کد خبر 1228665
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
قاضی زاده هاشمی نمایه

قاضی‌زاده هاشمی در بخش دوم از دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری که مربوط به نقد اظهارات کاندیداها بود، گفت: تلاش می‌کنیم که کنکور حذف شود.

به گزارش مشرق، قاضی‌زاده هاشمی، پیروزی تیم فوتبال و والیبال را تبریک گفت و اظهار داشت: شیطنتی در مورد محل برگزاری مسابقه فوتبال شد. به نظر من، وزارت خارجه و وزارت ورزش و جوانان باید قوی‌تر ظاهر شوند. ان‌شاءالله در دولت سلام اجازه نخواهیم داد که نهادهای بین‌المللی هر کاری دلشان خواست با ما انجام دهند.

وی این پیروزی را نشان‌دهنده توانمندی جوانان خواند و گفت: شادترین و پرانرژی‌ترین روزهای جوانی جوانان ما با مشکلاتی مواجه است؛ پنج سال محصول در یک اتاق به خاطر گذراندن کنکور، سربازی و کیفیت سربازی، تحصیل طولانی و درازمدت و گرفتن مدارک متعدد بدون فرا گرفتن مهارت‌های کافی.

خانه‌دار شدن برای جوانان خواب و خیال است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: بنده یک جراح سر و گردن هستم، وقتی به دوران تحصیل خود نگاه می‌کنم، برای علم و مهارتی که الان دارم، نصف این تحصیل کافی بود. اگر از جمع حاضر سوال کنیم، بین کاری که الان انجام می‌دهید و عمری که برای تحصیل گذاشته‌اید، چه نسبتی وجود دارد؟ دوستان هم چنین نظری دارند.

وی مهاجرت را در سال‌های اخیر پدیده‌ای رو به رشد خواند و گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نرخ مهاجرت نخبگان چندین برابر شده است، جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله ما یا خسته از کنکور هستند، یا مشکل اشتغال و سربازی دارند، خانه‌دار شدن برایشان خواب و خیال است و در حسرت ازدواج و تشکیل خانواده هستند. کولبران نیز در دو راهی نان و جان هستند زیرا دولت سیاست روشنی برای آنها ندارد.

وی اظهار داشت: نقش‌آفرینان اصلی دولت جوان انقلابی، جوانان خواهند بود. جوانان گره‌گشای مسائل کشور هستند. تلاش خواهیم کرد کنکور حذف شده، مسئله سربازی را حل و فصل خواهیم کرد، سربازی مشکل بودجه‌ای دارد که بر عهده دولت است و در گفتگو با نیروهای مسلح به طرح جامع سربازی خواهیم رسید.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: شهر به شهر وضعیت‌های شغلی را درآورده‌ایم که برای جوانان هر شهر، شغل ایجاد خواهیم کرد. برای حل مشکل ازدواج، جهیزیه و مسکن جوانان نیز اقدام خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پروانه اسکندری IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    0 0
    امیدوارم موفق شوند و یک تغییر اساسی در نظام آموزش و پرورش ایجاد کنندگه از حالت نمایشی و مستند سازی خارج شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس