تداوم عملیات‌های ضد تروریستی آمریکا پس از خروج از افغانستان

سخنگوی پنتاگون با اشاره به خروج نظامی آمریکا از افغانستان از تداوم عملیات‌های ضد تروریستی آمریکا از راه دور در این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در نشست خبری روزانه خود با اشاره به خروج نظامیان این کشور از افغانستان از تداوم هدایت عملیات‌های ضد تروریستی آمریکا از راه دور در این کشور خبر داد.

وی در رابطه با موضوع حملات هوایی کشورش به مواضع شبه‌نظامیان در افغانستان، گفت: همزمان با فرایند خروج نظامیان ما از این کشور، تلاش می‌کنیم تا از نیروهای افغانستانی در میدان نیز حمایت کنیم.

جان کربی ادامه داد: در حال حاضر ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا دارای شش فروند بمب‌افکن «بی‌-۵۲» است که در حوزه عملیاتی سازمان تروریستی «سنتکام» عمل خواهد کرد.

سخنگوی پنتاگون بار دیگر ضمن تاکید بر حمایت آمریکا از افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی گفت: ما در جهت افزودن نیروی زمینی بیشتر در این منطقه اقداماتی را انجام داده ایم.

وی با اشاره به توانمندی نیروهای امنیتی افغانستان طی چند سال اخیر، گفت: آن‌ها مدت هاست که پیشرو عملیات‌های نظامی در کشورشان هستند. آن‌ها باید برای سرزمین و مردم خود بجنگند.

موضوع خروج نظامیان آمریکایی مدتی است که بر سرزبان‌ها افتاده و بایدن نیز قول داده تا نیروهای این کشور را تا ۱۱ سپتامبر از این کشور خارج کند.

از سوی دیگر نیز مذاکره با طالبان و تاکید آن‌ها بر خروج آمریکا مزید بر علت شده است تا این امر هرچه سریعتر صورت گیرد.

رئیس ستاد ارتش آمریکا در این راستا طی اظهاراتی گفته است که، نیروهای افغانستانی باید پس از رفتن ما مسئولیت امنیتی را پذیرا باشند، زیرا تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به راه حلی سیاسی در افغانستان در جریان است.

وی گفت: میزان نیروهای ما در افغانستان امروز به میزان سطح نیروهایمان در زمان وقایع ۱۱ سپتامبر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    1 0
    تا روزی چند ده نفر از سربازان آمریکایی. افقی به آمریکا برگردانده نشوند. این جماعت خر. ادب نخواهند شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس