وعده مرکل برای حمایت از رژیم صهیونیستی در گفتگوی تلفنی با نتانیاهو

صدر اعظم آلمان در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی با این رژیم اشغالگر ابراز همبستگی کرده و حمایت برلین از آن را اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از "آر ان دی" آلمان، حدود یک هفته است که مناقشات بین رژیم صهیونیستی و فلسطین به شدت متشنج شده است.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در اقدامی یکجانبه در گفتگوی تلفنی با "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی حملات موشکی از نوار غزه که برای دفاع از مردم مظلوم این منطقه انجام می شود را به شدت محکوم کرده و با این رژیم اشغالگر اعلام همبستگی کرده و بر حق اسرائیل برای دفاع از خود تاکید کرد.

این خبر را "استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان امروز (دوشنبه) اعلام کرد.

مرکل با توجه به قربانیان غیر نظامی زیادی که این درگیری ها به بار آورده است ابراز امیدواری کرد که این درگیری ها در اسرع وقت پایان یابد.

صدر اعظم آلمان همچنین بر اقدامات قاطع علیه اعتراضات ضد صهیونیستی در آلمان که به زعم وی باعث گسترش نفرت و یهود ستیزی می شود تاکید کرد.

در این گفتگوی تلفنی نتانیاهم هم از مرکل برای عملیات دولت آلمان علیه نیروهای ضد یهود قدردانی کرده و مدعی شد: "حماس با شلیک موشک از مناطق غیر نظامی فلسطین و استفاده غیر نظامیان به عنوان سپر موشکی مرتکب یک جنایت جنگی مضاعف شده است."

مرکل و دیگر مقامات اروپایی در حالی به حمایت های یکجانبه خود از رژیم صهیونیستی ادامه می دهند که به گزارش سازمان ملل متحد بر اثر بمباران هواپیماهای اسرائیلی در غزه تاکنون منازل مسکونی بیش از ۲۵۰۰ فلسطینی ویران شده است.

سازمان ملل متحد امروز (دوشنبه) از ویرانی منازل مسکونی بیش از ۲۵۰۰ نفر از ساکنان نوار غزه خبر داد.

به گزارش این سازمان، تاکنون ده‌ها هزار نفر مجبور به ترک منازل خود شده‌اند و به اردوگاه‌های وابسته به سازمان ملل متحد پناه برده‌اند.

هلن اتنس-پترسون، رئیس سازمان پزشکان بدون مرز در غزه گفت که بمباران هفته گذشته غزه "فاجعه بار" بود. به گفته او شبکه آب، بهداشت، جاده‌ها و سایر زیرساخت‌ها به‌شدت آسیب دیده‌اند.

براثر بمباران‌ها آب لوله‌کشی بیش از ۱۰ هزار منزل مسکونی قطع شده است. به گفته رئیس سازمان پزشکان بدون مرز در غزه سوخت نیروگاه غزه رو به اتمام است و انتظار می‌رود برق این منطقه به‌زودی قطع شود که تاثیر مخربی بر تأسیسات بهداشتی و بیمارستان‌ها خواهد داشت.

تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به درگیری‌ها تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک نطق تلویزیونی گفت که "حملات ادامه خواهند یافت" و "حماس باید هزینه سنگینی بپردازد".

ارتشاین رژیم اشغالگر روز دوشنبه خبر از بمباران نوار غزه توسط ۵۴ جنگنده خود داد که در آن منازل مسکونی ۹ فرمانده ارشد حماس و همچنین ۱۵ کیلومتر تونل که بخشی از آن از مناطق غیرنظامی عبور می‌کند ویران شده‌اند.

منابع فلسطینی شمار کشته‌شدگان را بیش از ۲۰۰ نفر و زخمی‌شدگان را بیش از ۱۲۳۰ نفر اعلام کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اهبرخان IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    0 0
    عجوزه فرتوت. لب گوري بيماري خاركينسون داري برو يه جايي بتمرگ. نكر شيطان بر روي زمين

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس