کد خبر 1226941
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶

به گزارش مشرق اکبر نصراللهی استاد ارتباطات در کانال تلگرامی خود نوشت: فیس بوک حساب کاربری دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا را حداقل به مدت دو سال ( ژانویه سال ۲۰۲۳ ) تعلیق کرده است.

پس از حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۱ میلادی ( زمانی که او هنوز رئیس جمهوری آمریکا بود)، شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک (به طور موقت) و توئیتر (به طور دائم) حساب کاربری وی را تعطیل کرده بودند.

ترامپ این اقدام فیس بوک را توهین به ۷۵ میلیون رای دهنده آمریکایی توصیف کرد.

نیک کلگ، مدیر امور جهانی فیسبوک در بیانیه‌ای اعلام کرده است این ممنوعیت «تنها در صورت کاهش خطر آن برای امنیت عمومی» لغو خواهد شد.

فیسبوک همچنین هشدار داده است در حال تدوین قوانین جدیدی است تا «در موارد استثنایی» همچون مورد دونالد ترامپ به اجرا گذاشته شود , از این پس اظهارات توهین آمیز یا فریبکارانه

سیاستمداران به دلیل ارزش خبریشان از مقررات مستثنی  نخواهد بود. 

همچنین چنانچه مورد مشابهی پیش بیاید، فیسبوک با کارشناسان مشورت و «عوامل بیرونی از جمله موارد وقوع خشونت، محدودیت‌ها در برگزاری اجتماعات مسالمت آمیز و سایر نشانه‌های

ناآرامی‌های داخلی» را ارزیابی کرده و تصمیم گیری خواهد کرد.

سیاست تازه فیسبوک چیست؟

فیسبوک می‌گویدحساب کاربری چهره‌های شناخته شده‌ای که قوانین فیسبوک را با تشویق به شورش یا خشونت نقض کنند یک ماه و در موارد جدی‌تر تا دو سال تعلیق می‌شود.

این سیاست جایگزین سیاست قبلی این شرکت خواهد شد که به دلیل ارزش خبری اجازه انتشار این مطالب را از سوی چهره‌های مطرح می‌داد.

آزادی رسانه ای در غرب نامحدود نیست؛‌ امنیت ملی اصل است.

باوجود تعدد و تکثر رسانه ای ،‌ دیکتاتوری‌رسانه ای مشهود است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس