کد خبر 1227460
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
لاف بایدن درباره اداره جهان/ از موضع قدرت وارد می شویم!

رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به جاسوسی از شرکای اروپایی، مدعی شد که از موضع قدرت جهان را اداره کرده و با کمک متحدانش، تهدیدهای روسیه و چین را خنثی می کند.

به گزارش مشرق، جو بایدن در آستانه نخستین سفر خارجی خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا، یادداشتی را در روزنامه واشنگتن پست چاپ کرد که در آن بار دیگر به خیال پردازی درباره رهبری جهان پرداخت.

وی قرار است طی این سفر خارجی که برای ماه جاری میلادی (ژوئن) تدارک دیده شده، با سران ناتو، اتحادیه اروپا و گروه ۷ دیدار کند، حال آنکه در نهایت، در تاریخ ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) در «ژنو» سوئیس با ولادیمیر پوتین همتای روس هم دیدار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: من بودم یک هفته‌ای با ایران توافق می‌کردم

بایدن در یادداشت خود مدعی شد در لحظه عدم قطعیت جهانی که دنیا با همه گیری قرن (کرونا) دست و پنجه نرم می کند؛ این سفر با هدف احیای تعهدات واشنگتن در برابر شرکا و متحدانش و به رخ کشیدن توانایی کشورهای دموکراتیک برای مقابله با چالش ها و تهدیدهای عصر جدید انجام می شود که یکی از آنها مقابله با اقدامات مضر چین و روسیه است و به همین دلیل، واشنگتن باید جهان را از موضع قدرت رهبری کند.

بایدن در ادامه ادعاهای گزاف خود افزود: واشنگتن و متحدانش در مقابل چالش های روسیه علیه امنیت اروپا ایستادگی خواهند کرد. دیدار من با پوتین، بعد از گفتگو با دوستان، شرکا و متحدانمان انجام خواهد شد که به جهان از چشم اندازی یکسان نگاه می کنند.

خیال بافی های بایدن در خصوص رهبری جهان و اتحاد با شرکای اروپایی در حالی است که افشای جاسوسی نهادهای اطلاعاتی آمریکا و دانمارک از سران قاره سبز، اروپایی ها را در بهت و حیرت فرو برده است.

همزمان، آمریکا و اروپا به ویژه آلمان، موضع مشترکی در قبال پروژه نورد استریم ۲ که گاز طبیعی را از روسیه به اروپا منتقل می کند، ندارند.

آمریکا با ادعای حراست از امنیت انرژی اروپا این پروژه را تحریم کرده حال آنکه دولت برلین می گوید چنین اقدامات بازدارنده ای مغایر با قوانین بین الملل است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    1 0
    این قیافه ابلهانه به این ادعاها نمیخورد کاملا معلوم است که حالت الزایمر و جنون پیری در او نمایان شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس