مهدی چمران

یک عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: تنور انتخابات به شورای نگهبان ربطی ندارد. تنور انتخابات به عملکرد دولت دوازدهم ربط دارد که چه کاری انجام داده و متاسفانه همین باعث مشارکت کم مردم شده است.

به گزارش مشرق، مهدی چمران عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: تنور انتخابات به شورای نگهبان ربطی ندارد. تنور انتخابات به عملکرد دولت دوازدهم ربط دارد که چه کاری انجام داده و متاسفانه همین باعث مشارکت کم مردم شده است. اصلاً شورای نگهبان ۳۰ نفر را هم تایید صلاحیت کند، چه فرقی می‌کند و چه تاثیری در داغ شدن تنور انتخابات دارد؟

در ادامه بخش های مهم این گفتگو با اعتماد آنلاین را می خوانید:

** تنور انتخابات به شورای نگهبان ربطی ندارد. تنور انتخابات به عملکرد دولت دوازدهم ربط دارد که چه کاری انجام داده و متاسفانه همین عملکرد باعث مشارکت کم مردم در انتخابات شده است.

اصلاً شورای نگهبان ۳۰ نفر را هم تایید صلاحیت کند، چه فرقی می‌کند و چه تاثیری در داغ شدن تنور انتخابات دارد؟ ربط دادن تنور انتخابات به تصمیم شورای نگهبان درست نیست، به مسائل دیگر مربوط می‌شود که باید آنها در مورد آن کار کنند.

**جریان‌ها کاری را که باعث مشارکت مردم در انتخابات می‌شود انجام دهند. راهکاری که خود ما در شورای ائتلاف در پیش گرفتیم همان تشکیل مجامع بود. الان در مجامعی که شکل گرفته فقط در تهران بیش از ۹۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

بنابراین این کارها سبب بالا رفتن میزان مشارکت در انتخابات می‌شود، همین‌ها باعث می‌شود جمعی را تشویق به مشارکت کنند و به میدان عمل بکشانند و متوجه شوند که مردم در انتخابات موثر هستند. راه‌های دیگری هم مثل استفاده از فضای مجازی و... وجود دارد تا مردم را تشویق کنیم که تغییر و گذشتن از وضع موجود با آمدن پای صندوق رأی رقم می‌خورد نه با پشت کردن به صندوق رأی.

پشت کردن به صندوق رأی چه بسا باعث بدتر شدن وضعیت موجود هم می‌شود. مردم اگر تغییر می‌خواهند، باید پای صندوق رأی بیایند و خودشان برای سرنوشت‌شان تصمیم بگیرند.

** من هجمه‌ای به آقای لاریجانی ندیدم. در اصولگرایی قرار نبود حمله‌ای اتفاق بیفتاد و اتفاقی هم نیفتاد، حالا مردم اگر چیزهایی علیه آقای لاریجانی ساخته‌اند به اصولگرایان ربطی ندارد.

**ما تجربه کردیم که این چیزها بر زندگی مردم تاثیر منفی‌تری می‌گذارد، نتیجه را هم دیدیم، هر چقدر که به جلو رفتیم وضعیت بدتر شده است.اگر آن چیزی که دولت اعلام کرده مبنی بر برداشتن همه تحریم‌ها، که هم ما هم دولت پشت این قضیه ایستاده است، برگشتن به برجام خیلی هم خوب است؛ اما اگر آمریکایی‌ها قصد گول زدن یا فریب دادن ما را داشته باشند، قاعدتاً ما نباید فریب بخوریم. با فریب خوردن زندگی مردم بهبود نمی‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    0 0
    خیلی ربط داره،احمدی نژاد رد بشه قشر مستضعف ومتوسط رای نمیدن مطمعن باش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس