یمن نمایه

نیروهای یمنی عملیات استراتژیکی را در مناطق مرزی و عمق استان جیزان آغاز کردند که می تواند تحولات میدانی را ۱۸۰ درجه تغییر و ریاض را در بن بست دیگری قرار دهد.

سرویس جهان مشرق؛ با فروکش کردن درگیری ها و آرام شدن وضعیت در جبهه های مرکزی (استان های مارب و الجوف) رزمندگان دور جدیدی از حملات را علیه عناصر ائتلاف سعودی در شمال غرب یمن در دستور کار قرار دادند.  

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، نیروهای یمنی عملیات جدید را در محور مرزی شمال استان حجه و شمال غرب استان مهم و حساس صعده، هم مرز با استان جیزان عربستان آغاز کردند.  

این منبع میدانی با بیان این که رزمندگان عملیات خود را با هدف امن کردن مناطق مرزی این دو استان و نفوذ به جیزان شروع کردند، گفت: حملات رزمندگان از محورهای جنوب کوه رازح، غرب کوه مران، کوه طیبان، کوه غفره و کوه برکان ترتیب داده شد.  

به گفته این منبع میدانی آگاه، نیروهای یمنی در جریان این عملیات نظامیان سعودی (نیروهای تیپ ۱۰۲ و تیپ ۱۰ ارتش عربستان) عناصر ائتلاف و مزدوران خارجی از جمله اجیرشدگان سودانی را هدف قرار دادند.  

وی افزود: رزمندگان پس از درگیری های سنگین موفق شدند مناطق و کوه های الملاحیط، تویلق، قائم الصیاب، ام بی سی، العمود، البتول، ضهره الحمار، قنبوره، عامر، جحفان را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

ضربات مهلک بر پیکره نظامیان آل سعود و مزدوران خارجی/ جزئیات عملیات رزمندگان یمنی در عمق خاک عربستان+ نقشه میدانی

این منبع میدانی به آزادسازی حدود ۱۵۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی در جریان این عملیات خبر داد و گفت: بخش عمده مناطق پاکسازی شده از جمله ام بی سی، قنبوره، العمود، البتول و ... در خاک استان جیزان واقع شده اند.  

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده در جریان این عملیات غافلگیرانه حدود ۱۰۰ تن از عناصر ائتلاف، نظامیان سعودی و مزدوران سودانی کشته و زخمی شدند و خسارت سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد.  

با آزادسازی دو منطقه حساس العمود و البتول در خاک استان جیزان، رزمندگان یمنی به یک پیروزی چشمگیر دست یافتند و از محور شرقی به ورودی منطقه استراتژیک الخوبه رسیدند که تاثیر زیادی بر آینده تحولات در این بخش دارد.  

با تثبیت مناطق تازه آزاد شده، مقصد بعدی رزمندگان در خاک جیزان به سمت مناطق القوه، قوان، الجوبه، البحطیط، کوه الدخان، رمیح ابوالدیش و ... خواهد بود؛ در حال حاضر نیروهای یمنی از این محور با فرودگاه و شهر ساحلی جیزان حدود ۶۳ کیلومتر فاصله دارند.  

در صورتی که رزمندگان از این محور به سمت مناطق غربی پیشروی کنند خود را به منطقه راهبردی المسارحه می رسانند؛ این منطقه راهبردی شهر ساحلی جیزان را به گذرگاه مرزی الطوال متصل می‌کند.  

نیروهای یمنی با سیطره بر این منطقه، مسیر کمک رسانی سعودی ها را از شهر جیزان به سمت گذرگاه مرزی مسدود خواهند کرد و تحولات میدانی را در محور گذرگاه مرزی طوال و مناطق اطراف در شمال استان حجه از جمله کوه نار و حومه حرض به سود خود تغییر می دهند.

استان جیزان در جنوب غرب عربستان واقع شده و از محور جنوبی با استان های حجه و صعده یمن هم مرز است؛ رزمندگان یمنی در چند سال گذشته موفق شده اند بخش هایی از این استان را به کنترل درآورند و عملیات نظامیان و مزدوران سعودی برای سیطره دوباره بر مناطق ناکام مانده است.

ضربات مهلک بر پیکره نظامیان آل سعود و مزدوران خارجی/ جزئیات عملیات رزمندگان یمنی در عمق خاک عربستان+ نقشه میدانی

به گزارش مشرق، ۱۰ درصد از مساحت استان حجه در شمال غرب یمن در اشغال نیروهای مزدور سعودی است؛ این استان از محور غربی با دریای سرخ، از شمال با استان جیزان عربستان، از محور جنوبی با استان الحدیده و المحویت هم مرز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • پیرو امام IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    36 3
    الله أكبر . . .
  • حسام IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    27 2
    عربستان به بهانه مذاکره وقت خرید تا مارب را حفظ کند وموفق شد امان از سیاست بازانی که از سیاستمداری یقه ی سفید ش را به ارث بردند وپچه گانه رفتار می کنند اشتباه برجام را بابنی قریضه تکرار کردند.
  • CA ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    5 20
    اصلا کسی اونجا نرفته بابا عربستان از بیخ تکذیب کرد ، پس لطفا مستند خبر درج کنید
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
      9 3
      مگه معیار حرف عربستانه!!!!
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    11 3
    برید تا ریاض و حرمین شریف انشاالله.
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    4 15
    کندور میندازه (:
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
      9 2
      چیطوری، سعودی!
    • سرباز IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
      0 3
      اینم یکی از موفقیت های جمهوری اسلامیه که باعث شده این سعودی ها فارسی یاد بگیرن
  • پیمان IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    9 4
    حمله برق اسای نیروهای یمن به خاک عربستان و پیشروی غیر منتظره به خاک عربستان شکستی دیگر برای عربستان و اسراییل و امریکاست که پوزه مستکبرین عالم را لگد مال کرد،بعد از هفت سال محاصره و قتل و جنایات فجیع دشمنان انتظار داشتند ملت مظلوم یمن تسلیم شوند حالا دشمنان ملعون شاهد فتوحات نیروهای رزمنده یمنی هستند که این پیشروی ها و فتوحات تاثیرات عمیقی بر اینده جنگ یمن و موازنه قوا در کل منطقه خواهدداشت
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    16 3
    عربستان باید تحقیر شود تا حد حدودش را بداند وقبل از هر اقدامی 100 بار فکر کتد
  • مجتبی از زنجان IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    3 8
    ایشالله مشکلات مردم یمن حل بشه غیر ممکنه این جنگ تمام بشه کم کم یک دهه دیگه این جنگ هستش و اینکه مشکلات ایران هم حل بشه
    • پوریا IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
      3 3
      همه جای مشکلات هست هیچ کشوری در جهان بدون مشکل نیست همه دارن مهم حل مشکلات ایران هستش هر چند اگه قرار بود حل بشه می شد
  • DE ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    2 5
    برادرا یمنی یه نگاهی هم به شمال استان صعده و شمال غرب حجه هم بندازن، اولویت بالاتری دارن تا بیابون های سعودی
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    2 2
    اون مناطق کوهستانی و دارای پوشش جنگلی است عملیات کردن و پدافند کردن به جهت عدم امکان استفاده گسترده از یگانه‌ای زرهی و همچنین استتار و کاهش خسارات ناشی از حملات هوایی بسیار مناسبه
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    4 2
    چن ساله میگین عمق خاک عمق خاک والا این نقشه فقط نقاط مرزیه
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
      3 2
      این را میگن تا بودجه بگیرند
  • US ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    0 0
    تنها راه جدایی یمن شمالی و جنوبیه یمن شمالی شیعه هستن منابع آبی برای یمن شمالیه ، قسمت خوش آب و هوا جزو یمن شمالیه نفت برای شمالیه حتی اگه انصرالله کل یمن رو هم فتح کنه موقعیتش میشه مثل حزب الله تو لبنان میشه آشفته و بی ثبات مثل لبنان و عراق ، هر چه خالص تر بهتر
  • مسعود IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    0 0
    کاش اختیار عربستانو و عراق و کشورای عربی رو بدن به من تر و خشک رو میسوزونم به شرفم قسم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس