کد خبر 1213649
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
القدس

جامعه بزرگ ۳۰ میلیون نفری مسلمانان روسیه همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز بین المللی قدس را با شکوه خاصی در مساجد این کشور برگزار کردند.

به گزارش مشرق، مسجد جامع مسکو بعنوان بزرگترین مسجد اروپا و صدها مسجد در سراسر روسیه میزبان نمازگزارانی بود که با صفوف به هم پیوسته، از آرمان قدس شریف اعلام حمایت کردند.

 در مراسم باشکوه روز قدس در مسجد جامع مسکو، سفرای کشورهای اسلامی، از جمله  ایران، فلسطین، ترکیه، مالزی، عراق، سوریه، اردن  و همچنین علمای دینی شیعه و سنی و نیز قشرهای مختلف مسلمانان پایتخت روسیه حضور داشتند.     

جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در جمع نمازگزاران گفت : رژیم صهیونیستی از آغاز شکل گیری این رژیم در سال ۱۹۴۸ میلادی اقدام به کشتار مسلمانان فلسطینی و نیز سایر ملت های مسلمان و عرب کرده و کشتار حدود ۱۰۰ هزار فلسطینی و عرب از سال ۱۹۴۸ میلادی تاکنون سندی بر جنایات این رژیم به شمار می رود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه به اقدام مستمر رژیم صهیونیستی در یهودی‌سازی قدس از طریق تداوم شهرک سازی ها و الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری، تخریب منازل فلسطینی ها، اخراج و آواره کردن فلسطینی ها بویژه در بیت المقدس و تثبیت حضور خود در مناطق فلسطینی اشاره کرد و افزود : این اقدامات مغایر با قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت مبنی بر توقف شهرک سازی ها در سرزمین های اشغالی است.  

 وی به ضرورت اقدام موثر شورای امنیت سازمان ملل، نهادهای حقوق بشری و مجامع بین المللی برای مقابله با تداوم جنایات رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد : مجمع عمومی سازمان ملل متحد تنها در سال گذشته ۲۳ بار اقدام به محکومیت کشورهای مختلف دنیا کرده که از این تعداد، ۱۷ مورد آن مربوط به رژیم صهیونیستی بوده، اما هیچکدام به مرحله اجرا نرسیده است.

 کاظم جلالی به عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: این امر نشان دهنده کاهش حساسیت این دولت ها نسبت به اقدامات و جنایت های رژیم صهیونیستی علیه کشورهای اسلامی و عربی، بویژه فلسطینیان است.

 سفیر کشورمان  به طرح چهار ماده ای جمهوری اسلامی ایران در خصوص حل بحران فلسطین اشاره کرد و گفت : این طرح مبتنی بر برگزاری همه پرسی ملی در میان فلسطینیان، مبتنی بر اصول دموکراتیک و حقوق بین الملل و مورد پذیرش کلیه دولت ها و ملت ها قرار گرفته و جایگزین مناسبی در برابر طرح های شکست خورده قبلی است.

" روشن حضرت آبیاسوف" معاون اول مفتی اعظم، الدار حضرت علاءالدین‌اوف معاون اداره دینی مسلمان روسیه، سفرای اردن، ترکیه، سوریه و عراق در این مراسم با تمجید از ابتکار بی‌نظیر امام خمینی (ره) در نامگذاری روز قدس از جمهوری اسلامی ایران و رهبری معظم انقلاب برای تداوم حمایت از مسئله فلسطین قدردانی کردند

 عبدالحفیظ نوفال، سفیر فلسطین در روسیه، در این مراسم  گفت : ما از دولت، ملت و رهبری جمهوری اسلامی برای حمایت مداوم از مسئله فلسطین قدردانی میکنیم. 

 نوفال تصریح کرد : ابتکار تاریخی امام خمینی در نامگذاری روز قدس، آرمان رهایی قدس شریف از چنگ صهیونیست‌های جنایتکار را زنده نگه‌داشته است.  

 سفیر فلسطین افزود: برگزاری یک رفراندوم سراسری با حضور همه فلسطینیان، اعم از ساکنان سرزمین‌های اشغالی و آوارگان فلسطینی، که پیشنهاد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، بعنوان راه حل واقعی مسئله فلسطبن به جای طرح‌های شکست خورده قبلی مطرح شده، خواسته ملت مظلوم فلسطین است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس