کد خبر 1220250
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
وزیر خارجه سعودی: باید به یک توافق طولانی‌‌مدت و قوی‌تر با ایران رسید

وزیر خارجه سعودی در اظهار نظری تاکید کرد: معتقدیم که منطقه شاهد ثبات نخواهد بود مگر اینکه به دغدغه‌های کشورهای منطقه پرداخته شود.

به گزارش مشرق، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی در گفتگویی با العربیه، درباره ایران ادعاهایی را تکرار کرد و مدعی شد که ثبات در منطقه بدون رسیدگی به دغدغه‌های کشورهای منطقه و از بین بردن نگرانی‌هایشان نسبت به رفتارهای ایران، میسر نخواهد شد.

وزیر خارجه سعودی با اشاره به افزایش سطح غنی سازی ایران گفت: این مهم است که جامعه ‌بین‌المللی به یک توافق طولانی‌مدت و قوی‌تر برسد. همچنین باید به مساله موشک‌های بالستیک و دخالت‌های منطقه‌ای پرداخته شود!! 

بیشتر بخوانید:

ریاض: باید توافق هسته‌ای ایران، طولانی‌تر و مستحکم‌تر باشد

وزیر خارجه سعودی ادامه داد: راه‌حلی هم بهتر از حضور خود کشورهای منطقه که به طور مستقیم از این تهدیدها متأثرند، بر سر میز مذاکرات نیست.

فیصل بن فرحان در بخش دیگری از سخنانش درباره تنش‌های موجود در فلسطین هم  قیافه حق به جانب گرفت و در حالی که ریاض حمایت‌های پنهان و آشکاری از رژیم صهیویستی دارد، گفت:  ریاض بر حق تاسیس دولت فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ که قدس شرقی پایتخت آن است، تاکید دارد و موضع ریاض در چارچوب ابتکار عربی برای صلح دائم، کاملا مشخص است. بدون حل و فصل کامل اختلافات بین اسرائیل و فلسطین، برقراری ثبات ممکن نیست.

شاهزاده فیصل بن فرحان درباره یمن هم مدعی شد: ابتکار سعودی برای صلح به دلیل مخالفت حوثی‌ها متوقف شده است. ما  به راه سیاسی برای بحران یمن پای‌بندیم.امیدواریم که حوثی‌ها منافع یمن را به منافع دیگر طرف‌های منطقه‌ای ترجیح دهد و اینک توپ در زمین حوثی‌ها است.

وزیر امور خارجه سعودی درباره اظهارات جنجالی وزیر امور خارجه لبنان آن را غیردیپلماتیک بود و  نژادپرستانه خواند. 

«شربل وهبه» وزیر امور خارجه لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی گفته بود کشورهای حاشیه خلیج فارس گروه تروریستی داعش را به وجود آورده‌اند.

وهبه در گفت‌وگو با شبکه الحره و در پاسخ به سؤالی درباره سلاح حزب‌الله گفت: به آنچه در غزه رخ می‌دهد نگاه کنید، آیا امکان ندارد شبیه آن در لبنان هم رخ دهد و اکنون سلاح حزب‌الله برای دشمن صهیونیستی بازدارنده است.

وی با بیان اینکه «فرانسوی‌ها درباره سلاح حزب‌الله چیزی نگفته‌اند»، افزود: هنگامی که اسرائیل اراضی لبنان را اشغال کرد نیروهای حزب‌الله برای دفاع از حاکمیت و موجودیت لبنان به سلاح مجهز شدند و امروز هم این سلاح جنبه بازدارندگی دارد.

وهبه گفت: در مرحله دوم تهدیدهای لبنان، داعشی‌هایی آمدند که کشورهای دوست و برادر محبت کردند و آن را برای ما به‌ارمغان آوردند و آن را در مناطق نینوا، انبار و تدمر گسترش دادند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    13 0
    کثافت کمر هم پیمانتان اسرائیل بوسیله مقاومت شکسته تو می خواهی با این حرفها به خودت و اسرائیل نامشروع تنفس مصنوعی بدهی - بی رحمانه عزیزان مارا در منا و هجون کشتید - خانه خدارا در ماه امن خدا نا امن کردید از قهر و غضب خدا در امان نخواهید بود آل سقوط (آل سعود) بای
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      8 0
      انصارالله در آستانه فتح ماربه. دوستان دوباره صفین تکرار نشه. نتیجه این ۸ سال بدبختی و جنگ و حمایت ایران و داغ ترور سردار باید به بار بنشینه. صبر کنید تا یمن به لبنانی دیگر و انصارالله به حزب اللهی دیگر تبدیل بشه . بعدش صلح کنین. حواستونم باشه دولت برجامی ها صلح نمایشی با عربستان رو نتیجه دیپلماسی شون نشه. چون اینا در ازاش حاضرن انصارالله رو ذبح کنن
    • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      10 0
      ریاض غلط کرد با پدرش بایدن و مادرش ملکه انگلیس روباه پیر خبیث جانی بانی اسراییل...
    • یدالله IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      1 0
      خهخهخهخهخهخ.خه.آره داریم میبینیم.
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    12 7
    علم اگر در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس بدان دست میابند
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    14 2
    سرنوشت ال سعود جدا از یهود نیست کمتر از 25 سال مانده به حیت ننگین ال صهیون
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    11 3
    صحبت در مورد برقراری رابطه با عربستان همانقدر تهوع آور است که شنیدن خواسته این کشور در مورد ایران اینگونه است ایران از منطقه عقب بنشیند که میدان را به شرارت های عربستان و ترکیه و اسرائیل و امارات واگذار کند ایران دست از برنامه های موشکی بردارد که عربستان در آرامش با موشک های بالستیک چینی خود با برد 2500 کیلومتر با قابلیت حمل کلاهک هسته ای قدرت نمایی کند
    • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      1 6
      با همین حرف های تهوع آور همه جهان رابطه خوبی با ما ندارن به جز کشور های کمونیست
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
      0 0
      عزیزم اون عربستانه هر روز دهان گشادش را بر علیه ما باز میکنه هر روز به هم پیمانان ما در سوریه و یمن و عراق تا همین اواخر حمله میکرد و پشتیبان داعش بود این عربستانه که بدنبال نا امنی مرزهای ایران است و این عربستانه منابع مالی منافقین و شبکه های رسانه ای ضد ایران را تامین میکنه .... امثال شما کی می خواهید بفهمید
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    10 5
    تقصیر ظریف و دار و دسته اش هست که تو مارمولک رو برای ما شیر کرد !
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    9 0
    تعیین تکلیف می کنه؟!!!!؟؟؟؟زرشک
  • محسن IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    10 1
    توی غزه لبنان عراق یمن پیروزی واقعی مال ماست بذار این یارو خزعبلات شو بلغور کنه عب نداره
  • وطن پرست DE ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    8 4
    اگه ظریف بره مذاکره، می شه برجام منطقه ای و اگه امیرعبداللهی بره می شه اسایش و امنیت برای ایران و جهان تشیع
    • محسن IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      2 0
      خب امیرعبداللهی بره مذاکره کنه. کی جلوشو گرفته؟
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    6 0
    ریاض غلط کرد با پدرش بایدن و مادرش ملکه انگلیس روباه پیر خبیث جانی بانی اسراییل...
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    5 0
    ایران بایست یک سیلی شدید به این بچه بزند. بهترین کار کمک علنی کشتی‌های ایرانی به مردم مظلوم یمن هست که هر چند دقیقه یک کودک یمنی از گرسنگی شهید می‌شود. کشتی ها هم باید حمایت جنگی شوند. کاش دولت ما ترسو و بزدل نبود
  • IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    4 0
    دولت ذلیل ما کاری کرده که قورباغه هم هفتیر میزنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس