کد خبر 1213673
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
گزارش شینهوا از برگزاری روز قدس در شبکه های اجتماعی ایران

خبرگزاری رسمی چین در گزارشی ضمن بازتاب برگزاری حضوری و مجازی روز قدس در ایران نوشت : ایرانی ها با هجوم به شبکه های اجتماعی، خشم خود را نسبت به اسرائیل اعلام کردند.

به گزارش مشرق، شینهوا روز جمعه در گزارشی نوشت: مراسم روز قدس امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشتر در فضای مجازی برگزار شد اما در برخی از شهرها و نقاط ایران، تعدادی از مردم به صورت خودجوش در خیابان ها روز قدس را برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، راهپیمایی های مردمی به مناسبت روز قدس، پیش از شیوع ویروس کرونا به صورت حضوری و در خیابان ها و میادین شهرهای ایران برگزار می شد اما از سال گذشته که کرونا شیوع یافت این مراسم ها به صورت مجازی برگزار می شود.

شینهوا افزود: در پایتخت ایران و برخی شهرهای دیگر، تعدادی از مردم در میادین جمع شدند تا اعتراض خود را به اشغال اراضی فلسطین توسط اسرائیل نشان دهند. آنها پرچم اسرائیل را آتش زدند و شعارهای ضد اسرائیلی و آمریکایی سر دادند در میدان فلسطین تهران نیز بیانیه ای در محکومیت "جنایات صهیونیست ها" خوانده شد.

خبرگزاری رسمی چین اعلام کرد رانندگان همچنین با برافراشتن پرچم های فلسطین در خیابان ها، تجمع هایی برگزار کردند.

این خبرگزاری چینی در ادامه به بیانیه وزارت امور خارجه ایران پرداخت  که در آن از مسلمانان جهان خواسته است تا روز قدس را گرامی داشته و اعتراض خود را به آنچه "نقض حقوق فلسطینیان" خوانده است نشان دهند.

شینهوا می گوید: در این بیانیه آمده است اسرائیل باید به سیاست اشغالگری خود پایان دهد جمهوری اسلامی ایران معتقد است که برقراری صلح پایدار در فلسطین تنها از طریق حل و فصل مشکلات اساسی فلسطین محقق خواهد شد.

این گزارش در ادامه به توئیت محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در مورد روز قدس پرداخت و به نقل از وی نوشت : ایران با افتخار در کنار ملت فلسطین که در برابر وحشیگری یک رژیم آپارتاید مقاومت می کنند ایستاده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس