نظامیان صهیونیستی

رسانه‌ها از پرتاب گاز اشک آور از سوی نظامیان صهیونیست به سوی هواداران حزب الله لبنان در مرز این کشور با فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه ها گزارش دادند که نظامیان رژیم صهیونیستی هنگام برگزاری جشن بیست و یکمین سالگرد خروج از جنوب لبنان، با گلوله‌های اشک آور به طرفداران حزب الله در مرز لبنان با فلسطین اشغالی حمله کردند.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» به نقل از خبرگزاری ملی لبنا (NNA)، نظامیان  صهیونیستی روز سه شنبه در تظاهراتی در شهر «ال آدیسه» در جنوب لبنان در مرز فلسطین اشغالی مداخله کرده و تلاش کردند جمعیت را با گلوله‌های اشک آور پراکنده کنند.

طرفداران حزب الله به مناسبت بیست و یکمین سالگرد خروج اسرائیل از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ در امتداد مرز جمع شدند. شمار بسیاری از مردم با پرچم‌های فلسطین و حزب الله با صدها وسیله نقلیه وارد منطقه شدند.

در همین حال «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله روز سه شنبه هشدار داد که اگر رژیم اسرائیل به نقض مقررات در شرق قدس اشغالی ادامه دهد ممکن است یک جنگ منطقه‌ای آغاز شود که منجر به نابودی اسرائیل خواهد شد.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه گروههای مقاومت فلسطین در غزه به موفقیتهای نظامی بزرگی در برابر اسرائیل دست یافته‌اند، اظهار داشت که این موفقیت بار دیگر به آرمان فلسطین اعتبار بخشیده و «معامله قرن» طرح موسوم به صلح آمریکا را باطل کرده است.

بر اساس اعلام مقامات بهداشتی فلسطین، دستکم ۲۵۴ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک و ۳۹ زن کشته و بیش از ۱۹۰۰ نفر دیگر در ۱۲ روز حملات گسترده اسرائیل به نوار غزه زخمی شدند. این خشونت‌ها پس از رای دادگاه اسرائیل برای اخراج خانواده‌های فلسطینی از خانه‌هایشان در محله شیخ جراح در شرق قدس اشغالی و حملات پلیس به نمازگزاران در داخل مسجدالاقصی رخ داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس