فرار گروهی سرکرده‌های وابسته به ریاض از مأرب یمن - کراپ‌شده

منابع آگاه خبر دادند که همزمان با نزدیک شدن نیروهای یمنی، سرکرده‌های وابسته به دولت مستعفی و ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در حال فرار از این شهر هستند.

به گزارش مشرق، منابع آگاه خبر دادند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حال نزدیک شدن به شهر مأرب هستند.

پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه» به نقل از این منابع گزارش داد، همزمان با نزدیک شدن نیروهای یمنی، سرکرده‌های وابسته به دولت مستعفی و ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در حال فرار از این شهر هستند.

به گفته این منابع، نیروهای یمنی، مناطق گسترده‌ای از مأرب را به کنترل خود درآورده‌اند و سرکرده‌های وابسته به حزب الاصلاح (وابسته به ریاض) و ائتلاف سعودی در حال فرار گروهی از این شهر هستند.

منابع مذکور خبر دادند، این سرکرده‌ها نهاد موسوم به «المجمع الحکومی» (مقر اصلی نیروهای دولت مستعفی) را ترک کردند. این منطقه، آخرین پناهگاه دولت مستعفی به شمار می‌رود.

به گفته این منابع، طی روزهای گذشته، برخی از این سرکرده‌ها، خانواده‌های خود را به ترکیه، مصر و عمان منتقل کرده‌اند.

این منابع تصریح کردند، برخی از این سرکرده‌ها که در جبهه‌های عملیاتی در برابر نیروهای دولتی، زخمی شدند، فرصت را برای خروج خود و خانواده‌شان از یمن مناسب دیده‌ و از این کشور خارج شده‌اند.

این در حالی است که «حسین الحداد» یکی از سرکرده‌های الاصلاح در جبهه‌های جنوب مأرب نیز پس از زخمی شدن، به همراه خانواده خود، به قاهره گریخت.

در همین ارتباط، ارتش یمن بعد از ظهر سه‌شنبه هفته جاری موفق شد پایگاه «ام ریش» در شهرستان «الجوبه» را تحت کنترل خود درآورد. این پایگاه یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های دولت مستعفی یمن در استان مأرب به شمار می‌رود.

ارتش یمن طی چند روز گذشته توانسته بر ناحیه‌های مهمی در سه استان مأرب، شبوه و البیضاء تسلط پیدا کند. نیروهای صنعاء روز سه‌شنبه هفته گذشته دو شهرستان‌ راهبردی «بیحان» و «عین» را در استان شبوه (جنوب مأرب)‌ تحت کنترل خود درآوردند.

پس از پیشروی ارتش یمن در استان شبوه، منابع یمنی از تسلط این نیروها بر شهرستان «حریب» در استان مأرب خبر دادند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    4 0
    درود بر یمنیها‌ . الموت لاسرائیل
  • دلسوز IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    1 3
    این موفقیتها برای مردم عادی هیچ ارزشی نداره و اتفاقا ناراضی هستن ک ب گروههای همپیمان منطقه ای کمک میکنیم و‌اساسا متوجه این مباحث تخصصی سیاسی نیستن که نیروهای بازدارنده و تثببت کننده و....منطقه ای کدوم جریانات هستن بنابراین داخل را رها کردید و مردم فقط و فقط بهبود معیشت براشون مهمه .و داریم ب سرنوشت شوروی سابق دچار میشیم که از درون متلاشی شد.چرا نمیفهمید که دیگه اقلیت خیلی کوچکی از ملت وفاداری ایدئولوژیک دارن؟!!!نمیفهمید چون اگر میفهمیدید چند آدم حسابی و متخصص بعنوان وزیر و....انتخاب میکردید. اما برعکس هرروز از تریبونها حرفای تندتر از طالبان میشنویم یعنی عقبگرد‌‌‌....‌‌!!
    • AK21 US ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      0 0
      اینگه در جنگ نرم و جنگ اقتصادی قافیه را باختیم دلیل عمده اش ناشی از تفاوت نسل ها و حاکم بودن نسل قدیمی است. مثلا در انتخابات ریاست جمهوری دیدیم یک کاندید مثل سعید محمد که یک نسل جلوتر بود را چطور حذف کردند... اما نسل قدیم در بخش نظامی و میدانی با توجه به تجربیات جنگ عملکرد قابل قبولی داشته.
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      0 0
      شوروی به خاطر زیاده خواهی تعدادی مقامات فاسد تجزیه شد جمهوری های دارا جمهوری های کمتر برخوردار را رها کردند
    • ho3ein021 IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      0 0
      خیلی هم ارزش داره شما که در اقلیت هستی درک نمیکنی
  • مهرئ IR ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    2 0
    ملت بمن انشالله باتوکل به خداوند متعال شما پیروزید دشمنانتان نابود ن
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    ماشالله شیر انصارالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس