کد خبر 1221356
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
مالیات نمایه

عضو کمیسیون امور داخلی کشور مجلس با تاکید بر اینکه وجود درآمد بالا و فرار مالیاتی زیاد در بین وکلا و پزشکان یک واقعیت است، گفت: طبق برآوردها، وکلا حدود ۸ تا ۱۲ هزار میلیارد فرار مالیاتی دارند.

به گزارش مشرق، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، درباره فرار مالیاتی وکلا گفت: وجود درآمد بالا و فرار مالیاتی زیاد در بین وکلا و پزشکان یک واقعیت است. طبق برآوردها، وکلا در حدود ۸ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی دارند. با تغییر ساختارهای این دو نهاد، اصلاح نظام اداری و استقرار دولت الکترونیک، می‌توان از اینچنین فرارهای مالیاتی جلوگیری کرد. با استقرار دولت الکترونیک فرار مالیاتی همه اقشار از جمله وکلا و پزشکان می‌تواند به حداقل برسد.

بیشتر بخوانید:

جبران فرارهای مالیاتی از جیب کارگران حداقل بگیر

ابوترابی با اشاره به تاثیر انحصار در حوزه وکالت بر قیمت استفاده از خدمات حقوقی اظهار داشت: به دلیل ایجاد انحصار در وکالت و بالا رفتن قیمت حق الوکاله‌ها، به تعرفه‌های قانونی در این حوزه عمل نمی‌شود. در حال حاضر طی توافقات فی ما بین وکیل و موکل، قیمت‌های بسیار گزافی که طبق تعرفه‌های قانونی هم نیست از موکل درخواست می‌شود. خدمت وکالت باید با کمترین قیمت و بهترین کیفیت در اختیار مردم قرار بگیرد اما در حال حاضر نه تنها قیمت خدمت وکالت بالا بوده بلکه فاقد کیفیت نیز هست.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس درباره ارتباط حق الوکاله‌ها با انحصار وکالت گفت: علت قیمت بالا و کیفیت پایین نهاد وکالت، انحصار در پذیرش و تعداد کم وکیل در کشور است. از نظر تعداد پرونده به جمعیت، ایران بین سه کشور اول دارای پرونده زیاد است. این موضوع در کنار تعداد کم وکیل موجود در کشور منجر به انحصار در حوزه وکالت شده است.

ابوترابی همچنین با تاکید بر وجود تعارض منافع در جذب وکیل توسط نهاد وکالت اضافه کرد: مشکل از آنجا آغاز می‌شود که بخش زیادی از اختیارات گزینش و جذب وکیل به خود وکلا داده شده است. این موضوع باعث تعارض منافع در افزایش وکیل است.

وی در پایان تاکید کرد: قانون وکلا یکی از بدترین قوانین است. چندین بار سعی شد این قانون در مجلس اصلاح شود که به دلیل برخی تعارض منافع‌ها موفق به انجام آن نشدیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس