کد خبر 1227462
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
هشدار پوتین درباره بهبودی ناهموار اقتصاد جهانی

رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ هشدار داد که بهبودی اقتصادی جهان نابرابر است و خطراتی را به دنبال دارد.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه در سخنرانی خود در مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ اعلام کرد که اقتصاد جهان در حال بازگشت به حالت عادی است. وی در عین حال هشدار داد که این بهبودی اقتصادی نابرابر است و خطرات دیگری را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید:

هشدار پوتین به آمریکا درباره از استفاده تحریمی از دلار

به گفته رئیس جمهور روسیه، انتظار می رود رشد اقتصاد جهانی به بالاترین سطح خود از دهه ۱۹۷۰ برسد. در ماه آوریل، صندوق بین المللی پول اعلام کرد که اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ با رشد ۶ درصدی روبرو خواهد شد. پیش بینی قبلی به دلیل توزیع گسترده واکسن ویروس کرونا، ۰.۵ درصد افزایش یافته بود.

به گفته پوتین، این رشد چشمگیر اقتصاد جهانی همچنین نتیجه اقدامات فوق العاده ای است که توسط دولت های سراسر جهان صورت گرفته است.

در عین حال، رئیس جمهور روسیه هشدار داد که این بهبود اقتصاد جهانی ناهموار خواهد بود چرا که کشورهای پیشرفته بیش از بقیه کشورهای جهان دارای منابع واکسن هستند.

پوتین در ادامه گفت: این موضوع باعث ایجاد خطرات جدی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هم برای کشورهای در حال توسعه و هم توسعه یافته و همچنین برای امنیت کلی جهانی می شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس