ای از فتنه ها و توطئه‌های سازش که درصدد محو موجودیت و هویت فلسطین از سرزمین های اشغالی بوده اند ، قدرتمندتر از هر مقطع تاریخی، با تکیه بر توانمندی‌های بومی به مقاومت و پایداری شگفت انگیز خود ادامه داده و رژیم سفاک و جنایتکار صهیونیستی را در سراشیبی اضمحلال و انقراض قرار داده اند. (بیشتر بخوانید)

پیام رییس مجلس در گرامیداشت روز قدس

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، تاکید کرد: عمیقاً معتقدم مقاومت و وحدت میان گروه­ های فلسطینی تنها گزینه­ های مردم فلسطین در مبارزه با رژیم کودک­‌کش و غاصب صهیونیستی است و صهیونیست­ها به هیچ وجه حقوق بشر و طرح‌­های دموکراتیک را درک و مراعات نمی­ کنند و همه ما وظیفه داریم که ملت فلسطین را در این جهاد مقدس یاری رسانیم.  

متن پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

با درود به روح پرفتوح امام راحل عظیم الشأن حضرت امام خمینی (رضوان­ا... تعالی علیه) که هوشمندانه با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، رسالتی جهانی را برای آزادی سرزمین­های اشغالیِ فلسطین و مسجدالاقصی، از لوث وجود رژیم جعلی صهیونیستی تبیین نمودند؛ این روز را گرامی می­داریم و از خداوند متعال مسالت می­ نماییم که به مجاهدین فلسطین و مقاومت برای ریشه­‌کن کردن این غده­ی سرطانی از منطقه، ثباتِ قدم و پیروزی عاجل عطا فرماید. (بیشتر بخوانید)

بیانیه مجلس خبرگان و شورای نگهبان برای روز قدس

مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان طی بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت روز قدس، جنایات رژیم صهیونیستی و آل‌سعود و حامیان غربی و عربی آنان علیه فلسطین مظلوم و مردم ستمدیده یمن را محکوم و تأکید کردند: «پیروزی امت اسلام، نزدیک و وعده‌های الهی، تخلف‌ناپذیر است.»

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«مسأله‌ی ‌فلسطین ‌از لحاظ‌ اسلامی ‌برای ‌همه‌ی ‌مسلمانان ‌از جمله ‌برای ‌ما یک‌ مسأله‌ اساسی‌ و یک‌ فریضه ‌است‌.» امام خامنه‌ای مد ظله العالی

روز قدس یادآور تصمیم هوشمندانه و از ابتکارات بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) در ترسیم خطوط فکری و مبانی اعتقادی و فرهنگی جمهوری اسلامی برای حمایت از مظلومان عالم به ویژه فلسطین مظلوم و انسجام اسلامی مقابل زورگویان عرصه جهانی است. (بیشتر بخوانید)

اظهارات روحانی درباره روز قدس

رییس دولت تدبیر و امید در ادامه با گرامیداشت روز جهانی قدس، گفت: مردم فردا جمعه روز قدس به یاد ملت فلسطین و عزیزانمان که هفتاد و چند سال است از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند و در خیابانها کشورهای مختلف در شرایط بسیار سخت زندگی می‌کنند را گرامی خواهند داشت. جامعه جهانی به آنان (مردم فلسطین) توجه ندارد و غاصبان همچنان به غصب خود ادامه می‌دهند.

وی اضافه کرد: ملت بزرگوار ما جمعه آخر ماه مبارک رمضان را در یادآوری از حقوق ملت فلسطین و باز پس گیری قدس عزیز به دست مسلمانان مورد توجه قرار می‌دهند و این مورد توجه همه مسلمانان بوده است و امیدوارم مردم فلسطین در این جهاد خود به پیروزی دست یابند تا مسلمانان هم به آرزوی دیرینه خود برسند.

بیانیه وزارت خارجه به مناسبت روز جهانی قدس

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرد: تدبیر ماندگار و تاریخی امام خمینی(ره) در نام گذاری آخرین جمعه‌ی ماه مبارک رمضان به عنوان «روز قدس» موجب زنده ماندن آرمان آزادی فلسطین و آشکار شدن ظلم و جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: طی سال‌های گذشته، روز قدس به نماد مبارزه علیه اشغالگری و زورگویی در میان مسلمانان و تمامی آزادی خواهان جهان تبدیل گشته و نقش بی بدیلی در به شکست کشاندن نقشه‌های شوم و ضد بشری متجاوزان و زورگویان جهان همانند آمریکا و اسرائیل علیه مردم فلسطین داشته است.

بیانیه وزارت امور خارجه همچنین تصریح کرد: امروز در شرایطی آرمان روز قدس را زنده نگه می‌داریم که جنایات و ظلم رژیم آپارتاید صهیونیستی و نقض حقوق فلسطینیان شدت بیشتری یافته است و مسلمانان و مردم آزادی خواه جهان با گرامیداشت این روز، نقش ارزنده‌ای در تقویت روحیه مردم فلسطین و دفع سیاست‌های شیطانی رژیم صهیونیستی به ویژه در تخریب و آواره کردن ساکنان قدس شریف، ایفا خواهند کرد. (بیشتر بخوانید)

سید حسن نصرالله: نفس‌های حاج قاسم سلیمانی در میادین محور مقاومت حضور دارد

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در شبکه المیادین و در قالب برنامه «المنبر الموحد» به مناسبت روز جهانی قدس به سخنرانی پرداخت و گفت که باید صادقانه و شجاعانه موضع خود را در برابر آرمان فلسطین اعلام کنیم.

او تأکید کرد که مجموعه‌ای از تحولات موجب شده است تا مسئولیت عظیمی بر گردن همگان احساس شود و امروز جوانان فلسطینی را می‌بینیم که ایستادگی می‌کنند و مردم فلسطین امروزه موضع ثابت خود در قبال فلسطین و مقاومت را اعلام می‌کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه افزود:‌ «سخن برخی درباره اینکه فلسطینی‌ها دست از آرمان و سرزمین خود کشیده‌اند، افتراء در حق آنان است. حوادث اخیر به خوبی نشان داد که مردم فلسطین پایبند به حقوق خویش هستند و از آن دست برنداشته‌اند و این موضوع مسئولیت امت اسلامی را برای یاری آن‌ها سنگین می‌کند.» (بیشتر بخوانید)

سرلشکر سلامی: حباب امنیت ملی اسرائیل ترکید

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امشب چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه مهمان امشب گفت‌وگوی ویژه خبری بود.

سرلشکر سلامی در ابتدای این برنامه اظهار کرد: در آستانه روز قدس هستیم و شایسته است در ابتدای کلام از یک فرمانده بزرگ شجاع که تصویر جاودانه او بر همه قلب‌ها نقش بسته است و آن کسی که بیرقدار آزادی قدس و مشعل‌دار روح مقاومت در همه سرزمین‌های اسلامی بود یاد کنیم، در این شب عزیز از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یاد می‌کنم که یاد و خاطره او همیشه در دل‌های ما زنده است. (بیشتر بخوانید)

وزارت دفاع: انتفاضه خواب را از صهیونیست‌ها گرفته است

وزارت دفاع با گرامیداشت روز جهانی قدس، این یوم‌الله را فرصتی بزرگ برای نمایش قدرت جهان اسلام در برابر نظام استکبار و صهیونیسم غاصب دانست و اعلام کرد: ان‌شاء‌الله در آینده‌ای نزدیک جهانیان نظاره‌گر جشن آزادی قدس شریف خواهند شد.

در متن این بیانیه آمده است:

«بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) با تدبیری حکیمانه با هدف زنده نگاه داشتن آرمان مردم مظلوم فلسطین و محکومیت اشغالگری رژیم صهیونیستی، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را «روز قدس» نامگذاری کردند؛ روزی که جهان اسلام یکپارچه برضد رژیم نامشروع اسرائیل می‌خروشد و ندای آزادی قدس شریف را سر می‌دهد. چهل و سومین سالروز اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، بیانگر این واقعیت است که آرمان فلسطین رنگ و بوی کهنگی نگرفته و شیشه عمر نامشروع رژیم اشغالگر قدس شکننده‌تر از گذشته است. (بیشتر بخوانید)

پیام سردار جلالی به مناسبت روز جهانی قدس

جمعه آخر هر سال ماه مبارک رمضان، بنا به گفته امام خمینی (ره)، در راستای رساندن پیام آزادی‌خواهی فلسطینیان به گوش جهانیان، روز جهانی قدس نامگذاری شد. به همین منظور در پیامی از  سمت سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به مناسبت روز قدس آمده است؛

‎به نظر می‌رسد در عصر کنونی، کمتر روزی است که مانند روز جهانی قدس توانسته باشد ملت‌ها، گروه‌ها و قشرهای مختلف جهان را حول یک هدف واحد، هم صدا و همراه کرده باشد. این تدبیر، دوراندیشی و دشمن‌شناسی معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) بود که سبب شد روز جهانی قدس به روز فریاد همه ملت‌های آزاده در برابر سیاست‌های تفرقه‌انگیز تبدیل شود. (بیشتر بخوانید)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    2 7
    ورژن جدید خوش خدمتی دولت اصلاحات و دم تکان دادن آنها به آمریکا و 1+۴، شاید که قبول افتد. جلوگیری از راهپیمایی روز قدس حتی بصورت خودرویی در مهد مبدع روز جهانی قدس. دست مریزاد آقای روحانی، ان شاءالله که به دسیسه ات نخواهی رسید.
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    5 7
    مرگ بر صهیونیست
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    2 3
    فلسطین کلید ظهور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس