فلسطین

فلسطین خواستار تبادل چهار اسیر صهیونیست با هزار و ۱۱۱ اسیر فلسطینی است

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه عکاظ، منابع خبری از تلاش فلسطینیان برای توافقی خبر داده اند که بر اساس آن چهار اسیر صهیونیست با هزار و ۱۱۱ اسیر فلسطینی مبادله خواهند شد.

تنها چند روز پس از پایان نبردی خونین، تلاش برای تبادل اسرا میان اسرائیل و جنبش حماس، محافل سیاسی را غافلگیر کرده است.

در همین زمینه هفته آینده نماینده شانزده گروه فلسطینی بر اساس دعوت مصر و برای بررسی توافقات برای تبادل اسرا، راهی قاهره می‌شوند. در حال حاضر چهار هزار و ۴۴۴ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند و بر اساس اظهارات یحیی سنوار، خواسته فلسطینیان آزادی هزار و ۱۱۱ نفر از این اسرا در قبال آزادی چهار افسر اسرائیلی عضو نیروهای ویژه است که دو تن از آن‌ها یعنی اویرا منگسنتو و هشام السید زنده اند، اما در صورت نهایی شدن تبادل اسرا، بقایای اجساد دو افسر دیگر یعنی هدار گلدین و آرون شائول هم تحویل تل آویو خواهد شد.

گروه‌های فلسطینی در قاهره پرونده‌های دیگری را نیز بررسی خواهند کرد تا نقشه راه آتی فلسطین را مشخص کنند ضمن اینکه در گفتگوهای قاهره، برای تقویت توقف درگیری‌ها میان فلسطینیان و اسرائیل نیز تلاش خواهد شد.

ابراهیم الدراوی کارشناس امور جهان عرب به عکاظ گفت: قاهره برای تقویت توقف درگیری‌ها و فراهم آوردن زمینه جهت آغاز تلاش‌های مسالمت آمیز حل بحران، تلاش‌های گسترده‌ای را آغاز کرد. بررسی وحدت داخلی فلسطین، بررسی سازوکارهای بازسازی نوار غزه، احیای روند صلح و حل سیاسی کامل قضیه فلسطین بر اساس قطعنامه‌های بین المللی و طرح تشکیل دو کشور مستقل، از دیگر محورها در مذاکرات گروه‌های فلسطینی در قاهره اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    3 0
    خخخخ ببینید ارزش بالای شهروندان اسرائیلی رو
  • عرفان IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    9 0
    عجب معادل سازی مظومانه ای.لعنت بررژیم غاصب وننگین اسرائیل.خدایا مددی.دوقبله مسلمین در دست صهیونیستها.
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    0 0
    حماس بدجوري نفراتش رو از دست داده مجبوره مبادله كنه لااقل يه صد نفري رو برگردونه ميدون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس