نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰

یک اندیشکده آمریکایی می‌گوید کارزار انتخاباتی آتی احتمالاً بر رقابت سه‌جانبه میان [آیت‌الله] رئیسیِ محافظه‌کار، لاریجانی عملگرای سابقاً محافظه‌کار، و جهانگیری از چهره‌های اصلاح‌طلب متمرکز خواهد بود.

سرویس جهان مشرق - مؤسسه واشنگتن در گزارشی تحلیلی به بررسی و واکاوی پنج نکته درباره آغاز فصل انتخابات ریاست جمهوری در ایران پرداخت و نوشت:  چرخه انتخابات ریاست جمهوری در ایران شدیداً تحت نظارت شورای نگهبان قرار دارد. این نهاد قدرتمند حکومتی دوازده عضو دارد و صلاحیت کاندیداها را بر اساس معیارهای سختگیرانه مورد بررسی قرار می‌دهد.


مخاطبان گرامی، محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این گزارش، صرفاً جهت تحلیل و بررسی رویکردها و دیدگاه‌های اندیشکده‌های غربی منتشر شده است و ادعاها و القائات احتمالی این مطالب هرگز مورد تأیید مشرق نیست.


در این گزارش آمده است: شاید در نتیجه همین محدودیت‌ها بود که تنها ۵۲۹ نفر طی مهلت پنج روزه ثبت‌نام به وزارت کشور مراجعه کردند. در مقام مقایسه، این رقم ۱۶۳۶ نفر در سال ۲۰۱۷، ۶۸۶ نفر در سال ۲۰۱۳، ۴۷۶ نفر در سال ۲۰۰۹، و ۱۰۱۴ نفر در سال ۲۰۰۵ بود. اندکی پس از پایان مهلت ثبت‌نام، شورای نگهبان اعلام کرد که همه ثبت‌نامی‌ها به‌جز ۴۰ نفر به خاطر عدم ارائه حداقل مدارک لازم بلافاصله رد صلاحیت شده‌اند. شورای نگهبان فهرست نهایی نامزدهای مورد تائید را روز ۲۸ مه (۷ خرداد) اعلام خواهد و نام‌های بیشتری تا آن روز خط خواهند خورد.

سید ابراهیم رئیسی پیشتاز زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری است

این اندیشکده آمریکایی با اشاره به فروکش کردن هیجانات و گمانه‌زنی‌ها در خصوص ثبت‌نام نامزدها، نکاتی چند را در رابطه با انتخابات و پس از آن خاطرنشان ساخت و مدعی شد:

آیت‌الله ابراهیم رئیسی به نظر پیشتاز زودهنگام انتخابات خواهد بود. [آیت‌الله] علی خامنه‌ای رهبر ایران از ماه مارس ظاهراً در خصوص لزوم نامزد شدن رئیس قوه قضائیه علائمی ارسال کرده است. این امر در قالب توصیف ویژگی‌های مطلوب یک رئیس‌جمهور که با مشخصه‌های رزومه [آیت‌الله] رئیسی همخوانی دارند از طریق روزنامه کیهان طی ماه گذشته صورت گرفته است. حمایت تلویحی [آیت‌الله] خامنه‌ای از [آیت‌الله] رئیسی شاید موجب شده تا کاندیداهای برجسته محافظه‌کار نظیر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس از نامزدی در انتخابات خودداری کنند و قصد خود مبنی بر حمایت از گزینه رهبر را نمایان سازند. در خصوص برنامه هسته‌ای و روابط با آمریکا، [آیت‌الله] رئیسی از زمان کارزارهای انتخاباتی سال ۲۰۱۷ جندان درباره این مسائل سخن نگفته و ترجیح داده بر روی مسائل مرتبط با قوه قضائیه تمرکز کند. رویکرد او احتمالاً یک رویکرد محافظه‌کارانه خواهد بود، اما برای ارزیابی مواضع دقیق وی در خصوص هر یک از این مسائل هنوز خیلی زود است.

سید ابراهیم رئیسی پیشتاز زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری است

علی لاریجانی و دولت سوم روحانی

علی لاریجانی از طریق جلب حمایت پایگاه حامیان روحانی می‌تواند به‌ عنوان رقیب اصلی رئیسی پدیدار شود. رئیس سابق مجلس در میان عموم مردم جاذبه‌ای ندارد و خودش نیز فاقد یک پایگاه حمایتی قوی است ــ در حقیقت، برخی از ناظران امور ایران تأکید می‌کنند که خانواده او علیرغم برخورداری از پیوندهای قوی با روحانیون قم، عقب‌گردهای عمده‌ای طی چند سال اخیر داشته است. با وجود این، لاریجانی همچنان می‌تواند از طریق جذب عملگرایانی که نمی‌خواهند شاهد ریاست جمهوری [آیت‌الله] رئیسی باشند، خودش را به‌ عنوان یک کاندیدای بینابین مطرح کند.

حیات سیاسی لاریجانی داستان جالبی دارد و به جای آنکه به کارزار انتخاباتی وی ضربه بزند، می‌تواند به نفع او تمام شود. لاریجانی در ابتدا یک چهره محافظه‌کار بود و مذاکرات هسته‌ای سال ۲۰۰۴-۲۰۰۵ را به باد انتقاد گرفت، سپس یک دهه بعد به یک چهره عملگرا تبدیل شد و از مواضع روحانی در قبال برنامه جامع اقدام مشترک سال ۲۰۱۵ (برجام) حمایت به عمل آورد. این تغییر مواضع موجب شده تا برخی از نامزدها در قالب فعالیت‌های تبلیغاتی خود در رسانه‌های اجتماعی شعارهایی نظیر «لاریجانی همان روحانی است» و «دولت سوم روحانی» را سر دهند و در راستای نشان دادن پیوند منفی میان این کاندیدا و سیاست‌های روحانی، یک انسان دو چهره به نام «روحانیجانی» را به تصویر بکشند. با وجود این، اگر عوامل اردوگاه روحانی متقاعد شوند که لاریجانی رویکرد رئیس‌جمهور را دنبال خواهد کرد، چنین تبلیغاتی ممکن است نتیجه عکس دهند.

سید ابراهیم رئیسی پیشتاز زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری است

جهانگیری احتمالا گزینه اصلی اصلاحات خواهد بود

اصلاح‌طلبان در تلاشند تا با رد صلاحیت‌های احتمالی مقابله کنند. جبهه اصلاح‌طلب تصمیم گرفت چندین نامزد را در جریان مهلت ثبت‌نام معرفی کند، زیرا می‌دانست که شورای نگهبان بسیاری از آنها را رد صلاحیت خواهد کرد و امیدوار بود که حداقل چند نفر از آنها اجازه یابند در انتخابات حاضر شوند. آنها در راستای انتخاب نامزد اصلی خود شاید منتظر پایان روند بررسی صلاحیت‌ها بمانند. برجسته‌ترین چهره ثبت‌نامی آنها اسحاق جهانگیری معاون رئیس‌جمهور است که فی‌نفسه یک اصلاح‌طلب محسوب نمی‌شود، اما توسط جنبش اصلاحات به‌ عنوان یک کاندیدای اصلی پیشنهاد شده است. با این وجود، محافظه‌کاران پیشاپیش به یک پیروزی در مواجهه با اصلاح‌طلبان دست یافته‌اند: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه روحانی برای انتخابات ثبت‌نام نکرد که دلیلش احتمالاً پیامد رسوایی «فایل صوتی ظریف» بوده است.

احتمال رد صلاحیت احمدی نژاد

احمدی‌نژاد و دیگر نامزدهای نظامی به نظر یک چالش کوچک‌تر قلمداد می‌شوند. شورای نگهبان احتمالاً امسال نیز همانند سال ۲۰۱۷ احمدی‌نژاد را رد صلاحیت خواهد کرد. دیگر مقامات نظامی و وابسته به سپاه نظیر سعید محمد، حسن دهقان وزیر سابق دفاع، علیرضا افشار فرمانده اسبق بسیج، و محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه ــ اقبال کمتری خواهند داشت. [سردار سرلشگر] حسین سلامی فرمانده کنونی سپاه پیشاپیش گفته که سپاه طبق سیاست رسمی خود علناً از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کند.

سید ابراهیم رئیسی پیشتاز زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری است

مسیر پیش رو

در بخش دیگری از این گزارش به پیشینه انتخابات ایران و اینکه کارزار انتخاباتی در انتخابات پیشین حائز اهمیت بود اشاره شده و آمده است: پیروزی حسن روحانی در انتخابات سال ۲۰۱۳ در پی آن بود که او به مردم گفت که نه فقط سانتریفیوژهای اورانیوم، بلکه چرخ اقتصاد نیز باید بچرخد؛ احمدی‌نژاد با تأکید بر مضامین عوام‌پسندانه «مقاومت» در سال ۲۰۰۵ پیروز شد؛ و محمد خاتمی در سال ۱۹۹۷ به لطف سفرهای فراوان با اتوبوس به گوشه و کنار کشور و سخنرانی در جمع دانشجویان پیروز انتخابات شد. هیچکدام از این کاندیداها در بدو امر محبوبیتی نداشتند و هیچکس در داخل و خارج پیروزی آنها را پیش‌بینی نکرده بود.

سیاست خارجی ایران تحت تأثیر نتیجه انتخابات خواهد بود

اندیشکده واشنگتن در پایان گزارش خود تصریح کرد: تبلیغات انتخاباتی به طور رسمی روز ۲۸ مه آغاز می‌شوند، اما کاندیداها طی روزهای پایانی هفته جاری به محض خروج از محل ثبت‌نام حمله به یکدیگر را آغاز کردند. اگرچه رئیس‌جمهور بعدی همچنان در درجه پایین‌تری از رهبر قرار خواهد گرفت، اما می‌توان بحث‌وجدل‌های داغ میان نامزدهای نهایی و حامیانشان را انتظار داشت، چرا که طرف پیروز می‌تواند سبک سیاست خارجی تهران را طی چند سال آینده تحت تأثیر خود قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 125
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 121
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    انشاالله که سید ما، رئیس جمهور ماست
    • دانشجوی شریف IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      رئیسی اصلح است و ان شا ... با اقتدار رئیس جمهور خواهد شد .
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      67 49
      پیروزی رئیسی=نابودی اسرائیل
    • یه آدم عادی IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      25 21
      از مقایسه غیر قابل انتشار ها با منتشر شده ها میشه فهمید کی پیش تازه
    • یاسر RU ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      19 11
      این اندیشگده زمانهای دیگه هم حرف میزنه ها یک وقت الان چون موافق ادای سیاسی شما حرف میزنه منبع معتبر هست؟
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      42 35
      من دوره قبل رای ندادم. چون از پروفایل مردم معلوم بود روحانی رای میاره. اما امسال حتما رای میدهم و رای من سید محرومان خواهد بود. امیدوارم آقایان جلیلی و رضایی و محمد هم در دولت بعدی باشند و به رئیسی کمک کنند.
    • یکی IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      22 21
      خب امثال شما رای ندادن که روحانی سر کار اومد
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      31 44
      ملت خواهان احمدی نژاد هستند
    • در جواب «یکی» IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      12 17
      وقتی قضیه اکثر الناس لا یعلمون هست و مردم فریب خورده دیگه نمیشد کاری کرد. اما امسال فرق می‌کنه. یک عده به اشتباه خودشون پی بردن و پشیمونن . امسال همه باید اشتباهشون رو با رای درست جبران کنن. ما هم که قشر ساکت بودیم دیگه ساکت نمی‌مونیم
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      21 29
      فقط محمد! جلیلی و رئیسی هم عالین ولی بنظرم محمد گزینه نهایی بهتریه. آقای رئیسی اصلا نباید در معرض اهانت باشن یا خدای ناکرده تصویر خوبی که مردم از ایشون دارن خدشه دار شه. پس بهتره بعد از اجماع ، آرا رو بریزن در سبد سعید محمد. جلیلی هم که عشقه خداییش ولی بهتره که یا معاون اول بشه یا وزیر امور خارجه. گرچه با قابلیت های جلیلی معاون اولی بهتره
    • IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      28 6
      چنانچه قرار است جبهه متحد متعهدان و وفاداران به انقلاب و عزت و تعالی کشور و مردم وفادار . جناب حجت الاسلام حاج آقا رئیسی بعنوان کاندبد و انشاءالله رئیس جمهوری آتی ایران معرفی و انتخاب شوند . تقاضا داریم که ایشان از وجود جناب سردار دکتر سعید محمد بعنوان معاونت اول خویش برگزینند تا این یار لایق و شایسته در کنار ایشان بسهم خویش جهت رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی و مد نظر رهبر معظم انقلاب و عموم مردم صبور و مقاوم ایران هم هست که بارها تذکر و عنوان فرمودند . با توجه به لیاقت و شایستگی که از خود بجا گذاشته و بعنوان یک جوان کاردان و کارشناس اقتصادی اجتماعی فرهنگی سیاسی . بیشتر و موثرتر ایفای نقش نماید و به یکی از سرآمدان و نمونه یک جوان شایسته و انقلابی در آتیه کشور در عرصه جهانی معرفی و موثر واقع شود و افتخار بیافریند . انشاءالله
    • علی IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      15 5
      حتما اقای رییسی به خاطر مقبولیتشان رای میاورند و بساط جاسوسی و وطن فروشی و اختلاس و رانت و لبخندهای ظریفانه جمع خواهد شد. و ان شالله بعد از انتخابات فرقه برجامیون راهی زندان بشوند.
  • DE ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    72 8
    تبلیغات آمریکایی ها برای لاریجانی؟ منظور از «عملگرا» چیست؟ این عمل جناب لاریجانی در دوره طولانی ریاست بر مجلس چه بوده است؟ یک سوم نمایدنگان دوره قبل پرونده قضایی دارند. «عمل» این جناب «عملگرا» چی بود؟
    • DE ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      9 0
      عملگرا یعنی عملی یعنی بیشتر عمل میده تا شعار البته برای رفیق رفقاش سود میاره
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    98 61
    دلم روشنه آقای رییسی رای میاره
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      45 6
      منم 4 سال پیش دلم روشن بود تمام دوستان و اطرافیانم هم به ایشون رای دادن و لی با کما تعجب روحانی از لپ لپ زد بیرون از خدا میخوام به اون 13 میلیون عقل سلیم عطا کنه
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      12 11
      چه فرقی داره به حال ملت این بنده خدا رو هم دارن خراب میکنن
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    9 42
    مناظرات دو به دو انجام شود و یا بصورت گروهی به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم کشیده شود رضایی رئیس جمهور ایران خواهد ش
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      32 7
      با نمک‌ بود
    • RO ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      3 14
      شک نکن رضایی رییس جمهوره
    • جهانی IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      8 0
      فقط خنده
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    14 61
    رضایی را جدی بگیرید تنها کسی که به اقتصاد مسلط هست رضایی هست و الان مشکلات ملت اقتصادی است بخت بالایی داره
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      30 12
      برای وزارت اقتصاد هم میشه گزینه خوبی باشه اگر هدف خدمت باشه که انشالله هست
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    12 33
    رییسی رییس جمهور محسن رضایی معاون اول سعید محمد وزیر صمت رستم قاسمی وزیر نفت ضرغامی وزیر فرهنگ محمد خوشچهره رییس برنامه و بودجه
    • حامد IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      27 3
      سعید محمد رییس جمهور+کابینه هم تمام کسانیکه مثله حاج قاسم یک روزی در گمنامی مشغول خدمت بودند... الان دیگه وقتشه یکسری از حاج قاسم ها دیده بشن تا مردم امید پیدا کنند و به یقین قلبی برسن که صبر و تحملشون و اینهمه فداکاری و شهید دادن و... ارزششو داشته
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    12 34
    رضایی جدی ترین کاندید ریاست جمهوری است حالا میخواد اندیشکده آمریکایی بنویسه خواه ننویسه الان مردم دنبال کسی هستند مشکلات اقتصادی را براش طرح داشته باشه
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    35 25
    انشالله که سید بزرگوار پیروز وبه داد مظلومان میرسد ولی برخورد با خائنین فراموش نشود
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    6 28
    رئیسی رئیس جمهور، محسن رضایی معاون اول، سام مهدی ترابی وزیر امور خارجه، نمکی وزیر بهداشت کابینه مورد علاقه من
  • NL ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    71 23
    رای ما سعید محمد کسی که همه جا از داخل و خارج می خواهند نادیده اش بگیرند.
    • US ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      43 18
      سعید محمد عالیه حرف نداره. اما این دفعه باید هر طور که شده دولت را از دست نااهلان پس بگیریم. تکلیف غرب پرستهایی که زیر نقاب اصلاح طلبی مخفی شده اند که کاملا معلومه. اما متاسفانه باندهای مافیایی اصول گرا هم از سعید محمد خیلی می ترسند و با کارشکنی هایی که شروع کرده اند شانس سعید محمد را کاهش می دهند. فعلا چاره ای جز حمایت از آیت الله سید ابراهیم رئیسی نداریم. درسته که باندهای مافیایی اصول گرا به طمع پست و مقام و سهم خواهی از آیت الله رئیسی حمایت کرده اند اما ان شاء الله سید پس از پیروزی آهن گداخته به دستشان نزدیک خواهد کرد تا بفهمند که بیت المال بخشیدنی نیست.
    • حامد IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      0 0
      وقتی به دعوت اونا میاد و جلسه هم می ذارن، یعنی آهنی در کار نیست.
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    19 3
    اقای روحانی. شما قبلا گفتید. تحریمها بالمره. میروند .. اما نرفتند .....جان ما این دفعه. بدون مره میروند
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    7 30
    تحریم انتخابات توسط گروه های سیاسی وجود ندارد جز آقای احمدی نژاد که اعلام کرده اند اگر تأیید صلاحیت نشود، انتخابات را تحریم می کند. در واقع غیر از آقای احمدی نژاد هیچ گروه سیاسی دیگر چنین حرفی را نگفته است .....کلاهتون بندازید بالا که سال ها از معجزه هزاره سوم و ملیجک درگاه سلطانی چگونه دفاع کردید و یا دم فرو بستید...به جای نقد و تحلیل دیگران در یک مقاله صاحب تفکران خودتان را نقد کنید....سپاس
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      27 9
      ملیجک ودلقک خیمه شب بازی ممل خاتمیه
  • US ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    34 4
    رکورد جهانی پر رویی تا صد سال آینده فقط و فقط مال خود جهانگیری هست و بس.
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    6 30
    محسن رضایی شانس اول انتخابات ۱۴۰۰ هست جناحهای سیاسی شکست خوردند مردم دنبال کسی هستند که بتونه مشکلات مالی و مسکن و خورد خوراک آنها را حل کنه
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    7 27
    انشالله دکتر رضایی رئیس جمهور خواهد شد سعید محمد معاون اول و آقای رئیسی هم میرود همون قوه قضائیه که تخصص دارد .لاریجانی هم بازنشسته خواهد شد
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    25 7
    #لاریجانی_روحانی_دیگر_است #دولت_نهم_هاشمی
  • سید IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    33 22
    ان شا الله رئیسی تا1408
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    40 74
    رای ما فقط دکتر احمدی نژاد ولا غیر
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      30 32
      هزار تا لایک
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      23 23
      احمدی نژاد از یک چهره انقلابی سابق امروزه به یک شیطان صفت تمام عیار تبدیل شده ولی هنوز خیلی از مردم نمیدانند...
    • IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      18 14
      اگر صلاحیت احمدی نژاد احراز بشه قطعا رئیس جمهور میشه
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    30 38
    چو بیشه تهی ماند از احمدی نژاد دیگران بیایند از ره دلیر
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      3 14
      احمدی جن گیر؟!
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      19 17
      احمدی‌نژاد فعلی ته تهش قورباغه بیشه است نه چیزی بیشتر
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    21 3
    بنظرم افرادی چون لاریجانی و جهانگیری و رضایی طی ۴۰ سال مسولیت اگر کار می توانستند انجام دهند مردم اثرات آنرا می دیدند لذا جایی در دولت آینده ندارند مردم از چهره ها ای که تاکنون مسولیت اجرایی داشته اند خسته شده اند
  • امیر IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    12 21
    بله ما هم معتقدیم که هیچ کس نمی تواند با آقای رئیسی رقابت کند از الان پیشاپیش به ایشان و کسانیکه که به ایشان رای می دهند تبریک می گوییم ولی انصاف چیز دیگری است ان هم جای خالی دکتر احمدی نژاد که پیشاپیش رد صلاحیت شده یقینا با وجود دکتر پیش بینی امکان نداشت ورکورد حضوری پنجاه میلیونی را ثبت می کردیم. ولی با همه این احوال ما هم در صورت انتخاب جناب آقای رئیسی ناراحت نیستیم ولی احمدی نژاد گل دیگری است که بسیار خوشبو وبا میممنت است کابوس ناپاکان
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    16 3
    اصلاح طلبان دزد وطن فروش را به زباله دان خواهیم فرستاد چیزی که مردم می خواهند بهبود اقتصاد خنثا سازی تحریم ها نه رفع تحریم اینها در اولویت هستند جوان های زیادی داریم که باید خانه و زندگی تشکیل دهند
  • حسام IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    28 16
    نباید احمدی نژاد را رد صلاحیت کنند ما مردم ایران خیری از چپ و است وآمریکا وانگلیس ندیدیم. چشم امید ما فقط به احمدی نژاده نمی خواهیم مدینه فاضله برایمان بسازه می خواهیم ببینیم رئیس جمهور ما کنار سفره نان وپنیر نشسته با نان خالی مثل ماست. احمدی نژاد برای همیشه در قلب مایی چه رییس جمهور بشی چه رییس جمهور نباشی.
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      1 13
      سال۹۱رو یادت رفته؟
    • IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      12 3
      احمدی نژاد از جنس مردمه تو کل دوران کاریش هیچ ایرادی نتونستن ازش بگیرن به جز لحن حرف زدن و تیپش.احمدی نژاد کسی بود که جواب اعتماد مردم رو داد
  • علی IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    22 7
    خب احمدی نزاد رو هم که خیالتون راحته تایید نمیشه، بله دیگه
  • محمد IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    8 1
    رییسی از جنس مردم می خواهیم هیچ رییسی را در هیچ سطحی نمی تونیم ببینیم پشت درهای بسته اند تازه از چند در عبور کنی به منشی اش میرسی که میگه رئیس جلسه داره. منشی یک کلمه بلده ماشین وار تکرار میکنه تو جلسه است در تمام ایام سال ودر تمام اوقات روز جل الخالق
  • کارشناس IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    17 18
    رئیسی نباید کاندید میشد. فعلا او مشکل تحریم دارد . او میخواهد ملت را از تحریم نجات دهد یا خود را از لیست تحریم خارج سازد؟
  • وحید IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    12 3
    امروز بعد بیست ونه سال خدمت معلمی با مدرک فوق لیسانس ومعلم ابتدایی فیش حقوقی ام با افزایش بیست وپنج درصدی را گرفتم دریافتی ام حدود چهارونیم میلیون بیست ونه سال آموزگاری با مدرک فوق لیسانس من وامثال من دیگه زندگی را باختیم از این پس هم اافزایش حقوق نیز برای من فایده ای نداره ولی ظلم در حق من معلم را نه رییس جمهوری می بینه ونه مردم فقط هر از چند گاه لباس کهنه ما را حمل بر بی شخصیتی ما می کنند. آقای رییسی احمدی نژاد روحانی وحتی مردم هم نمی دانند که معلم ابتدایی کیه وکجاست برای حمایت از من معلم مباشر در تدریس حقوق مدیر ومعاونان بیشمارش را اضافه می کنند وگزارش می دهند که متوسط حقوق آموزش وپرورش افزایش یافت. نوش جانشان ولی دود این بی اعتنایی به چشم همه مردم می رود .خدا حافظ آموزش دانش آموزان
    • محمدجواد IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      1 9
      آه. من هم مثل شما زندگی را باختم. به دنیا آمدنمان اشتباه بود برادر
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    16 4
    آمریکایی ها به شدت برای تاثیر گذاری بر انتخابات ایران فعال شده، اما خودشان روسیه، چین و ایران را متهم به دخالت در انتخابات آمریکا می کنند.
  • مجتبی IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    3 3
    تمام مسئولین مشکلات ۴۰ ساله ایران اسلامی کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ شده اند. چهره های تکراری که تحت پوشش شدید رسانه ای هستند.اما رای ما امید ایران یعنی سعید محمد است، که بر قلب های مردم حکومت می کند، نه بر کاغذپاره ها...!
  • کسری BG ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    5 1
    از نظر من فقط اصلاح طلب ها نباید رئیس جمهور بشن. حتی لاریجانی هم بشه رئیس جمهور باز کمتر از روحانی و اصلاح طلبا میتونه گند بزنه. اصلاح طلبا خواستار نابودی ایران هستن. بهترین گزینه برای ریاست جمهوری یک شخص نظامیه. آقای رئیسی هم که هر چقدرم خوب باشه ( که میدونیم هست) قشر خاکستری بهش رای نمیده. آخه چرا نمیخواید اینو بفهمید. اگه میتونید یه کاری کنید که عموم جامعه بهش رای بدن خب مشکلی نیست ولی در این زمینه کار خاصی انجام نشده. آدم که فقط نباید به خودش نگاه کنه. حالا چون شما عاشق آقای رئیسی هستی دلیل نمیشه که بقیه هم خوششون بیاد. باید ار جبهه انقلابی کسی بیاد که نسبت به بقیه بهتر بتونه قشر خاکستری رو جذب کنه.
    • حامد IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      0 1
      یادتون نره فقط خاتمی رسما اصلاح طلب بود! گول مواضع ظاهری لاری جانی رو نخورید!
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    5 12
    برای این هم هاله نور گذاشتید ؟!
  • صادق IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    7 0
    اللهم اشغل الظالمین بالظالمین
  • امروز تکرار دیرو IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    0 1
    امروز تکرار دیروزه این بیان ساده تاریخ وعلم سیاست است برای سیاستمداران با مشاهده حمایت بیدریغ پیروان مکتب اهل بیت النبی از ایوبی ها چه اتفاقاتی رغم خورد؟
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    10 25
    خدا به خیر کنه ایشون بیاد کل اینترنت فیلتر ، کل جامعه محدودیت کلا ملت فیلتر میشن
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      14 7
      احمق های زودباور. تلگرامو که روحانی ولاریجانی فیلتر کردن ورا حرف مفت میزنی. خبر فیلتر اینستاگرام هم یه خبر جعلی برای تخریب رئیسی بود. خیلی ساده اید
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    20 15
    فقط احمدی نژاد مابقی توان اداره شهرداری رو هم ندارن
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    8 8
    رئیسی برو توو میدون،دیگه بسه فریدون/ابراهیم بت شکن، کلید و قفلا رو بشکن/اگه رئیسی رئیس جمهور بشه محسن رضائی و جلیلی و محمد و بقیه انقلابیون توو تیمشن...
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    5 5
    خخخخخخخخخخ لاریجانی وجهانگیری . اونا هم سیستم انتخابات مارو شناختن ومیدونن که چه کسی رو قراره بیارن سرکارشورای نگهبان چشمت روشن
  • FR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    0 1
    مضامین عوام پسندانه مقاومت ! .مرگ بر امریکا چه نوع مواضعی ست ؟
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    2 8
    رضایی قویترین چهره برای انتخابات ریاست جمهوری هست .ولی باندهای قدرت و مطبوعات و جناحهای چپ و راست نخواهند گذاشت کسانی مثل رضایی و محمد که در ورای آنها جا نمی گیرند رئیس جمهور بشوند و باید قواعد بازی آنها را رعایت کنند تا حداقل در دولت پستی بگیرند
  • صرفا جهت اطلاع IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    8 7
    بابا این رئیسی رو ریس جمهور کنید تموم شه بره ...
  • saeed IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    1 6
    حالا وقتی پزشکیان یا لاریجانی رئیس جمهور شد، به اون دروغگوایی که میگن رئیسی رو می خوان بکنن رئیس جمهور، چی نثار باید کرد.
  • DE ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    4 0
    خنده داره لاری جانی و جهانگیری چه کسانی مردم هنوز خرابکاری هاشون و یادشون نرفته
  • DE ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    18 12
    رئیسی کاش نمیومد، انسان با شرافتی و قدرتمندی است در جایگاه قضایی، اما برای ریاست‌جمهوری سعید محمد آن جوان انقلابی بهترین است با مدیریت درجه یک
    • DE ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      0 3
      برادر بزرگوار سعید محمدشخصی فنی و امین است وزارت صمت بزرگترین وزارت صنعت و معدن و تجارت را ایشان میتواند بهتر از همه اداره کندبیشترین ثروت و رانت اینجا نهفته است که ایشان اهل رانتخواری نیست...
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    7 24
    پیام منو چرا منتشر نمیکنی رئیسی اینکاره نیست فقط ترکیب رضایی و محمد میتونه برای ایران پیشرفت را به ارمغان بیاره
  • ناشناس IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    6 1
    بی رقیبترین انتخابات تا بحال خواهد بود.
  • شاهين GB ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    9 8
    فقط احمدي نژاد احمدي نژاد بايد تاييد بشه و مردم اون موقع تو دهن همتون ميزنه و دكتر احمدي نژاد رو انتخاب ميكند و اگر تاييد نشد يعني عدالت نيست و قانوني نيست و همه بايد تحريم كند نرن راي بدن
  • پوریا IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    1 3
    خام این حرف ها و نظرسنجی ها نشوید ، سبد آرای هر کاندیدا ممکن است با هر حرف و خبر و شایعه تغییر کند، اصلاح طلبان و غربگرایان استاد دوقطبی سازی و موج سواری و شگردها و جنگ رسانه ای هستند ،
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    10 0
    احتمالا یارو احمدی نژاد رو نمیشناسه
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    7 1
    دماغ جهانگیری رو از این زاویه ندیده بودیم پینیکیویی شده واسه خودش از بس دروغ گفته :)
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    1 7
    اقای رئیسی دوستت دارم . رئیس جمهور شوی همه واکسن می شوند . در چین بیش از ۸۰ درصد افراد ۱۸ ساله و بالاتر اولین دز را دریافت کرده‌اند. و ما اندر خم یک کوچه ایم . . هنوز ایران دو درصد . فقط مدیران ما ادعا دارند . طبل های بلند اواز و میان تهی .
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    4 9
    رئیسی نه اصول گرای اصطلاحی است و نه اصلاح طلب اصطلاحی . رئیسی یک ارزشگرای مصلح اجتماعی است . هیچ گروهی حق ندارد خودش را به رئیسی بچسباند و سهم خواهی کند . ایشان کاندیدای ملت هستند . تمامی ملت .
  • مجید IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    8 1
    چهار سال پیش هم همینا رو گفتید و مردم را الکی دلخوش کردید آخرش چی شد ؟
  • حمید خالقی IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    6 10
    ان شاءالله ریسی با رآی بالاریس جمهور کشور ما خواهد بود و از دکتر سعید محمد دکتر جلیلی تو کابینه دولت استفاده خواهد کرد ان شاءالله کشور ما ا انتخاب درست مردم نجات پیدا میکنه و به سی سال حکومت اصلا طلبان و قدرت طلبان پایان میدن
    • IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      3 9
      چرند نگو . رییسی اصلا سعید محمد را نمی شناسد . جلیلی هم یار رهبر و احمدی نژاد است .
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    7 2
    اگه رئیس جمهور نداشته باشیم چی میشه؟؟
    • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      4 0
      باید نخست وزیری شویم
  • محمد IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    10 1
    تایید امثال جهانگیری و رد آقای احمدی نژاد یعنی شما فاتحه خوانده ای برای جمهوریت؟
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    5 4
    البته یک چیزی را فراموش نکنید . اگر احمدی نژاد نیاید ، افراد زیادی رای نخواهند داد . و اگر بیاید ، حتما رای کامل ایران را می گیرد .
  • آرش IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    1 5
    چرا مفسدان اقتصادی و دزدان بیت المال از آمدن رئیسی در هراسند؟
    • حامد IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      1 0
      آره خیلی! همینه تو نظرسنجی هاشون اوله و عکسش رو درشت چاپ می کنن!
  • اردشیر IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    3 4
    مرد میدان, سید محرومان, امید تولیدکنندگان, کابوس مفسدان فقط و فقط سید ابراهیم رئیسی
  • احمدرضا IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    4 0
    مواظب دار و دسته اکبر طبری باشید
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    3 2
    سروری از نسل احمد امدست / نور ایمان شور وحدت امداست/ ای مسلمان بعد از این شادی بکن/ سید مصلح به منظر امدست / نور تقوا از جبینش منکشف/ در هماورد همچو حیدر امدست /
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    11 4
    تتلو کجاست مشاوران سید
  • ابوالفضل IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    8 4
    عجب انتخاباتی که نتیجش از قبل معلومه
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    7 3
    سعید محمد حامی بورس
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    4 2
    تا الان که تو نظر سنجی های طیف شما ، احمدی نژاد اول بود . در ضمن شورای نگهبان خیلی بی در و پیکر است که امثال شما می توانید به ان نفوذ کنید و جاسوسی کنید ؟؟؟ درسته ؟؟؟
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    1 1
    ان شا الله یکی از کاندیداهای انقلابی پیروز میدان باشند مشکلات در زمینه های جمعیت،تولید و اقتصاد، فرهنگ و غیره روی هم تلنبار شدند و استمرار تفکر حاکم بر دولت فعلی در دولت آینده با انتخاب لاریجانی یا جهانگیری کشور رو با بحران های سیاسی امنیتی اقتصادی و فرهنگی رو به رو خواهد کرد
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    6 1
    لاریجانی جادوگر میدان است مواظب باشید دقیقه 90 ناک اوت میکند
    • ح IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      5 0
      جهانگیری هنوز سیر نشده
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    3 5
    این بنده خدا رو خراب نکنید
  • سیدمهدی IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    3 3
    عجیب یادسال ۷۶ میفتم این روزا اون سالم همه ناطق روبرنده میدونستن رییس یکی ازقوا بود تلویزیون و سخنرانان نمازجمعه همگی به طرفداری مستقیم ازناطق میپرداختن گل اقا هم بااون تیترش که خاتمی مینیسویم وناطق خوانده میشه تیراخر رو زد الان هم همون شده وبه عنوان یه بی طرف میگم واس اقای رییسی این خوب نیس
  • NL ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    15 3
    خبر دست اول اینه که مافیای لاریجانی ها بشدت دنبال حذف سعید محمد هستن.چون میدونند با وجود سعید محمد نمیتونند به هدفشون برسند تا با دوقطبی سازی هایی که با کمک غربگراها و رسانه های معاند مثل سعودی نشنال میکنند شخصیتی مثل جناب رئیسی رو بکوبند و مثل سال 96 با فریبکاری جریان انقلاب رو شکست بدند.لاریجانی تکرار روحانی انگلیسی است.انقلابی ها هوشیار باشند مملکت رو به فنا ندهند این باند نفوذی.این انتخابات پیچ سرنوشت سازیه.نشون بدیم امام خامنه ای تنها نیست...کلیپ ثبت نام لاریجانی القا کننده به تخت نشستن راس مافیاست با آهنگ فیلم the king
    • وحیدی IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      0 22
      اگه زحمات همین خاندان لاریجانی نبود الان باید به بایدن میگفتی آق دایی آره عامو برو کلش بازی کن و سیاستو ببوس خاندان لاریجانی امین مردم و مراجعند پس بیخودی حرفهای دوزاری پایگاهو تو این خبرگزاری آلوده نزن.
    • DE ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      2 2
      برادر بزرگوار سعید محمدشخصی فنی و امین است وزارت صمت بزرگترین وزارت صنعت و معدن و تجارت را ایشان میتواند بهتر از همه اداره کندبیشترین ثروت و رانت ایجا نهفته است که ایشان اهل رانتخواری نیست... . وقت ایشان را به مسابل سیاسی تلف نکنید.
  • NL ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    1 0
    امریکایی ها هم تو نظر سنجی ها شون احمدی نژاد را لحاظ نمی کنند و رد صلاحیت می کنند.
  • ایرانی IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    8 0
    سلام حالم از لار... ها به هم می خوره ، جهانگیر ی کار بلد است ولی بیشتر دزدا و حقه بازها اطرافش هستند من احمدی نژاد را دوست دارم ،ولی متاسفانه کمی تند رو است ، مثلا یکی از خوبیهای احمدی نژاد، مسکن مهر بود ، یکی دیگه مخالفت شدید او با اشرافیت خانوادگی در ایران بود ولی همین تند روی باعث بی اعتمادی قشر زیادی از مردم به او شد از طرفداران آقای رئیسی خواهش میکنم که از تاریخ انتخابات گذشته عبرت بگیرند و خیلی شلوغ نکنند . رئیسی انسان با خدا و اهل کار و تلاش و خیلی صداقت دارد خدایا مردم خیلی مشکلات دارند خودت کمک کن که دلمان به طرف چه کسی بره
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    4 7
    اگه این اندیشکده رو قبول دارید لطفاً سایر برررسی های انجام شده توسط این اندیشکده رو هم بررسی بفرمایید. البته نمی کنید این کارو. چون جناح براتون مهمه. میدونید، مشرق باعث شد من تصمیم به شرکت در انتخابات بگیرم و حتماً به لاریجانی رای بدم. چون این کشور به عقلانیت نیاز داره.
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      2 4
      با وجود امثال شما معلومه وضع کشور بهتر از این نمیشه. تعطیل کامل. تنها چیزی که نداری عقل و فهم و شعوره. حرف از عقلانیت نزن
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      2 5
      حالا چرا داری میسوزی؟! رئیسی خاری در چشمان دشمنان
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      0 0
      در جواب ۱۱:۳۱... مودبانه نظر دادم. شما هم مودبانه پاسخ بده.
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    9 2
    فقط دکتر سعید محمد
  • احمد IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    3 1
    مشرق جان میشه از این خوشخیالی ها بیرون بیایی،اسحق و علی فیلسوف خطرناکنند
  • مرصاد IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    2 0
    طبق فرمایش امام عزیز ؛ میزان ، حال فعلی افراد است ! ما احمدی نژاد دولت نهم را تایید میکنیم ، نه احمدی نژاد فعلی را !!
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    4 0
    منبع نظرسنجی تون اندیشکده آمریکایی ها؟! همون هایی که سایه نظامیان خصوصا سپاه را با تیر میزنن ضمن احترام و ارادت به آیت الله رئیسی ولی فکر میکنم یک دسیسه است تا نظرسنجی معتبر..تقابل رییسی و لاریجانی و جهانگیری به نفع اصلاح طلبها به پایان میرسه مثل دوره قبل! این دوره بخشی از آرا قبلی رئیسی هم به سبد لاریجانی ریخته میشه خود دانید
    • حامد IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      0 0
      گوش شنوا بود، این همه تعدد نامزد نمی داشتیم!
  • یوسف IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    0 2
    فقط محسن رضایی برنامه دارد بعقیه فقط اومدن شانسشون رو امتحان کنن
  • نیما محجوب IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    1 1
    به نام خدا .از مردم عزیز ایران خواستارم با مشارکت حداکثری و انتخاب رییسی آینده ساز کشور بشوند . تو رو خدا به جهانگیری و لاریجانی رای ندید.
  • IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    1 1
    معلومه که رئیسی رای میاره همینایی که الان به رائیسی رای میدن بعدا پشیمون میشن
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    0 0
    یقین دارم اینایی که از رییسی حمایت میکنن بعضیاون همون نون خورای نظامن که مامور شدن این کامنت ها رو بزارن.مردم احمدی نژاد رو میخان و امید وارم با رای ندادن اعتراض خودشون رو نشون بدن .البته هرچند رای دادن ویا ندادن مردم هیچ اهمیتی برای اینا نداره.
  • مجید IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    0 0
    فقط خدا. دنیا قدرت ثروت تمام می شود. خوشبحال آنهایی که در فساد این جناح و آن جناح نیستند.
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    مشرق دقت کردی عکس اولی چقدر جالبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس