حجت الاسلام رئیسی

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ما به عنوان دستگاه قضا از خصوصی‌سازی حمایت می‌کنیم گفت: خصوصی‌سازی باید به افزایش تولید بیانجامد نه اینکه چرخ واحد تولیدی را خاموش کند.

به گزارش مشرق،   آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در شورای اداری همدان صمن قدردانی از مدیران استان و تلاش‌هایی که انجام می‌شود اظهار کرد: از کادر درمانی و پزشکان که در سراسر کشور مجاهدت و ایستادگی و صیانت از سلامت مردم تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه سفر ما به لحاظ شرایط کرونایی به همدان با تاخیر انجام شد اما خوشحالم که امروز در خدمت مردم این استان هستم گفت: توفیق بزرگ وحدت و انسجام هر منطقه‌ای زمینه برای توسعه آن منطقه است لذا با همه اختلاف سلیقه در همدان نیز انسجام و وحدت وجود دارد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه مدیر قبل از هر چیز باید خود را در محضر خداوند و پاسخگوی او بداند، کارآمدترین کنترل را خودکنترلی دانست و اظهار کرد: امروز بالاترین سخنی که در مواجهه با مردم می‌توان گفت این است که «حق با مشتری است» و احترام به مردم باید در صدر امور باشد، این محبت مرتبه‌ای از محبت‌الله است.

وی گره‌گشایی از مردم را بهترین تقرب به خداوند دانست و افزود: در نظام مدیریتی امیرالمومنین(ع) هم اعتماد و هم کنترل اصل است و با وجود اعتماد باید نظارت و کنترل هم صورت گیرد چون با نظارت اعتماد مستمر خواهد بود.

رئیسی با تاکید بر اینکه مردم نظام اداری کارآمد، کارگشا و گره‌گشا برای زندگی می‌خواهند گفت: امروز فضای کسب و کار در جامعه نیاز به تسهیل سرمایه‌گذاری و گره‌گشایی دارد که این مهم باید به دست مدیران محقق شود.

وی با بیان اینکه در نظام مدیریتی معتقدم حل مسائل را می‌خواهیم و تنها ارائه مطلب و مشکل به تهران و مرکز کفایت نمی‌کند بلکه باید دنبال ان رفت و کاملا مسئله را حل کرد گفت: بالاترین مرحله پیگیری امور «ما می‌توانیم» است.

رئیس دستگاه قضا با طرح این سوال که تحریم دشمن در صنایع دفاعی و هسته‌ای بیشتر بود یا تحریم امروز؟ اظهار کرد: برخی می‌خواستند ما در صنعت هسته‌ای و دفاعی پیشرفت نداشته باشیم در صورتی که نه تنها متوقف نشدیم که نوآوری‌های زیادی هم داشتیم.

غربی‌ها نمی‌توانند جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرند

وی با بیان اینکه آنهایی که به دنبال خنثی کردن تحریم هستند بدانند کارهای بسیاری در این حیطه قابل انجام است گفت: غربی‌ها مگر می‌توانند جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرند؟ هرگز.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازدید از یک مرکز تولید مواد غذایی در همدان گفت: این کارخانه در مواد اولیه و مالیات معوقه مشکل داشت، در حالی که مواد اولیه آن در سطح استان قابل تامین است که از مدیران دادگستری و استانداری حل مشکل این واحد را ظرف ۱۰ روز پیگیری کنند تا مجدد راه‌اندازی شود.

وی با طرح این سوال که چرا باید کارخانه بزرگ چندین سال تعطیل باشد گفت: امروز مسئله تولید بسیار مهم است و خصوصی‌سازی نیز بسیار اهمیت دارد اما دولت نیز نقش مهمی در هدایت، نظارت و حمایت دارد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ما به عنوان دستگاه قضا از خصوصی‌سازی حمایت می‌کنیم اما باید خصوصی‌سازی به افزایش تولید بیانجامد نه اینکه چرخ واحد تولیدی خاموش شود تأکید کرد: باید از فناوری و نوآوری کشورهای دیگر نیز استفاده کنیم، نگاه به پیشرفت کشورهای خارجی یک فرایند است و استفاده از تجربیات انها را مد نظر داریم اما نسبت به تجویزهای آنها باید دقت کنیم.

وی با بیان اینکه مراقب باشیم بیگانگان نمی‌خواهند ما در کشور به استقلال اصلی کشاورزی دست یابیم گفت: باید به دنبال استقلال کشاورزی برویم و مواد اولیه کشاورزی را خود تولید کنیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه ما باید از مدیران ریسک‌پذیر، شجاع، دارای روحیه جهاد و فرهنگ «ما می‌توانیم» حمایت کنیم افزود: دستگاه قضا نیز از این مدیران حمایت می‌کند.

زندان‌های ما باید آموزشگاه نیکی‌ها باشند

وی در خصوص زندان‌ها و زندانیان نیز گفت: در مسئله زندان‌ها علاوه بر کیفر مجرم وظیفه اصلاح مجرم را نیز داریم، زندان‌های ما باید آموزشگاه نیکی‌ها باشند که کارهای تحولی در این دوره شروع شده است.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه علاوه بر زندانیان آموزش قضات در امر روانشناسی و روانکاوی نیز مد نظر است گفت: اشتغال زندانیان و آسیب‌دیدگان اجتماعی نیز در دستور کار است که همگی می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

وی در خصوص مهاجرت نخبه‌ها به خارج از کشور نیز گفت: خروج حتی یک نفر نیروی نخبه و یک دانشجو از کشور نیز مهم است، اما باید در این زمینه پژوهش‌های بیشتری صورت گیرد.

رئیسی با بیان اینکه از ظرفیت علما و شهدای بزرگ دیگر استان که الگوی ما هستند باید استفاده کنیم افزود: امیدواریم برای رسیدن به عدالت، قانون عادلانه‌ساز و کارهای عادلانه و همه سازوکارها در نظام تلاش کنیم تا عدالت به کام مردم بیاید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    0 0
    بهتر شما در این پست بمانید و از سعید محمد حمایت کنید
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    0 0
    خصوصی سازی اولا باید واقعی باشه نه اینکه برفیقو دوستو اشنا ویا سیاسیسازی بشه. دوما میبایست مشروط بعدم تعطیلی وعدم فسادها و عدم تغییر کاربری باشه. خصوصی سازی نبایدناقض غرض =تولید . باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس