نگرانی رسانه صهیونیستی از پیروزی نیروهای یمنی در مأرب

در ۱۰روز گذشته بیش از ۷۰۰ کیلومتر مربع از خط ساحلی غرب یمن با عقب نشینی ناگهانی عناصر سعودی از استان الحدیده به کنترل رزمندگان انصارالله درآمد و حالا این سوال مطرح است در ریاض چه می‌گذرد؟

سرویس جهان مشرق؛ عقب نشینی ناگهانی عناصر ائتلاف سعودی از مناطق اشغالی در استان الحدیده در غرب یمن موضوعی بود که بیشتر رسانه ها را در شوک فرو برد چرا که در مقطع فعلی انتظار شنیدن این خبر نداشتند.

خبری که رسانه ها در روزهای گذشته به دقت دنبال می کردند فاصله نیروهای یمنی با شهر مارب (مهم ترین پایگاه تحت اشغال ریاض در خاک یمن) بود و لحظه به لحظه رصد می کردند که در جریان درگیری ها این فاصله کاهش پیدا کرده یا ثابت مانده و با تغییر تحولات در الحدیده غافلگیر شدند.

پیشروی گسترده رزمندگان یمنی در مناطق مرکزی و رسیدن به یک قدمی جنوب شهر مارب همه رسانه ها را تشنه تحولات در این محور کرده بود اما اتفاقاتی که از روز یازدهم نوامبر افتاد باعث شد بخشی از اخبار به سمت الحدیده تغییر جهت دهد و این که چرا ریاض تصمیم به تخلیه مناطق ساحلی گرفته به یک پرسش بدون پاسخ تبدیل شد.

در این میان رسانه های وابسته به سعودی، عقب نشینی ها از حومه شهر الحدیده و مناطق ساحلی این استان را همزمان با انتشار اخباری از افزایش اختلاف میان عناصر ائتلاف از جمله گروه «طارق صالح و...» پوشش دادند تا تلخی این خبر را برای مخاطبان کمتر کنند.

به گفته یک منبع میدانی که تحولات را در غرب یمن از نزدیک دنبال می کند، عناصر ائتلاف سعودی در ابتدا از مناطق «کیلومتر۱۶، فرودگاه، محله های جنوبی و شرقی شهر الحدیده، الجریبه، الطایف، غلیفقه و الجاح» عقب نشینی کردند.

آخرین خبرها از عقب نشینی سعودی ها در نوار ساحلی غرب یمن/ ۷۰۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی استان الحدیده در کنترل رزمندگان انصارالله + نقشه میدانی و عکس

به گفته این منبع میدانی، با عقب نشینی ائتلاف سعودی از این محورهای مهم و حساس و سیطره رزمندگان انصارالله بر مناطق تازه تخلیه شده، امنیت شهر الحدیده و نقاط حومه در گام نخست به طور کامل تامین شد.

ائتلاف سعودی که به خوبی می دانست دست هایش در غرب یمن خالی مانده و در استان های مارب و شبوه هم تحت فشار سنگین است نیروهای خود را از مناطق «الفازه، سه راه المتینه، مجیلس، المشیخی، الحیمه و سه راه حسینیه» در محور ساحلی جنوب شهر الحدیده خارج کرد.

ریاض خطر را در استان های مارب و شبوه جدی برآورده کرده و غافلگیر شدن دوباره در این محورها را هر لحظه محتمل می داند و به همین دلیل از خط ساحلی عقب نشینی کرد و در مقابل راه برای ورود رزمندگان به این نقاط و تکمیل پیروزی ها در استان الحدیده باز شد.

عناصر ائتلاف سعودی با عقب نشینی از استان الحدیده در نوار ساحلی غرب یمن به سمت استان های جنوبی پناه آوردند و حدود ۷۰۰ کیلومتر مربع از مناطقی که پیشتر در اشغال بودند به کنترل رزمندگان انصارالله درآمد.

آخرین خبرها از عقب نشینی سعودی ها در نوار ساحلی غرب یمن/ ۷۰۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی استان الحدیده در کنترل رزمندگان انصارالله + نقشه میدانی و عکس

به گفته منابع میدانی، بیشتر عناصر ائتلاف سعودی که از شهر الحدیده و نقاط حومه خارج شده اند از گروه موسوم به «العمالقه» بودند و با تخلیه این مناطق راه اصلی شهر الحدیده به شهر صنعاء (پایتخت یمن) بازکشایی شد.

با خروج عناصر سعودی از این محورها، خطوط تماس رزمندگان با ائتلاف به «حیمه و قطابه» در جنوب غرب الحدیده رسید و گفته شده عقب نشینی تا مرزهای مشترک با استان تعز از جمله مناطق «الخوخه، قطابه، موشج، سه راه شمیر، حیس و... و.» ادامه خواهد یافت.

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از سواحل غربی یمن (جنوب استان الحدیده) حاکیست، نیروهای ائتلاف سعودی از  مناطق «دباله، الغنج، الحیمه، قظابا» عقب نشینی کردند و مقصد بعدی رزمندگان انصارالله در این محور به سمت نقاط «ابوزهر، الخوخه و ...» است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    6 1
    تعز و مارب دو بال پیروزی انصارالله است بدون آزاید این دو محال است سعودی پای میز مذاکره بیاید سریع با آزاید این دو شهر جنگ را در یمن پایان دهید
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    2 1
    مرزهای یمن شمالی و جنوبی باید کمی مشخص تر شود و از این رو باید انصارالله باید بخشهایی از جنوب یمن را جهت مذاکره نهایی با عربستان و به رسمیت شناخته شدن یمن شمالی در دست باید داشته باشد
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    6 1
    باید تعز نیز به محاصره کامل در بیاید البته آزادسازی سریع ان لزومی ندارد
    • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      2 0
      الچشم سيدي
  • US ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    3 2
    شاید نقشه ای برای فریب ایران در مذاکرات وین باشه یا نقشه ای برای تمرکز زدایی یمنی‌ها در مارب... و بعد دوباره به همین جاها حمله کنن...
  • ایرانی IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    10 2
    اللهم النصر جیوش المسلمین وخذول من خذل المسلمین
  • احمد IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 0
    سگ شکاری ارباب که سرعتش زیاد تر از آهوست چرا موفق نمیشود آهورا بگیرد ؟ چون سگ برای اربابش میدود اما آهو برای خودش ۰ حکایت سعودی ویمن است ۰
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    عربستان ومزدورانش خود و ادواتشان را در ساحل نجات دادند.
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 0
    انشاءالله بزودی رژیم جنایتکار وهابی از ریاض و همه خاک حجاز هم عقب نشینی خواهد کرد . عاقبت ستمکاران همین است . دربدری .
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    سوریه در نشست آتی جامعه کشورهای عربی ( اتحادیه عرب) شرکت خواهد کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس