جزئیات مرحله دوم عملیات بهار پیروزی ارتش یمن در مأرب

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن امروز، در کنفرانس خبری جزئیات نتایج مرحله دوم عملیات بهار پیروزی در استان مأرب را اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سایت شبکه المسیره، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در این کنفرانس خبری گفت: نیروهای مسلح به پیشروی به سمت دو شهرستان الجوبه و جبل مراد در چند محور ادامه دادند و در جریان انجام عملیات نیروهای ما به مزدوران دشمن خارجی خسارات سنگینی وارد کردند.

سریع تاکید کرد، نیروهای مسلح همچنین توانستند دو شهرستان الجوبه و جبل مراد به مساحت کلی ۱۱۰۰ کیلومتر مربع را آزاد کنند.

او توضیح داد، با آزادسازی این مناطق به یاری خداوند تمام شهرستان‌های استان‌ مأرب به جز دره و شهر مأرب آزاد شده‌اند.

وی اضافه کرد: نیروهای مسلح طی مرحله گذشته با یاری خداوند موفق شدند اکثر مناطق استان مأرب را آزاد کنند و به انجام وظیفه جهادی خود در قبال ملت و کشور ادامه می‌دهند و لحظه‌ای در آزادسازی کل استان تردید نخواهند کرد.

سخنگوی ارتش یمن گفت: با آزادسازی و پاکسازی الجوبه و جبل مراد مقامات محلی و سیستم‌های امنیتی ماموریت ساماندهی به اوضاع و عادی سازی وضعیت مناطق و برقراری امنیت و ثبات برای شهروندان را آغاز کردند.

سریع افزود: بقیه طرف‌های مربوطه نیز در راستای اجرای فرامین صادره به انجام وظایف خود در مناطق آزاد شده پرداختند.

این سخنگو ادامه داد: عملیات بهار پیروزی در مرحله دوم خود منجر به کشته و زخمی شدن صدها مزدور شد به طوریکه بیش از ۲۰۰ مزدور کشته و بیش از ۵۵۰۰ تن دیگر زخمی شدند. نیروهای ما همچنین مقادیر زیادی سلاح‌های سنگین و متوسط کشف و ضبط کردند.

سرتیپ سریع تاکید کرد: در مرحله دوم عملیات بهار پیروزی یگان موشکی ۴۷ عملیات هدف گیری دشمن را انجام داد که ۳۱ عملیات به مواضع دشمن در مناطق اشغالی در داخل یمن اصابت کرد و  ۱۶ عملیات عمق خاک دشمن سعودی را هدف گرفت.

او اشاره کرد: نیروی پهپادی ما ۱۴۱ عملیات هدف گیری دشمن انجام داد که ۱۲۸ عملیات در مناطق اشغال شده توسط دشمن بود و ۱۳ عملیات در عمق خاک سعودی. همچنین یگان موشیکی و پهپادی تجمعات و پادگان‌های دشمن در مناطق اشغالی و نیز تاسیسات و پایگاه‌های نظامی دشمن را هدف گرفتند. از این جمله عملیاتی هست که هنوز اعلام نشده است.

سریع گفت: جنگنده‌های دشمن وارد نبرد شده و به رغم حملات متعدد هوایی پیشروی مجاهدان ما متوقف نشد، به طوریکه تعداد حملات هوایی به ۱۵۹ حمله رسید که اکثر آنها شهرستان الجوبه و نیز دو شهرستان رحبه و حریب را هدف گرفت. سامانه‌های دفاعی موفق شدند با یاری خداوند ۸۶ عملیات بازدارندگی را انجام دهند.

سریع تاکید کرد: نیروهای ما طی مدت مشخصی طبق نقشه عملیاتی پیشروی گسترده‌ای را در دو شهرستان الجوبه تا مرکز آن داشتند و تمام تدابیر لازم برای حفظ جان شهروندان در مرکز شهرستان و دیگر مناطق روستایی و حومه را در نظر گرفتند.

سخنگوی ارتش یمن اشاره کرد: نیروهای مسلح در اجرای دستورات فرماندهی در اعطای روندهای دیگر ازجمله اجتماعی به عنوان فرصت فعالیتی در تحقق اهداف آزادسازی مناطقی که مزدوران از آنجا عقب‌نشینی کرده‌اند وارد عمل شدند و در روند اجتماعی آنها نقش بزرگی در آزادسازی بیشتر مناطق مأرب ایفا کردند.

او خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح با افتخار نقش برجسته‌ بزرگان مأرب و آزادگان قهرمان آن در آزادسازی مناطق و تامین امنیت آن را ثبت کردند، آنها همچنین با افتخار شاهد نقش مقامات محلی و تمام شهروندان آزاده ساکنان این مناطق بودند. آزادگان شهرستان جبل مراد موضعی شرافتمندانه نسبت به حمایت از کشور و ملت خود علیه متجاوزان و مزدوران واشنگتن و تل‌آویو داشتند.

سرتیپ سریع تاکید کرد: نیروهای مسلح این پیروزی‌ها را برای ملت بزرگ خود اعلام می‌کند تا بر این مساله تاکید مستمر داشته باشد خون یمنی‌ها از جمله خون اجیرشدگان و مزدوران برایش مهم است و نسبت به کسانی که در شهرستان مأرب باقی مانده‌اند هشدار می‌دهد که فورا به بیانیه‌های قبلی در توقف فوری جنگ پاسخ دهند.

سخنگوی ارتش یمن تاکید کرد: ادامه مواضع مزدوران و خیانکاران نیروهای مسلح را به اتخاذ تدابیر مناسب در چارچوب دفاع از ملت و کشور قرار خواهد داد. نیروهای مسلح از چند جهت در ورودی‌های شهر مأرب هستند و همه ما به وظایف خود در قبال کشور و ملت عمل خواهیم کرد و هر وجبی که آزاد می‌شود سرزمین ماست و روزی استقلال را در خاک کشور محقق خواهیم کرد.

سریع اضافه کرد: مزدوران و خیانکاران زندگی مذلت بار و زندگی زیر پای متجاوزان را انتخاب کردند و سرنوشت آنها بهتر از سرنوشت مزدوران کشورهای دیگر و در تمام مراحل تاریخ نخواهد بود. کسانی آینده یمن را می‌سازند که امروز حماسه‌های بزرگ و عزت را می‌آفرینند. همان کسانی که با این پیروزی‌ها فداکاری‌هایشان را ثبت می‌کنند. تمام پیروزی‌های جدید نیروهای مسلح به لطف خدا همان پیروزی خون پاک شهیدان است.

او خطاب به نظام سعودی گفت: جنگ شما (نمی‌گوییم بیهوده است) بلکه جنایتکارانه و خصمانه است که برای شما ذلت و ننگ و شکست را رقم خواهد زد. این ملت امروز با عزتشان از خون فرزندانشان نمی‌گذرند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    1 0
    ای کاش کنارتونن بودم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس