سنتکام: ۴۴ درصد از خروج نظامیان آمریکا از افغانستان تکمیل شد

فرماندهی تروریست های ارتش آمریکا در منطقه در بیانیه ای اعلام کرد که تا کنون بین ۳۰ الی ۴۴ درصد از خروج نظامیان این کشور از افغانستان تکمیل شده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرماندهی تروریست های ارتش آمریکا در منطقه (سنتکام) از پیشرفت ۳۰ الی ۴۴ درصدی خروج نظامیان آمریکا از افغانستان خبر داد.

بیشتر بخوانید:

آینده سیاسی افغانستان و تغییر معادله قدرت

بر اساس این گزارش، سنتکام در بیانیه ای با اشاره به تصمیم جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای خروج نظامیان این کشور از افغانستان افزود که از زمان این تصمیم وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) معادل ۳۰۰ هواپیمای سی -۱۷ تجهیزات از افغانستان خارج کرده است.

همچنین نظامیان آمریکا در این مدت ۱۳ هزار قطعه تجهیزات را در اختیار آژانس تجهیزات دفاعی پنتاگون گذاشتند.

این در حالی است که یک رسانه افغانستانی روز سه شنبه اعلام کرد که آمریکا در نظر دارد بزرگترین پایگاه نظامی خود در این کشور را به کابل تحویل دهد.

شبکه یک تلویزیون افغانستان در گزارشی اعلام کرد: آمریکا پایگاه نظامی بگرام که بزرگترین پایگاه نظامی این کشور در افغانستان محسوب می‌شود را به نیروهای افغانی تحویل می‌دهد.

بر اساس این گزارش، آمریکا قرار است تا تاریخ ۱۱ سپتامبر تمامی نیروهای خود را از افغانستان خارج کند و شبکه یک تلویزیون افغانستان با اشاره به این موضوع عنوان داشته که واشنگتن قصد دارد تعدادی از تجهیزات و ادوات جنگی همچون بالگرد را به نیروهای افغانی تحویل بدهد.

این در حالی است که در یک ماه گذشته دهها پاسگاه و پایگاه متعلق به ارتش ملی افغانستان تسلیم طالبان شده است.

شبکه یک تلویزیون افغانستان توضیح بیشتری درباره نحوه واگذاری پایگاه بگرام به نیروهای ارتش افغانستان نداده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    0 0
    به سلامت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس