علت پیشروی سریع نیروهای یمنی در مأرب چیست؟

پاکسازی شمال استان البیضاء و غرب استان شبوه راه را برای پاکسازی بخش هایی از جنوب استان مارب باز کرد و رزمندگان حالا برای تکمیل پیروزی ها و کوبیدن آخرین میخ بر تابوت سعودی ها ۳ گزینه در اختیار دارند.

سرویس جهان مشرق؛ در روزهای گذشته مناطق جنوبی و جنوب شرقی استان مارب تحت تاثیر عملیات بزرگ و گسترده رزمندگان یمنی در استان های البیضاء (محور شمال) و شبوه (محورهای غربی و جنوب غربی) قرار گرفت.

در جریان عملیات نیروهای یمنی در استان های البیضاء و شبوه، عناصر ائتلاف سعودی در جنوب و جنوب شرق استان مارب نتوانستند فشار سنگین را تحمل کنند و بخش های وسیعی از مناطق اشغالی را در این محورها از دست دادند.

یک منبع میدانی که تحولات را در مرکز یمن از نزدیک دنبال می کند به جزئیات آنچه که در استان مارب گذشت اشاره کرد و گفت: پیشروی رزمندگان در بخش های ناطع و نعمان در شمال استان البیضاء و بخش های «عین و بیحان» در استان شبوه راه را برای بازپس گیری بخش های اشغالی «العبدیه و حریب» در استان مارب باز کرد.

این منبع میدانی با بیان این که پاکسازی بخش های «عین و  بیحان» در محور غرب استان شبوه، فشار را بر مزدوران سعودی در بخش های «حریب و العبدیه» چند برابر کرد، افزود: رزمندگان همزمان حملاتی را از دو محور (شبوه و البیضاء) ترتیب دادند و نسخه عناصر ائتلاف سعودی را در جنوب و جنوب شرق استان مارب (حریب و العبدیه) پیچیدند.

به گفته این منبع میدانی، دهها شهر، روستا، منطقه و ارتفاع از جمله «ضلفاء، حقیل، المساوقه، افقان، اراک، بعره، الودم، الرف، حریب، المدارین، الکعب، العتق، الرایده، الزبره، هنیه، الرذه و ...» در جریان این عملیات از اشغال خارج و به کنترل درآمدند.

آخرین خبرها از مرکز یمن پس از درگیری‌های سنگین/ نسخه ریاض در جنوب استان مارب چگونه پیچیده می‌شود؟ + نقشه میدانی و عکس

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در عملیات آزادسازی بخش های «حریب و العبدیه» در محورهای جنوبی استان مارب موفق شدند مساحتی در حدود ۲هزار و ۱۵۸ کیلومتر مربع را پاکسازی و آرامش را به این مناطق بازگردانند.

مقصد بعدی نیروهای مسلح یمن در محور جنوب شرق استان مارب حرکت به سمت کوه های «الجدیده» و سه راهی «حریب» خواهد بود؛ پیشروی رزمندگان در سه راهی حریب به معنای سقوط مواضع اشغالی مزدوران سعودی در بخش های «الجوبه و جبل مراد» است.

در حال حاضر فاصله رزمندگان با سه راهی مهم و راهبردی «حریب» ۷ کیلومتر است و برای پیشروی در این محور باید از سمت شمال شهر تازه آزاد شده حریب عملیات را آغاز کنند و عناصر ائتلاف سعودی را در جنوب استان مارب (الجوبه و جبل مراد) عقب برانند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده از منابع میدانی، مناطق «کمپ ام ریش، کمپ الخشینه، الطارف، الاوشال، ملطه، سحل، نصیر، المسیل، القاهر، الروضه، الجرافه، صعید، القویبل و ...» در بخش های الجوبه و جبل مراد و مناطق کوچکی از  بخش «رحبه» در جنوب استان مارب در اشغال هستند.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان یمنی در محور جنوبی استان مارب، علاوه بر کوه های «الجدیده» و سه راهی «حریب» می توانند از محور جنوبی غرب (بخش رحبه) راه دیگری برای پیشروی و بازپس گیری مناطق اشغالی باز کنند.

نیروهای یمنی برای این که ابتکار عمل را در محور جنوب  غرب (بخش رحبه) در دست گیرند و مناطق اشغالی را در جنوب استان پاکسازی کنند باید از سمت کوه های «ملطه و مقمل» به سمت مناطق شمال شرق از جمله «الاشطاب و العجمعه» پیشروی و خود را به جاده «مارب - سه راه حریب» برسانند.

آخرین خبرها از مرکز یمن پس از درگیری‌های سنگین/ نسخه ریاض در جنوب استان مارب چگونه پیچیده می‌شود؟ + نقشه میدانی و عکس

با تسلط رزمندگان یمنی بر این جاده مهم و راهبردی، مسیر کمک رسانی به عناصر ائتلاف سعودی قطع و آنان در سه راه حریب و مناطق حومه از سمت محور شمال تحت فشار سنگین قرار می گیرند و محاصره می شوند.

به گزارش مشرق، در حال حاضر فاصله رزمندگان یمنی از این محور با جاده استراتژیک مارب - سه راه حریب حدود ۱۲ کیلومتر است و به کنترل در آوردن این جاده به معنای سقوط دومینوار مواضع اشغالی ائتلاف سعودی در جنوب استان مارب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • حسین IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    24 0
    به امید آزادسازی هرچه زودتر استان های مأرب و شبوه
  • امیر IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    15 0
    وقتی رهبر انصارالله میگه بیشتر استان های یمن را آزاد میکنیم یعنی بیشتر استان های یمن آزاد میشوند
  • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    5 1
    بابا این نقشه رنگش به راهنما نقشه نمیخوره... سبز نیست تو نقشه اصلا ولی راهنما سبز رو نیرو یمنی گفته!
  • رحمت عیدی IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    7 0
    سلام و درود خدا و آخرین حُجّت خدا بر روی زمین حضرت صاحب الزمان بر رزمندگان دلاور و بصیر یمنی انشاءالله پیروزی بزرگ نزدیک است، فی الحال و علی الحساب قبل یا حین خشکاندن ریشه های فاسد دست یاری را پُر تر و بلندتر کنیم تا به وقتش همه خودیها باشند
  • رحمت عیدی IR ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    8 0
    نسخه ریاض مثل ساندویچ خوراک با کلم و خیارشور با نون اضافه داره پیچیده میشه بعلاوه کوکا
  • حسام IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    10 0
    ازادی یمن نزدیک است
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    3 11
    یکساله دارن زور میزنن مارب رو بگیرن
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      9 1
      نابرده رنج گنج میسر نمی شود
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      4 0
      حالا هنوز کامل نگرفتن. ولی عربستان چی؟ به جای اینکه یه هفته ای یمن رو اشغال کنه هر روز زمین از دست میده ولو یه ذره
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    7 0
    مرحبا انصارالله)))))((( سعودی دوهفته ای چطوری
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    5 0
    اخبار جنگ فرسایشی خسته کننده هست لطفا یکم سریعتر
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    4 0
    به امید نابودی هرچه ظالم و دیکتاتور های روی زمین
  • ایرانی IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 5
    به امید خدا هم عربستان وهم یمن هردوشان نابودبشن عرب==خیانت. عرب نابودشوددنیا آرامش دارد
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      2 0
      تو و هرچی بهای مسلک نژادپرسته نابود شه الهی تا دنیا از دستتون راحت شه یه نفسی بکشه
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      گل گفتی دمت گرم اعراب منافق خاین ترسو همه چیز هستند الا انسان
  • ناشناس IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    6 0
    باسلام ودرود بر رزمندگان انصار الله یمن ما دعا میکنیم وانشاالله بکمک صاحب العصر وزمان پیروزی نزدیک هست وکمر وهابیهای کثیف را بشکنید و باید آماده ظهور باشیم ان شاالله
  • علی سامانی IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    4 0
    خدا قوت رزمندگان اسلام شما پوزه وهابیها رابه خاک بمالید تحقیرال یهود (سعود) عشق است
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 0
    تا آخر به این یمین ها موشک های دوش پرتاب ضدهوایی داده نشد
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    اینها به درد نمی خوره اگه راست میگن استان الحدیده رو آزاد کنن تا از محاصره در بیان
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    1 0
    سلام انشائالله همین روزها کل سرزمین حجاز از تصرف رزیم التروریست ازاد خواهد شد ومتولیان مکه ومدینه برادران یمنی خواهتد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس