3318362.jpg

رژیم سعودی پس از شکست های سنگین در الحدیده به شدت تلاش می کند شهر راهبردی حیس را حفظ کند اما عملیات رزمندگان برای پاکسازی این منطقه قطغی و این به معنای آزادی تمامی مساحت این استان است.

سرویس جهان مشرق؛ عملیات گسترده و وسیع رزمندگان انصارالله برای پاکسازی مناطق اشغالی جنوب و جنوب شرق استان الحدیده (نوار ساحلی غرب یمن)  علیه عناصر ائتلاف سعودی ادامه دارد.

براساس آخرین اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار گذاشته، رزمندگان در جریان درگیری ها موفق شدند منطقه بندر الحیمه را آزاد و به کنترل دربیاورند و خود را به نزدیکی شهر راهبردی الخوخه برسانند.

‌این منبع میدانی که تحولات را در سواحل غربی یمن از نزدیک دنبال می کند، افزود: درگیری ها با مزدوران سعودی در مناطق المضروبه، الحنایا، المغاربه، البغیل جریان دارد و نیروهای یمنی در تلاش هستند در این محورها پیشروی کنند.

به گفته این منبع میدانی، رزمندگان در محور جنوب شرق استان الحدیده قصد دارند عملیاتی را علیه عناصر ائتلاف سعودی ترتیب دهند و شهر حیس و مناطق حومه را از اشغال خارج کنند و به کنترل درآورند.

آخرین تحولات‌ میدانی نوار ساحلی غرب یمن/ جزئیات عملیات گسترده رزمندگان انصارالله برای پاکسازی آخرین پایگاه اشغالی ریاض در استان الحدیده +نقشه میدانی

این منبع میدانی با بیان این که عملیات آزاد سازی شهر حیس از محور المغاربه، البغیل صورت خواهد گرفت، گفت: عناصر سعوی همزمان حملات پیشگیرانه ای را از حومه شهر حیس برای جلوگیری از پیشروی نیروهای یمنی انجام دادند.  

وی با توضیح این مطلب که مزدوران سعودی با این ضد حملات به دنبال تامین امنیت و حفظ شهر حیس هستند، افزود: این حملات از سمت محورهای سه راه العدین، القلمه، غرب النخله و الشعبه صورت گرفت.  

جنگنده های ائتلاف نیز همزمان عملیات گسترده ای را در این محورها انجام دادند اما رزمندگان یمنی با وجود بمباران سنگین هوایی در ابتدا پیشروی عناصر سعودی را در منطقه متوقف و در ادامه حملات را دفع کنند.

خبرها حاکیست، اختلاف بین نیروهای ائتلاف (طارق صالح و گروه موسوم به العملاقه) تشدید شده تا جایی که نیروهای العملاقه در برخی از محورها از جمله شمال شهر حیس عقب نشینی کرده اند و این به سود نیروهای یمنی لست.

آخرین تحولات‌ میدانی نوار ساحلی غرب یمن/ جزئیات عملیات گسترده رزمندگان انصارالله برای پاکسازی آخرین پایگاه اشغالی ریاض در استان الحدیده +نقشه میدانی

در مجموع اگر رزمندگان از منطقه البرار در جنوب الحدیده یا مناطق مرزی مشترک با استان تعز بتوانند خود را به جاده غربی بخش حیس (حیس-الخوخه) برسانند مسیر کمک رسانی نیروهای ائتلاف از جاده اصلی (الخوخه) به سمت حیس قطع و و این بخش از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می شود.  

به گزارش مشرق، عملیات رزمندگان یمنی برای پاکسازی بخش حیس از منطقه الجور در شرق بندر الحمیه نیز امکان پذیر است و با آزادسازی این بخش، ائتلاف سعودی دیگر نمی تواند به محور جنوبی استان الحدید فشار بیاورد چرا که این منطقه اخرین بخش اشغالی در استان الحدیده به شمار می آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 25
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    29 3
    ایران باید رسما به یمن کمک کند آنقدر محافظه کاری تا کجا؟ آیا باید شاهد نسل کشی یمنی‌ها باشیم؟
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      1 0
      سلام - - در صدر اسلام، عناصر منافقى بودند كه تا مركز تصميم گيرى جامعه نفوذ كرده حتى پيامبر در معرض توطئه هاى آنان بود. «اذا جاءك المنافقون» - منافق، از كلمه حق، استفاده باطل مى كند. «قالوا نشهد انّك لرسول اللّه» - شعارها و كلمات حق را از دست نااهلان بگيريد و خود بكار بريد. «قالوا نشهد انّك لرسول اللّه و اللّه يعلم انّك لرسوله» - چرب زبانى و چاپلوسى، شيوه منافقان است. «نشهد انّك لرسول اللّه» - منافقان با تأكيد و سوگند حرف مى زنند تا شنونده، سخن آنها را باور كند. «نشهد انّك لرسول اللّه» - تأكيد را با تأكيد پاسخ دهيد. «نشهد انّك لرسول... واللّه يشهد انّ المنافقين لكاذبون» - به هر اظهار ارادت وادّعاى حمايت دل خوش نكنيد. «نشهد انك لرسول... لكاذبون» - منافقان را رسوا كنيد. «واللّه يشهد ان المنافقين لكاذبون» - بر خلاف اعتقاد، سخن گفتن دروغ است، گرچه آن سخن راست باشد. (خداوند، سخن منافقان را كه به پيامبر اسلام مى گفتند: تو پيامبر خدا هستى، دروغ مى داند، چون آنان بر خلاف اعتقاد خود مى گفتند، گرچه در واقع پيامبر رسول خدا بود). «قالوا نشهد... و اللّه يشهد انّ المنافقين لكاذبون» - ايمان واقعى، اعتقاد قلبى است نه اقرار زبانى. «قالوا... انّ المنافقين لكاذبون»
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      0 0
      از کجا می دانید که ایران کمک نمی کند. در تمامی شبکه های منطقه نام و مشخصات نیروهای ایرانی در یمن ذکر می شود
  • Ali GE ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    6 3
    یک هدف برای امارات متحده عربی برای ضربه زدن به ایران وجود دارد. از طریق کودتا در سودان و مصر امارات متحده عربی بسیج خیانتکاران . ضربه زدن به ایران به همین دلیل ایران باید به ابوظبی پایان دهد.
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      0 0
      ولی در عوض اتیوپی دارد متحد ما می شود.
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    8 1
    سلام - - صبر و استقامتى ارزش دارد كه براى خداوند و در راه او باشد. (نه هر تعصب و لجاجت ويكدندگى) «صبروا ابتغاء وجه ربّهم» - نماز بايد اقامه شود، نه آنكه فقط خوانده شود. يعنى بايد آداب، شرايط، حدود و دستورات آن مراعات شود. «اقاموا الصّلاة» - رابطه با خدا بدون كمك به ديگران مقبوليّتى ندارد، گرچه كمك هم تنها كمك مالى نيست. «اقاموا الصّلاة و انفقوا» - به انفاق خود مغرور نشويد، آنچه مى دهيد از اوست. «انفقوا ممّا رزقناهم» - وقتى نيّت كار «ابتغاء وجه ربّ» يعنى رضايت پروردگار شد، ديگر پنهان و آشكار عمل مهم نيست. «سراً و علانيةً» - حكمت اقتضا مى كند كه بعضى از كمك ها علنى وبعضى ديگر مخفى باشد. «سرّاً وعلانيةً» - گناه را با توبه، منكر را با معروف، ظلم را با عفو، ناسزا را با سلام، عذاب را با صدقه، جفا را با صله، استبداد را با مشورت و ولايت طاغوت و شيطان را با ولايت حقّ جبران نماييم. «يدرون بالحسنة السّيّئة» - خوش عاقبتى در دنيا و آخرت از آنِ صاحبان خرد است. «اولوا الالباب... اولئك لهم عقبى الدار»
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    6 31
    نمیدانم شماها از مریخ اومدید یا واقعا مردم رو چی فرض کردید؟(البته که درست فرض کردید) چند درصد مردم کشور ایران اصلا موضوعشون یمنه؟ یا عربستانه؟
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      18 9
      ۹۵ درصد مردم‌ ايران دغدغه‌ مردم مظلوم وبی دفاع یمن دارند وبیشترافکار عمومی دنيا نیز دغدغه‌ مردم‌ ستمدیده یمن دارند بجز افراد بی وجدان وبی عاطفه ای مثل تو شاید دغدعه نداشته‌ باشند
    • akar IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      2 22
      بود و نبود انصارال... هیچ تاثیری روی زندگی ما نداره
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      13 3
      قرار بوده عربستان صدام جدیدی بشه برای حمله به ایران و میدانی ایران به عربستان مرز نداره؟ هواپیمای ایران از عربستان ضعیف تره؟ تنها میماند انصارالله که با عربستان مرز داره. پس عربستان قبل حمله به ایران رفت تا انصارالله را شکست بده یعد بیاد سراغ ایران. در ضمن انصارالله میتونه برای ایران تنکه بای مندب را ببندن تا ۹۰درصد صادرات نفت متوقف بشه.
  • علیرضا IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    24 3
    به قران امروز تو یمن اتفاقات عاشورا داره تکرار میشه ولی ما فقط داریم لفاظی میکنیم .دادن چند تا سیستم ضد هوایی که بتونه هواپیماهای سعودی رو بیاره پایین مگه چقدر کار داره؟الان در جنگ سعودی و یمن تنها برگ برنده سعودی جنگنده هاش هست که اونم به راحتی میتونیم ازشون بگیریم ووقتی این برگ رو از سعودی بگیریم سینه خیز خودش دنبال خاتمه جنگ میاد
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 2
    باید به ترکیه کمک کرد تا در پرونده های مشترک مثل مقابله با عادی سازی روابط با اسرائیل و پرونده جنگ یمن از ایران و یمن حمایت بکند این پرونده اه شامل یمن سودان ولیبی و ارمنستان می باشد شاید ایران و ترکیه باید کمی متحدتر عمل کنند بهتر است
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      3 3
      ترکیه از مادر یحودی است. سد ایسلو را ساخت تا فرات خشک شود کربلا در تاریخ گم شود تا کشورهای عراق و سوریه تجزیه شود
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 0
    رزمنده های یمنی فریب نخورند سر کار برند و از مارب غافل شوند ؟
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    رزمندگان یمن در نهایت پیروز هستند
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    باور ۳۷۳ رو بدین انگار الله تا مثل بادبادک هواپیماهای صعودی رو بزنن، اگه مثل سگ این سعودی ها التماس مارو نکردن
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    ارتش یمن باید منصور هادی راسرکوب و کنترل یمن رابه دست بگیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس